[MOC] Bygger nu min första BTTF DeLorean.

Startat av Larry Lars, 26 Juni 2013 kl. 09:18

Föregående ämne - Nästa ämne

Larry Lars

Något väldigt roligt med detta tidsmaskinsbyggprojekt har varit att det hela tiden finns nya utmaningar att ge sig på.

Eftersom denna, precis som många andra DeLorean-MOC's, har den svagt sluttande jättebiten att tacka för den rätta känslan var det intressant att se vad som skulle hända utan den. Jag blev själv överraskad när denna lösningen fungerade så bra. Det vore roligt att få "feedback" på denna den senaste versionen av bilen.

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Anders67

Hur ser det ut med bruna 1x2 tiles ovanpå en grå 1x2 plate, just nu ser det ut som om "bältena" skär in i motorhuven!, men gud va bra fälgarna blev!
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

Larry Lars

Citat från: Anders67 skrivet 12 Juli 2013 kl. 17:47
Hur ser det ut med bruna 1x2 tiles ovanpå en grå 1x2 plate, just nu ser det ut som om "bältena" skär in i motorhuven!, men gud va bra fälgarna blev!

Tack!

Jag har inte provat olika varianter för motorhuven, men min idé här har varit att tänka "låg upplösning". Jag ville inte att bältena skulle bygga något på höjden alls eftersom dess tjocklek inte skulle behöva synas i den här skalan. Som det är nu skall du när du kisar med ögonen, eller kollar thumbnail, förhoppningsvis se formen av original-slopen.

Jag har flera skäl till att inte använda tiles som bälten. Jag tycker detta är ett bra tillfälle att låta "studs" markera en skillnad i struktur mot den släta motorhuven. Knöligheten och höjden på knopparna ger också ett mellanting som hjälper till att skapa en jämn lutning. Minst viktigt kanske, men ej att förakta, var att det rent byggtekniskt var smidigt att inte låta den nya huven ta mer utrymme i anspråk än den gamla.

Joge

Som gammal BTTF-fan så tycker jag att detta är klockrent! :) Alla modeller du skapat hittills ser väldigt bra ut...och eftersom jag själv inte någon bra MOC:are, så är jag glad att någon lägger tid & möda på ett sådant här bygge. Good job m8! :D

Wineyard

Bygget är fantastiskt!

Trots att Larry Lars inte verkar vilja jämföra hans version med Legos, så gör jag gärna det ;)
Nu har officiella bilder släppts på bilen som gör det lättare att se hur snygg LL:s version är.

Larry Lars

Just nu är bilen tillfälligt "återställd" till en original DeLorean dmc-12. Skall plåta den i detta tillstånd och sedan göra tidsmaskin igen.

Nu till en smakfråga. Har lagt vantarna på lämpliga figurer och nummerplåtar via ett påkostat "parts pack". ;)

Skall de olika specialbitarna vara med när jag presenterar den något modifierade version 1.21? Flux-grunka-biten blir inte helt enkel att bygga in i nuvarande design. Kan jag skippa den?

Naturligtvis var hela idén med att köpa en ask just att få bitarna till detta, men nu känns det inte helt självklart längre. Lite som att min MOC skulle ta illa upp om jag måste pimpa den med bling-bling från "fina gatan". :D

Magnus den store

Tar kocken illa upp om du saltar din mat eller använder lite ketchup? Blir slutprodukten bättre är det bara att köra på eller som Stenmark skulle säga: Det ä bar å pimp! Oavsett vad är det en intressant moc.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!