Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego The Simpsons

Startat av Megabluck, 07 Mars 2013 kl. 17:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Mirandir

Citat från: dloow skrivet 24 Juni 2014 kl. 15:10
Jag är inet så lego-kunnig. Men är förvånad att mr Burns huvud är i mjukplast.

En kvalificerad gissning är att det beror på den långa spetsiga näsan. Vore den i vanlig ABS så skulle det förmodligen kunna sluta med blodvite att trampa på den.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Nextuz

Citat från: Mirandir skrivet 24 Juni 2014 kl. 17:23
Citat från: dloow skrivet 24 Juni 2014 kl. 15:10
Jag är inet så lego-kunnig. Men är förvånad att mr Burns huvud är i mjukplast.

En kvalificerad gissning är att det beror på den långa spetsiga näsan. Vore den i vanlig ABS så skulle det förmodligen kunna sluta med blodvite att trampa på den.

Kan även vara för att formen som huvudet gjuts i skulle bli väldigt avancerad med delningar osv... med mjukare plast så är den mer förlåtlig än vad abs skulle vara..

Megabluck

Simpsons figurerna har visst sålt riktigt bra (I Skellefteå är det visst bara Lego Center som har kvar dem); kan denna popularitet som tydligen inte bara begränsas till Sverige betyda att set följer kommande år?

andreaseldh

Citat från: 42Hz skrivet 06 Maj 2014 kl. 15:24
Lätt OT, Simpsons körde ett helt avsnitt i LEGO, spoliers be here: http://insidetv.ew.com/2014/05/05/simpsons-lego-episode-inside-jokes/?hpt=hp_t3

Det här lät spännande ända tills jag följde länken. Bilden med Martin som studerar anatomi är ju lovande, men Homer och bilen är rejält avskräckande. Vill jag verkligen veta när detta avsnitt kommer visas i Sverige?

Huvudfoting

Jag är besviken, tyckte det var ett dåligt avsnitt. Sen är animeringen inte så snygg heller. Som ett Simpson är idag, varken roligt eller tråkigt.

Men OJ vad kul om dom satsat på Family Guy stället ;)

SvanteOlof

Jodu
Det vore något. Family Guy är melodin. Jag tycker bara vissa saker inte det passar som lego. Marvelsetsen, simpsons, lone ranger, tmnt osv blir som fel. Jag vet inte varför dock men Hobbit, ringen, starwars och potter känns ok.
ordvits: studsmatta = 4186

andreaseldh

Lego-avsnittet visas ikväll kl 20 på Sexan!

humlan

Citat från: andreaseldh skrivet 12 November 2014 kl. 02:32
Lego-avsnittet visas ikväll kl 20 på Sexan!
Tack för tipset! Har inte lyckats komma mig för att se denna på nåt annat sätt  8)
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

Risgrynsgrot

Sockerbit

Ser riktigt bra ut, hoppas bara att det är trycka bitar och inte klistermärken.

AndersI

Den där affären får ju till och med mig (Simpsons-neutral) att bli lite sugen! Mycket detaljer.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Risgrynsgrot

Och serie 2 av Simpsons CMFs också.  :)

Eigenbrötler

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 12 Mars 2015 kl. 16:35
Och serie 2 av Simpsons CMFs också.  :)

Underbart att se att sjökaptenen äntligen kommer som minifig! Den enda karaktären jag gillar i hela serien...
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀