[MOC] Bygger nu min första BTTF DeLorean.

Startat av Larry Lars, 26 Juni 2013 kl. 09:18

Föregående ämne - Nästa ämne

Larry Lars

Citat från: Erik skrivet 01 Juli 2013 kl. 23:17
Grymt bygge Lars! Hoppas jag hinner förbi en sväng och spana in den irl innan vi drar söderut  :)

Det skall du absolut göra. Vore kul med en livs levande supporter. Har lite svårt att få hustrun och tonåringarna att förstå vad som är en så "big deal" med denna lilla rackare. :)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

SuperMario

shutter

Erik

Jag fick vrida och vända på denna idag och jag hoppas att du kan ta med och visa upp den på en träff Lars. Den är fantastisk!

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Larry Lars

Roligt med alla glada tillrop!

Lyckligtvis var det ju bara att bygga vidare när det roliga bygget var färdigt. ;)
Blev precis färdig med den "Mr Fusion"-drivna flygvarianten. Att få de vridbara hjulen att hamna på rätt ställe utfällda var ett intressant matteproblem. Att integrera skräpintaget i den design jag redan spikat för bakänden var också mer problem än väntat.

Anders67

Härligt att se 2an, som jag tycker är häftigast, du har fått till hjulen bra!
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

dalle

Som sagt grymt bygge. Precis så jag som jag tänkt mig att den ska se ut.

Illuwatar

Riktigt snyggt, båda varianter. Något helt annat än Legos tolkning av Cusoo-förslaget. Om detta kom som ett set skulle det köpas direkt.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Record

Helt grymt snygg!

@Anders67- försök övertala Larry Lars, om att du får göra en beskrivning till denna. :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Anders67

Citat från: Record skrivet 05 Juli 2013 kl. 20:33
Helt grymt snygg!

@Anders67- försök övertala Larry Lars, om att du får göra en beskrivning till denna. :)

Larry Lars - finns det en chans att du kan fixa en LDD version till mig - för i så fall gör jag en instruktion - jag tror många skulle vilja bygga sin egen med lite hjälp!

Larry Lars

Citat från: Ras 74 skrivet 01 Juli 2013 kl. 09:34
Riktigt snyggt! Hade ju gärna sett ett par bilder på den i "uppbrutet läge" för att få en känsla av hur du fått ihop modellen. Ett par tre foton kanske?

Tack. Det kommer några sådana bilder senare. Jag hade ju tänkt att använda tråden för att fullständigt tråka ut er med info om bygget. ;-)

När jag väl kommer igång med ett utmanande bygge efter förlaga, beror det oftast på att jag fått en idé för hur jag skall lösa en svårighet på något klurigt sätt. Beväpnad med några sådana ideér bygger jag sedan än här, än där i hopp om att allt i slutänden skall fungera tillsammans.

Mina utgångspunkter här var A-stolparna, den tunna svarta randen samt en idé om att ha vita bitar "gömda" bakom lyktglaset. Den stora lutade biten som är som gjord för denna bil fick styra skalan och med stänkskärmarnas offset hamnade jag då på hela nio studs. Olika varianter av 44728 bildar ett halvplatte-tunnt lager genom hela modellen vilket leder till såväl roligheter som mycket ömtålighet och bråkigt SNOT. :)

Citat från: Majkel skrivet 01 Juli 2013 kl. 07:47
Jag satt länge och funderade på om den bakre halvan var för kort i förhållande till den främre, men när jag fick se bilderna på flickr så kom jag fram till att det bara är perspektivet som spökar på bilden här i tråden.

Jag tror du kan ha rätt i att bakänden möjligen är för kort. När jag kom så långt var jag rädd att bilen skulle bli gigantisk om jag inte "snörpte av" änden lite tvärt. På så sätt fick jag en lätt överdriven bågrörelse för sportbilsstuket. Nosen blir, pga valet av bitar och tekniker, så lång att det blir till att spara "studs" baktill istället.

Jag återkommer med info och fler bilder.

Larry Lars

Idag har jag roat mej med att bygga om bakänden en smula. Ett bygge som detta är svårt att släppa taget om, och det finns alltid någon detalj som gnager en lite. Nu var det baklyktorna som jag tyckte såg ut att vara lite "grovt tillyxade" i.o.m att det var undersidan av "plates" som syntes. Kyltornen är ändrade även om de var helt ok innan. Nu skjuter de ut lite mer baktill och har fått en lite kantigare siluett.

Sedan de senaste bilderna har jag även arbetat med inredningen samt givit mer stadga åt hela klabbet.

dalle

Det snackas om Larry Lars DeLorean på TBB.

Anders67