[MOC] Välkomnandet av Kungen

Startat av Teabox, 16 Juli 2013 kl. 17:00

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Folket har gått man ur huse för att fira sin kung. En kung som inte bara slagit tillbaka inkräktarna, han även fått med deras befälhavare bland de tillfångatagna. Det är med andra ord en stor dag för alla i riket att fira.

Denna bilden gör sig bäst i lightbox-mode på Flickr :)

Den tillfångatagna befälhavaren.

Försäljningen av flaggor går bra :)

Två glada narrar.

Fler bilder på Flickr och Ipernity

Hela bygget är egentligen gjort för att jag ville ta lite bilder på folkmyller och en arme som marschera. Bilder med mycket liv i helt enkelt. Sen när jag började skissa i LDD så slängde jag in extra utmaningen att bygga hus med röda tak. Kände att jag måste se till att få lite nytta av de bitarna :P

Illuwatar

Gillar detta bygge - snyggt byggt och fotograferat. Speciellt bilderna där kameran har placerats ovanför huvudet på folkmassan. Ger en härlig känsla av gytter och rörelse. Och de röda taken fungerar bra här.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

swestar

Härligt med de klassiska röda taken, snyggt! :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Larry Lars

Ett imponerande bygge! Jag gillar att du så tydligt hanterar muren med port som en pytteliten skärva av en gigantisk borg. Murens tjocklek och att det egentligen är rätt så sparsmakat med detaljer där gör mycket för att sätta "skalan" på den värld denna scen är en liten del av.

Fotona av folkmyllret är perfekta och jag gillar att det finns mycket att upptäcka. Skulle jag ge lite konstruktiv kritik så vore det att markytan inte riktigt matchar resten av all härlig stökighet. Förutom det upptrampade delen vid porten känns det som ett salsgolv mer än en borggård. Kanske blanda in lite mer "studs" och fler färger.

Ett olyckligt stavfel i första inlägget BTW. :) "En kund som inte bara slagit.."
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Anders67

Citat från: Illuwatar skrivet 16 Juli 2013 kl. 17:06
Gillar detta bygge - snyggt byggt och fotograferat. Speciellt bilderna där kameran har placerats ovanför huvudet på folkmassan. Ger en härlig känsla av gytter och rörelse. Och de röda taken fungerar bra här.

Ja, precis så bra!

Teabox

Citat från: Larry Lars skrivet 16 Juli 2013 kl. 18:36
Skulle jag ge lite konstruktiv kritik så vore det att markytan inte riktigt matchar resten av all härlig stökighet. Förutom det upptrampade delen vid porten känns det som ett salsgolv mer än en borggård. Kanske blanda in lite mer "studs" och fler färger.

Håller med. Lite iaf :) Jag kämpar lite med hur jag ska göra gator. Problemet är att jag vill att de ska vara lite stökiga men samtidigt lika vad jag sett i t.ex. Dubrovnik. Fick bli tiles den här gången. Lättare att placera ut minifigs vinklade mot rutnätet då. Ska se om jag kan komma på en bättre teknik nästa gång det ska göras gator :)

Citat från: Larry Lars skrivet 16 Juli 2013 kl. 18:36

Ett olyckligt stavfel i första inlägget BTW. :) "En kund som inte bara slagit.."

Haha, fixat :)

insurrection

Supersnyggt, jag gillar ju alltid när man bygger i en "massiv" storlek på murar o dyl. men gillar också just hur du fått till en "trovärdig" scen för så mycket figurer!

-DoNe-

Grymt snyggt bygge, och jag håller med Illuwatar, riktigt bra fotograferat!

shutter

dalle

Härligt bygge. Gillar att du byggt någorlunda stort. Snygg iscensättning och framförallt snyggt fotat.

lingonfil

Härligt bygge! Många fina detaljer att titta på.
En snygg detalj är sköldarna som är sitter tätt emot muren, mycket snyggare än när man låter dem sticka ut.

Ang. marken på borggården så tycker jag det blev bra med tiles. Det blir starkare kontrast mot gubbarna då. En och annan tan eller bley för att bryta upp hade nog kunnat funka.

de Gothia

Oj vad jag blev nyfiken när jag såg thumbnailsen på flickr!! Och vad glad jag blev när det hela levde upp till mina förväntningar med råge!

Huset längst till vänster är bara så snyggt! Underbart färgschema rakt igenom hela bygget! Fotot är som alltid perfekt!

Gideon

Mycket välgjort diorama, jag gillar verkligen hur du gjort ett utsnitt av staden kring porten! Man anar att det finns mycket mer bortom basplattans kant ;)
Fotograferingen är också superb, särskilt närbilderna.
Håller dock med föregående kommentarer om att marken ser lite "för snygg" ut (lite mer medeltida smuts hade inte skadat :) ), men marken vid porten passar väldigt bra!
Ser fram emot fler liknande byggen! :D
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

andorz

Mycket snyggt! Sköna stämningsfulla foton. Schysst detalj med brödet på väggen till bageriet/restaurangen.
Frilansande grafiker - http://www.haftig.se

Svartkrut

Wow! Vilket härligt myller! Många fina detaljer och väldigt levande scen. Det är nästan så man kan höra larmet och stojet. Underbart!  :) Angående fotograferingen kan jag bara hålla med - mkt snyggt fotograferat. Själv imponeras jag minst lika mycket av det som av bygget. Själv skulle jag behöva en fotokurs...  :-[