Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego The Simpsons

Startat av Megabluck, 07 Mars 2013 kl. 17:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Nextuz

Galet oproportionerligt...
Är de officiella så skäms jag lite...

Vibora

Citat från: Nextuz skrivet 14 Oktober 2013 kl. 16:08
Håller med. Anskrämliga, men jag tror inte heller att de är officiella.

insurrection

Citat från: Nextuz skrivet 14 Oktober 2013 kl. 16:08
De kan ju dock använda långa ben, som till Toy Story. Fast Simpsons är ju å andra sidan knubbigare än Woody...

jalex

Citat från: marpe skrivet 14 Oktober 2013 kl. 15:36
Huvuden och deras respektive tryck är helt symetriska längs y-axeln. Jag gissar att någon har använt en 3D-skrivare, snarare än en legoprototyp.

Det är ju möjligt... men jag tänker att om nån är så pass duktig på att skapa dessa huvuden med en 3d-skrivare så borde de väl kunnat tänka ut bättre kroppar? Eller så har de medvetet velat skapa förvirring. Det finns ju ganska många små olika plastfigurer med Simpsons (t ex från Burger King etc...) så borde vara lätt att ta ett sådant och limma på.

Hoppas inte det är LEGOs slutgiltiga version i alla fall!
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Tobbe Arnesson

Någons pappas kompis kanske jobbar med 3D-skrivare, men inte är intresserad av Lego. Vad som helst kan ju vara sant i det här fallet. Det kan också vara prototyper från Billund, vem vet...
Blogg: Robotkampen

mechamike

Tja. vi hittade ju prototyper (3d skrivare utskrivna) i Lego från Billund på skrapan eventet, på ett set (som då inte var släppt) om jag minns rätt.
?

Nextuz

Citat från: mechamike skrivet 15 Oktober 2013 kl. 10:51
Tja. vi hittade ju prototyper (3d skrivare utskrivna) i Lego från Billund på skrapan eventet, på ett set (som då inte var släppt) om jag minns rätt.

När skrapaneventet var så var den väl redan släppt...

Hittade samma 3D-bit under eventet på Tekniska... då var de 3 månader kvar till släpp av den modellen...

Men de är långt ifrån sådan "kvalitet" som dessa huvude har...

marpe

Citat från: Roger Brickjet skrivet 14 Oktober 2013 kl. 15:50
Citat från: marpe skrivet 14 Oktober 2013 kl. 15:36
Huvuden och deras respektive tryck är helt symetriska längs y-axeln. Jag gissar att någon har använt en 3D-skrivare, snarare än en legoprototyp.

Du menar att det inte finns märken efter gjutformen? Det verkar ju ganska sannolikt i så fall.
Om man tittar på glansigheten, som Huvudfoting nämnde, så känns det lite som att de skulle vara av en mjukare plast.
Nej. Jag menar att den vänstra ansiktshalvan är precis spelvänd den högra. Både vad gäller form och tryck. Det ser inte levande ut, kanske är det därför som LEGO brukar undvika detta?

Ex. Buzz Lightyear i Toy Story har inte symmetriskt tryck.

Istället får jag intrycket att vi ser ett datorgenererat och utskrivet objekt. Så jag föreslog 3D-skrivare. Det centrala i inlägget var att huvudet inte var legomässigt.

Larry Lars

Citat från: Megabluck skrivet 13 Oktober 2013 kl. 14:36
Äkta eller inte?:

http://www.thebrickfan.com/official-lego-simpsons-minifigures-found/

Jag tror inte dessa huvuden är äkta eller ens prototyper på villovägar. En detalj som för mej skvallrar om att detta är huvuden från någon annan slags plastfigurer är ögonen på Homer. En mer neutral figur som skulle kunna användas i olika situationer skulle antagligen ha helrunda ögonvitor. Det här ansiktsuttrycket är ju typiskt för en Homer som dagdrömmer, dreglar, halvsover eller funderar. Gissningsvis hör huvudet ihop med en större plastfigur som ser fram emot "Duff" eller en donut.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

mechamike

Han som sålde de två figurerna ovan har listat två till med samma huvuden.

Han skriver i annnonsen "Lego minifigures collection" och det verkar inte helt omöjligt att det är läckta figurer från CMF serie 13
http://www.thebrickfan.com/lego-simpsons-series-13-collectible-minifigures-confirmed-may-2014/

Så jag röstar på att det faktiskt är äkta..

?

Tie Fighter

Någon som vet om CMF13 kommer säljas i sverige?

mechamike

Simsons är ju stora i Sverige, vore dumt av Lego att inte haka på.. men än så länge är det tyst..
?

scholm

Om huvudena kom från någon annan form av plastfigurer borde det vara en relativt enkel match att googla fram figurer av Homer och Ned och hitta skallarna den vägen... men jag har då inte lyckats, trots att det finns åtskilliga "actionfigures" där ute... så, jo, det lutar nog ändå åt att de är äkta. Och erfarenheten säger mig att man inte gillar dem nu, men att vi kommer att vänja oss och köpa ett gäng när det är dags  ::)
Livet är som ett Legobygge - färggrant och fullt av möjligheter.

Myko

Citat från: mechamike skrivet 18 Oktober 2013 kl. 09:19
Simsons är ju stora i Sverige, vore dumt av Lego att inte haka på.. men än så länge är det tyst..

1995 kanske, hur stora är Simpsons nu?

marpe

Citat från: mechamike skrivet 18 Oktober 2013 kl. 09:19
Mads Nipper marketingdirektør, LEGO:
- Det bliver en lille lancering, men den bliver forhåbentlig sjov og spændende for dem, der synes godt om Simpsons-universet.

Han (Varedirektør Top Toy, Carsten Nielsen) har desuden set figurerne, som de ser ud i 2014-kataloget, og han siger, at "de er rigtig godt lavet."

Det verkar som om figurerna finns med i katalogen för 2014. När kommer den?

Källa:
http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/Film/2013/08/05/081330.htm