Tävling: Bygg en Borg på max 8x8

Startat av Nextuz, 27 Mars 2013 kl. 17:38

Föregående ämne - Nästa ämne

dalle

El-Lad

På en av de högsta bergstopparna i Mörkgråbergen ligger borgen El-Lad. Det enda av borgen som syns överjord är tornen på bergstoppen. Övriga borgen är nedgrävd i berget i stora salar och gör borgen mycket svårintaglig. Från tornet så har man en milsvid utsikt över bergskedjan och de underliggande bergspassen.

Denna milda försommardag sticker tornet upp ovan molnen så utsikten över de underliggande landskapet är obefintligt. Som brukligt är står två vakter i tornet ändå spejar. Idag blir det mest att njuta av solen och se om någon rovfågel hittar över molnen.

Anders67

Gideon

Läckert bygge! Jag tänkte först "det där överhänget kommer inte bli godkänt", men såg sen hur du byggt :)
Modigt att testa gränserna ännu mer, riktigt mycket detaljrikedom på bara 6x6!
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Kvarnbacka

Citat från: Nextuz skrivet 10 April 2013 kl. 00:01
Hehe.. snyggt anpassat... men som stigge skriver så är borgen 17 pluppar  ;)

Vilken tabbe!  :P
Tillbaka till byggbordet...

dalle

Citat från: Gideon skrivet 10 April 2013 kl. 08:32
Läckert bygge! Jag tänkte först "det där överhänget kommer inte bli godkänt", men såg sen hur du byggt :)

Tack. Tyckte 8x8 var lite överdimensionerat och så jag ville undvika regelbekymmer. :)

Nextuz

Citat från: dalle skrivet 10 April 2013 kl. 09:35

Tack. Tyckte 8x8 var lite överdimensionerat och så jag ville undvika regelbekymmer. :)
hehe.. jaa du är ju lätt innanför alla gränser :D Snyggt =)

Kvarnbacka

Citat från: dalle skrivet 10 April 2013 kl. 09:35

Grattis, smart tänkt  ;)

Kvarnbacka

Nu så! Ytterligare ändringar är gjorda, och jag tror bestämt att borgen blev lite snyggare till på köpet.  :D

För över 400 år sedan flöt en skeppsbruten man i land i Bengalien, som enda överlevande från ett piratangrepp. Han svor en ed att viga sitt liv åt att kämpa mot sjöröveri och brottslighet. Långt in i de djupa skogarna byggde han sig ett nytt hem - Dödskallegrottan. Sedermera skapade han sig även andra tillhåll på olika håll runtom i världen, däribland denna befästning, kallad Fort Walker, på en karg ö i Sydkinesiska sjön, uthuggen ur en klippa på blott 8x8 pluppar, men med ett (lagom) mäktigt överhäng. Många är de som har försökt, men misslyckats, att inta den skräckinjagande borgen. De flesta som trots allt tar sig in genom dörren kliver rakt i den förrädiska falluckan.

Den här dagen har Guran behagat skämta med Den Vandrande Vålnaden genom att vända på kanonen, vilket har gjort det möjligt för ett gäng pirater att smyga sig fram till dörren.

MicroByggare

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 10 April 2013 kl. 20:44
Den här dagen har Guran behagat skämta med Den Vandrande Vålnaden genom att vända på kanonen, vilket har gjort det möjligt för ett gäng pirater att smyga sig fram till dörren.

HA HA HA!!! inte Dumt med lite nödvändiga skämt ;D

Nextuz

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 10 April 2013 kl. 20:44
Nu så! Ytterligare ändringar är gjorda, och jag tror bestämt att borgen blev lite snyggare till på köpet.  :D

För över 400 år sedan flöt en skeppsbruten man i land i Bengalien, som enda överlevande från ett piratangrepp. Han svor en ed att viga sitt liv åt att kämpa mot sjöröveri och brottslighet. Långt in i de djupa skogarna byggde han sig ett nytt hem - Dödskallegrottan. Sedermera skapade han sig även andra tillhåll på olika håll runtom i världen, däribland denna befästning, kallad Fort Walker, på en karg ö i Sydkinesiska sjön, uthuggen ur en klippa på blott 8x8 pluppar, men med ett (lagom) mäktigt överhäng. Många är de som har försökt, men misslyckats, att inta den skräckinjagande borgen. De flesta som trots allt tar sig in genom dörren kliver rakt i den förrädiska falluckan.

Men baksidan e utanför 16x16 plattan ;)

MicroByggare

o nej  :( så synd då måste Kvarnbacka göra om  :( :( :( :(

AndersI

Citat från: Nextuz skrivet 11 April 2013 kl. 07:40

Men plattan är bara 15, vad jag kan se?
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Kvarnbacka

Citat från: AndersI skrivet 11 April 2013 kl. 08:21

Tack AndersI, plattan är 15x15  :)

Nextuz

ja... Det är den ju :)
Jag räknade fel ser jag nu :)

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 11 April 2013 kl. 08:25

Kvarnbacka

Citat från: Nextuz skrivet 11 April 2013 kl. 10:42
ja... Det är den ju :)
Jag räknade fel ser jag nu :)

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 11 April 2013 kl. 08:25

Jag gör mitt bästa för att förvirra domaren  ;)