Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego The Simpsons

Startat av Megabluck, 07 Mars 2013 kl. 17:36

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter

Citat från: Ferdik skrivet 13 Oktober 2013 kl. 17:51
Homer ser lite tom ut på torson. Det kanske ritas en mage där. Eller så blir det en mage som hängs på honom.
Tror att magen blir som till Watto,

Skafte

Jag tycker det låter osannolikt att CMF serie 13 blir Simpsons-figurer, men jag haft fel förut. Det är alltså ingen annan leksakstillverkare som har monopol på gubbarna?

shutter

Citat från: Skafte skrivet 18 Oktober 2013 kl. 10:52
Jag tycker det låter osannolikt att CMF serie 13 blir Simpsons-figurer, men jag haft fel förut. Det är alltså ingen annan leksakstillverkare som har monopol på gubbarna?
Låter mer sannolikt (och önskvärt) med olika set i serie av Simpson.
Annars en specialutgåva med CMF typ serie 12,5 (som OS-figurerna i England). Räknas dom ens som CMF?

Record

Det jag funderar på är om man skall ha unika huvuden till alla karaktärer (ej minifig huvud) då måste det ju bli kopiöst dyrt att göra ett brett utbud av set, det kommer straffa sig i någon ände kan man känna, för det är ju en helt enorm produktion att plocka ur, hundratals karaktärer.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Larry Lars

Citat från: Record skrivet 18 Oktober 2013 kl. 20:34
Det jag funderar på är om man skall ha unika huvuden till alla karaktärer (ej minifig huvud) då måste det ju bli kopiöst dyrt att göra ett brett utbud av set, det kommer straffa sig i någon ände kan man känna, för det är ju en helt enorm produktion att plocka ur, hundratals karaktärer.

Och ännu fler om enskilda karaktärer får flera huvuden för olika känslolägen. Sedan skulle jag nog gissa att de inte plockar figurer från de hundratals från TV-serien utan från det knippe favoriter som redan förekommer på handdukar och lunchlådor.

Själv har jag svårt att acceptera att bilden från tidigare skulle visa de kommande figurerna från LEGO. Tycker förutom de underliga ögonen att Homer ser ut att luta huvudet uppåt på ett sätt som inte riktigt verkar vettigt.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Länken

Borde det inte gå att ha vanliga gula huvuden tillsammans med olika tillbehör, frisyer, Homers mun o.s.v.? De flesta karaktärerna har ju gula cylindriska huvuden, perfekt för Lego kan man tycka.

ByggareDan

Det är ju bara att hoppas att det blir gula huvuden och inte flesh (som det är i licensteman för övrigt) , vilket skulle göra att hela simpsonsfeelingen skulle gå förstörd.

/ByggareDan

Record

Det skulle nog vara mer sanorlikt att man gör vissa huvuden unika, det har gjort förut tex hela toy story har ju det, och detta är ju inte särskilt stort i jämförelse med Simpsons. ( detta säger lite emot mitt förra inlägg ;))

Skulle man helt gå ifrån minifigen, och göra det som typ freinds gubbarna, då känns det som att hela lego grejen är borta, inte så troligt.

Att det skulle bli flechis huvuden skulle ju vara att mörda hela projektet, det är ju det gula som är hela grejen med Simpsons.

Vet någon hur stort det är tänkt att bli?

Friskt satsat, hälften vunnet..

Larry Lars

Citat från: ByggareDan skrivet 20 Oktober 2013 kl. 17:31
Det är ju bara att hoppas att det blir gula huvuden och inte flesh (som det är i licensteman för övrigt) , vilket skulle göra att hela simpsonsfeelingen skulle gå förstörd.

/ByggareDan

Här kommer lite smått sjävlklara påståenden som eventuellt behöver begrundas. Det vi brukar kalla "fleshies" är ju LEGOs eftergift till licensteman genom att tillåta karaktärerna att behålla förlagans hudfärg istället för det klassiskt gula huvudet som väl inledningsvis var ett försök till rasneutralitet.

Roger Brickjet

Det finns ju karaktärer med andra färger än gult även i Simpsons... "#stating-the-obvious"
Vill bara säga att vi troligtvis inte behöver oroa oss för att få en light flesh Homer. Men när Futurama kommer... ;)

Huvudfoting

Skulle gärna se 11010 som Homers munk. Perfekt till alla poliser man samlat på sig genom åren i diverse kalendrar ;-)

Men med tanke på kakan i ny Disney-setet är det väl mest troligt att den kommer (om det nu blir en munk) som en 98138

Larry Lars

Hittade en bild med minifiguren Ned Flanders. Huvudet lär vara det vi sett förut medan kroppen ju gör det lättare att tro att det är på riktigt denna gång.

jalex

Om man kollar närmare så ser det ut som nån slags linje/remsa i mitten på huvudet, under mustaschen. Brukar verkligen huvudena från LEGO vara tillverkade så? T ex Turtles-huvudena har inte det. Syns lite tydligare på denna video: http://www.youtube.com/watch?v=bRnHAyB1mmk

Munnen ser också lite slarvigt målat ut. Ska väl egentligen vara hudfärg där?
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

jalex

Ny bild på Homer. Lite bättre kläder på denna :)
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

:::::::

Coolt med kortärm på själva armen.