[MOC] Bygger nu min första BTTF DeLorean.

Startat av Larry Lars, 26 Juni 2013 kl. 09:18

Föregående ämne - Nästa ämne

Larry Lars

Tack. Jag har redan modifierat den och ersatt bilden på Flickr!
Ändrade en detalj som såg skapligt ut i verkligheten men gjorde sig sämre på bild.

Eftersom båda nu leder till samma bild så får ni jämföra bilderna här. (Det kanske inte heller går så småningom.)

Ni kan ju se om ni ser någon skilnad. (Förhoppningsvis till det bättre.) ;)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Anders67

Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

Majkel

Det är snyggt! mycket snyggt, och ett imponerande vridande och vändande av bitar. Jag satt länge och funderade på om den bakre halvan var för kort i förhållande till den främre, men när jag fick se bilderna på flickr så kom jag fram till att det bara är perspektivet som spökar på bilden här i tråden.
Vad är det för bit du har använt till a-stolpen?

Ras 74

Riktigt snyggt! Hade ju gärna sett ett par bilder på den i "uppbrutet läge" för att få en känsla av hur du fått ihop modellen.
Ett par tre foton kanske?
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

scholm

Riktigt, riktigt snyggt!!!
Dig skulle man ha en Lego-blogg ihop med ;-)
Livet är som ett Legobygge - färggrant och fullt av möjligheter.

Record

Snyggt byggt. Du har fått till bla annat taket mycket bra, att använda 11089 om det nu är en sådan? till a-stolpe är en bra lösning, även biten under dörren lyfter bygget, en bra detalj.
Kort sagt en mycket fin BTTF DeLorean!
Friskt satsat, hälften vunnet..

Wineyard

Citat från: Record skrivet 01 Juli 2013 kl. 10:17
Snyggt byggt. Du har fått till bla annat taket mycket bra, att använda 11089 om det nu är en sådan?
Det ser snarare ut som en 64727  :)

Citat från: Larry Lars skrivet 01 Juli 2013 kl. 01:18
Ni kan ju se om ni ser någon skilnad. (Förhoppningsvis till det bättre.) ;)
Du har i alla fall bytt röret under dörrarna, till ett bättre alternativ ;) Fler ändringar?

Det finns inget att anmärka på bilen. Den är fantastisk.

Larry Lars

Tack igen, för fint beröm!

Citat från: Wineyard skrivet 01 Juli 2013 kl. 10:27
Citat från: Record skrivet 01 Juli 2013 kl. 10:17
Snyggt byggt. Du har fått till bla annat taket mycket bra, att använda 11089 om det nu är en sådan?
Det ser snarare ut som en 64727  :)

Det är riktikt. Det "knivbladet" är det.

Citat från: Wineyard skrivet 01 Juli 2013 kl. 10:27
Du har i alla fall bytt röret under dörrarna, till ett bättre alternativ ;) Fler ändringar?

Det stämmer, och det är än så länge det enda. Den första lösningen var en kompromiss och något av ett misstag. Först var jag tveksam till att blanda in "gummibiten" med andra egenskaper, men eftersom den ger något så när samma silver-look som övriga detaljer så fungerade det betydligt bättre i slutänden.
Ett exempel på när något som kanske liknar förlagan mer, ändå blir sämre eftersom det drar åt sig för mycket uppmärksamhet. Svårigheten är att det ofta blir tydligt först när du börjat fotografera.

Då är det bra att vara betalande medlem av Flickr. (Då kan du ersätta bilder utan att de får ny identitet i din Photostream.)

Den nya lösningen fungerar bättre för helhetsintrycket genom att den inte påverkar ytterkonturen på samma sätt. Över huvud taget har jag försökt att få balans när det gäller vilka av "Doc Brown's tillägg" jag valt att ha representerade. Det betyder att några sladdar och "foliemojänger" får läggas till i åskådarens fantasi. Annars finns risken att det blir plottrigt och överlastat tycker jag.

Byggandet av en legomodell blir ju alltid ett något grovt tillyxat sätt att efterlikna en förlaga. Då gäller det att kunna "plocka bort" sådant som ligger i vägen för känslan av att essensen ändå är fångad.

Superkalle

Ser riktigt snygg ut.  :)
Den där "tanden" som A-stolpe är genialisk!

o0ger

Riktigt bra byggt. Jag gillar nästan de andra bilderna på flickr bättre, särskilt den som är taget snett uppifrån, bakifrån, där man ser alla detaljer.

Nu väntar vi på de två andra varianterna då ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Nextuz

Citat från: scholm skrivet 01 Juli 2013 kl. 10:05

HA HA :P

Larry Lars

Citat från: scholm skrivet 01 Juli 2013 kl. 10:05

Tack! Eftersom du är en av de jag känner som genast kommer skaffa den officiella, tänkte jag att vi skulle ha något ståndsmässigt att fotografera figurerna vid.  ;)

jalex

Mycket snyggt!  :D Gillar din helt klart mer än Legos version.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

lindyhep

Citat från: jalex skrivet 01 Juli 2013 kl. 20:47
Gillar din helt klart mer än Legos version.

Fnissar lite och undrar hur mycket det uttalandet säger efter den sågning som Legos version fick sig  ;D

Men jag kan inte annat än instämma. Den här gillar jag verkligen.
Snygg är den.

Erik

Grymt bygge Lars! Hoppas jag hinner förbi en sväng och spana in den irl innan vi drar söderut  :)