Vinnare: Vårkänslor!

Startat av Skafte, 20 Maj 2013 kl. 21:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Vinnare i utlottningen blev Sollan som med sitt praktfulla träd visar hur våren spritter i alla grenar...

Hon får den här polybagen med posten (skicka PM till mig med adress!) som Studbringer donerade till tävlingen!:

Stort grattis och tack till alla deltagare!

Ny tävling kommer snart...

Sollan

42Hz

//Harri

Illuwatar

Får gratulera! Ett riktigt snyggt träd.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

MicroByggare

Citat från: Illuwatar skrivet 21 Maj 2013 kl. 08:41
Får gratulera! Ett riktigt snyggt träd.
ja det var väldigt fint har du någon referensbild eller någon trädsort på minnet?  :D

jalex

Grattis! Fint träd. Gillar hur du gjort stammen.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Tie Fighter

Grattis Sollan till vinsten.

Sollan

Tack :)
Citat från: MicroByggare skrivet 21 Maj 2013 kl. 10:24
ja det var väldigt fint har du någon referensbild eller någon trädsort på minnet?  :D

Nej, jag hade ingen förebild eller speciellt träd i tankarna. Vad jag ville göra var ett äldre knotigt träd med grenar ut från stammen i åtta riktningar och som ändå var stabilt.

Ja ville också att grenarna skulle grena sig vidare på några ställen i nya riktningar för att kunna fästa bladverket på ett "lummigt" sätt.

Det fungerade, stammen är stabil och det inre bladverket sitter bra fast, men det yttre bladverket ramlar av om man är ovarsam. Det är å andra sidan lätt att sätta tillbaka :)

Anders67

En en gång, väldigt fint träd.
En byggbeskrivning på denna, vad tycker du Sollan?

Illuwatar

Skulle räcka med en avlövad variant så man ser stammen och grenarnas konstruktion... ;)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

AnneLie67

Grattis Sollan!
Ett riktigt härligt träd du gjort, både stammen och lövverket tycker jag är fint.
Gillar undervegetationen skarpt!

lindyhep

Grattis Sollan. Verkligen ett härligt träd :)

Record

Friskt satsat, hälften vunnet..

Stigge72

Inte för att jag vill säga samma som alla andra, men grattis Sollan, snyggt träd. :)

Grattis även till er andra som fick in bidrag till tävlingen. Fina allihop! Själv hade jag en idé som jag inte hann försöka få till, delvis för att jag fick för mig att deadline låg lite längre fram. (tiden går fort när man har roligt, eller nånting...)