Tävling: Bygg en Borg på max 8x8

Startat av Nextuz, 27 Mars 2013 kl. 17:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Nextuz

[leftimg=http://www.swebrick.se/index.php?action=dlattach;topic=5020.0;attach=14597;image][/leftimg]
KizzE och malmen bygger borg på 8x8 och det verkar som fler vi haka på! Nu har ni nyblivna AFOL's chansen att pröva era vingar! (Gamla rävar Är även dom välkomna)

Så då kör vi! Nu har ni chansen att bygga lite borg över påsken, och för att KizzE ska hinna få hem lite Bricklinkbitar så drar vi ut lite på tiden.. slutdatum 30 April..

Regler:

Bygg en borg där borgens yta som ansluts till plattan max får vara 8x8... (borgen behöver ej vara kvadratisk men får ej gå utanför en kvadrat på 8x8 studs)
Borgens överdel får vara större än 8x8 med ex överhängande torn, MEN en minifig måste kunna stå raklång under samtliga överhäng... (varför? därför ;) )
Ingen höjdbegränsning.
Borgen ska vara i minifigskala.
Som mark får du använda en yta som är max 16x16, men INGET får sticka utanför en kvadrat på 16x16. Med INGET så menas verkligen inget... ingen vegetation eller annat.
Ej Digitala bidrag.
Endast bitar producerade av företaget Lego är tillåtna.

3 bilder max 750 pixels bred i denna tråd.
Tävlingen öppen för både forum och föreningsmedlemmar men du ska ha fyllt 18 för att delta.
Vinnaren tages fram genom röstning.

Vad vinnes då? Jo Detta :D

Vibora

8x8 i minifigskala? Det känns väldigt begränsande, och där sprack nog mitt bidrag.  :'( Bara att börja om då.

Nextuz

Citat från: Vibora skrivet 28 Mars 2013 kl. 00:01
8x8 i minifigskala? Det känns väldigt begränsande, och där sprack nog mitt bidrag.  :'( Bara att börja om då.

Utmaning ;)

Anders67

Tekei

Wow! Det här låter skoj. Skall se om jag kan finna tid att ställa upp!

malmen

Härligt! Även om det innebär att mitt ursprungliga bidrag måste byggas om helt, det var inte direkt minifigskala :D

mechamike

Gott.. jag ska försöka bygga borg..  :D
?

Markus

Kul idé! Kommer börja bygga så snart jag kan  :)

Tufs

Nu vart jag sugen på att sätta igång. Men de bitar jag vill använda mig av är kvar hos min mor. Får experimentera med vad jag har att tillgå, vem vet vad det kan bli av det.

Peter

Bra regel med inga digitala bidrag, så vi bygger i riktigt Lego. :-)

Gideon

Citat från: Peter skrivet 28 Mars 2013 kl. 13:33
Med så strikta storleksregler är det ju mindre orättvist mot dem som har mindre samlingar, så jag tycker det är helt rätt att man måste prestera bilder på "riktiga" byggen :P
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Nextuz

Citat från: Gideon skrivet 28 Mars 2013 kl. 12:40
Förstår jag det rätt att det är okej att ha en oregelbunden bas så länge den är max 256 studs, och ett oregelbundet fotavtryck på borgen på max 64 studs?
Men vegetation runt borgen låter ok, hur är det med annat runtomkring (t ex trästrukturer)?

Rätt uppfattat.... =)

Citat från: Gideon skrivet 28 Mars 2013 kl. 13:39
Citat från: Peter skrivet 28 Mars 2013 kl. 13:33
Med så strikta storleksregler är det ju mindre orättvist mot dem som har mindre samlingar, så jag tycker det är het rätt att man måste prestera bilder på "riktiga" byggen :P

Alla ska kunna vara med... ska inte behövas några 50 000 bitars samlingar =)

dalle

Citat från: Nextuz skrivet 28 Mars 2013 kl. 14:39

Alla ska kunna vara med... ska inte behövas några 50 000 bitars samlingar =)
[/quote]

Jag som trodde 50 000 var minimikravet för den här klubben. ;)

Gillar tävlingen. Kul utmaning.

sweMezza

Kul tävling! Eftersom jag just nu inte hittar bitarna till det jag egentligen skulle bygga kanske jag ska börja på en liten borg istället... :D

Majkel

Härligt, detta är jag sugen på. Jag åker västerut för att studera borgbygge i minifigskala! Och lagom tills jag kommer hem borde en BL-order med mycket grått vara här hos mig.