Tävling: Bygg en Borg på max 8x8

Startat av Nextuz, 27 Mars 2013 kl. 17:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Vibora

Jag förutspår att den här tävlingen kommer att avgöras av jurist i slutändan och att inget bidrag  blir godkänt.  :P Jag jobbar också på att försöka fixa felen på mitt bidrag och ta nya bilder.

Måste bara tillägga att jag gillar den här tävlingen och formatet.  ;D

Kvarnbacka

Citat från: Nextuz skrivet 09 April 2013 kl. 08:36
Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 09 April 2013 kl. 07:26
Citat från: Nextuz skrivet 08 April 2013 kl. 23:52
Men.. förste bilden till vänster... sticker tornet utanför de 16x16 där? ;)

Oj, var det ingen höjdbegränsning på det? Bottenplattan är visserligen bara 15x15, men det sticker ju ut åt både höger och vänster här. Gör om gör rätt antar jag  :P
Men dörren är OK eller, domarn?  ;)

Inget får sticka utanför 16x16 absolut inget...
Och nej.. inte dörren heller.. :P den är utanför 8x8... ;)

Aah, jag anade det... Men någon måste ju testa gränserna  ::)

Stigge72

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 09 April 2013 kl. 10:08
Citat från: Nextuz skrivet 09 April 2013 kl. 08:36
Inget får sticka utanför 16x16 absolut inget...
Och nej.. inte dörren heller.. :P den är utanför 8x8... ;)
Aah, jag anade det... Men någon måste ju testa gränserna  ::)
Tycker det verkar som att de flesta bidrag testar gränserna på något sätt... ;)

Själv har jag börjat om från början ett par gånger för att jag insett att jag tolkat reglerna galet...

Nextuz

Akki

Har också börjat bygga lite...
Måste bara klura ut var alla bitar tagit vägen. :-\
Får helt enkelt vänta tills någon (läs sweMezza) kommer hem och visar var han gömt dem :)

Nextuz

Citat från: Akki skrivet 09 April 2013 kl. 13:40
Får helt enkelt vänta tills någon (läs sweMezza) kommer hem och visar var han gömt dem :)

Ähhh.. börja riva lite  :D

dalle

Ligger inte bitarna i drivor i vardagsrummet. Det är vad någon sagt. :)

Nextuz

Citat från: dalle skrivet 09 April 2013 kl. 16:49

Och som någon sett ;)

lindyhep

Jag hörde nåt om svarta sopsäckar har jag för mig :p

Akki

Citat från: lindyhep skrivet 09 April 2013 kl. 19:40
Citat från: Akki skrivet 09 April 2013 kl. 13:40Har också börjat bygga lite...

Jag hörde nåt om svarta sopsäckar har jag för mig :p

Förstår ni då hur "lätt" det är att hitta det man behöver. När det ligger i drivor/sopsäckar och allt annat som ryktet säger... ;) Ni glömde förresten kartonger och plastlådor och plastpåsar. Tur jag har mina gråa bitar ... :) (Ja jag gör en grå borg, det känns rätt för mig ;) )
Med lite tur kanske min borg blir klar i tid. Måste bara lusläsa reglerna en gång till...

Stigge72

Citat från: Nextuz skrivet 09 April 2013 kl. 16:31

Ähhh.. börja riva lite  :D
Eeehh... du glömmer vem det är vi pratar om... ;) :P

Stigge72

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 09 April 2013 kl. 20:38
Nu har jag regelanpassat min borg in i minsta detalj. Till och med flaggan vajar innanför 16x16  :)

Ni får bakgrundshistorien här igen:

För över 400 år sedan flöt en skeppsbruten man i land i Bengalien, som enda överlevande från ett piratangrepp. Han svor en ed att viga sitt liv åt att kämpa mot sjöröveri och brottslighet. Långt in i de djupa skogarna byggde han sig ett nytt hem - Dödskallegrottan. Sedermera skapade han sig även andra tillhåll på olika håll runtom i världen, däribland denna befästning, kallad Fort Walker, på en karg ö i Sydkinesiska sjön, uthuggen ur en klippa på blott 8x8 pluppar, men med ett mäktigt överhäng. Många är de som har försökt, men misslyckats, att inta den skräckinjagande borgen. De flesta som trots allt tar sig in genom dörren kliver rakt i den förrädiska falluckan.
Inte för att vara den, men är inte tornet 17 knoppar på längsta ledden? ;) (det är i stort sett läggdags, så kan ju ha räknat fel)

Vibora

Citat från: stigge72 skrivet 09 April 2013 kl. 23:08
Nu har jag regelanpassat min borg in i minsta detalj. Till och med flaggan vajar innanför 16x16  :)

För över 400 år sedan flöt en skeppsbruten man i land i Bengalien, som enda överlevande från ett piratangrepp. Han svor en ed att viga sitt liv åt att kämpa mot sjöröveri och brottslighet. Långt in i de djupa skogarna byggde han sig ett nytt hem - Dödskallegrottan. Sedermera skapade han sig även andra tillhåll på olika håll runtom i världen, däribland denna befästning, kallad Fort Walker, på en karg ö i Sydkinesiska sjön, uthuggen ur en klippa på blott 8x8 pluppar, men med ett mäktigt överhäng. Många är de som har försökt, men misslyckats, att inta den skräckinjagande borgen. De flesta som trots allt tar sig in genom dörren kliver rakt i den förrädiska falluckan.
Inte för att vara den, men är inte tornet 17 knoppar på längsta ledden? ;) (det är i stort sett läggdags, så kan ju ha räknat fel)
Men en 16x16 kvadrat är över 22 pluppar på diagonalen och det är lite svårt att se på bilderna om allt rymms inom gränserna. Jag tror det blir ytterligare ett fall för domaren. :D

Gideon

Nu har jag regelanpassat min borg in i minsta detalj.
Passa dig! Vår stenhårde (men rättvise?) domare kan ha åsikter på bilder som är mer än 750 px breda...
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Nextuz

Hehe.. snyggt anpassat... men som stigge skriver så är borgen 17 pluppar  ;)