Vinnare: Vårkänslor!

Startat av Skafte, 20 Maj 2013 kl. 21:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Sollan

Tack :D

Nu har trädet avlövats, (tidig höst i år?)

Jag vet inte om bilderna säger så mycket, men här kommer de.

Kvarnbacka

Grattis! Tjusigt träd, så värdig som en vinnare kan bli i ett lotteri!  :)

Illuwatar

Tackar för bilderna - för mig räcker det så jag kan se vad för bitar som har använts till att få de böjda grenarna. Synd bara att 4275 och 4276 nyproduceras längre. Ser ut att kunna användas till mycket...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Gideon

Citat från: Illuwatar skrivet 22 Maj 2013 kl. 14:42
Tackar för bilderna - för mig räcker det så jag kan se vad för bitar som har använts till att få de böjda grenarna. Synd bara att 4275 och 4276 nyproduceras längre. Ser ut att kunna användas till mycket...
Frågan är dock om inte gångjärn med "klickfunktion" är bättre till träddesign i alla fall så man kan få dem att hålla den avsedda vinkeln?
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Sollan

Jag föredrar nog gångjärnen med "klick funktion" men ibland blir det bättre att bestämma vinkeln själv och de andra bitarna håller positionen ganska bra.

I det här bygget var det inte så mycket ett val, jag använde nästan alla "hinge" jag hade i någotsånär lämplig färg. Den här 44301 skulle jag vilja ha massor av i brunt, men det finns inte många, 2 st är på väg med nästa bricklinkbeställning men det förslår inte långt!

Svartkrut

Gratulerar!  Instämmer i lovkören: verkligen supersnyggt träd!   ;D

Stigge72

Jag fyller också på med lovord. :)

Det var en kort stund när jag bara sett första bilden, som jag undrade var du fått en 1x1 round plate with click hinge ifrån, men det var ju inte så, såg jag sen...

Teabox

Citat från: Sollan skrivet 22 Maj 2013 kl. 13:49
Tack :D

Nu har trädet avlövats, (tidig höst i år?)

Jag vet inte om bilderna säger så mycket, men här kommer de.

Tack för extra bilderna. Håller med lovkören :)