Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego The Simpsons

Startat av Megabluck, 07 Mars 2013 kl. 17:36

Föregående ämne - Nästa ämne

lindyhep

I den senaste länken här ovan pratas det dick om att Simpsons passar väl ihop med Legos minifig. (Långt ner i texten, uttalande från TopToys-killen.)

Longson

Megabluck

Äkta eller inte?:

http://www.thebrickfan.com/official-lego-simpsons-minifigures-found/

(Om de är äkta vara så var det helt väntat att det skulle bli helgjutna huvuden som Toy Story figurerna. Åtminstone ser de rätt roliga ut).

KizzE

Citat från: Megabluck skrivet 13 Oktober 2013 kl. 14:36
Äkta eller inte?:

http://www.thebrickfan.com/official-lego-simpsons-minifigures-found/

(Om de är äkta vara så var det helt väntat att det skulle bli helgjutna huvuden som Toy Story figurerna. Åtminstone ser de rätt roliga ut).

Meeeeen, Homer är ju smal? FEL FEL FEL!

bileam

Jag som trodde att licensierade set skulle vara i flesh? ;)

Ferdik

Homer ser lite tom ut på torson. Det kanske ritas en mage där. Eller så blir det en mage som hängs på honom.

bjomark77

Byxorna på Homer är ju ett par polisbyxor, 970c00pb225 och Flanders torso tillhör ju Frank Rock 973pb1153c01.

Borde ju funnits bättre kroppsdelar om man ska försöka sälja ett par "upphittade" huvud.

jalex

Hmm huvudena ser äkta ut, om än något för stora tycker jag. Men kroppsdelarna ser ju bedrövliga ut. Det är ju dessutom inte Homers och Neds typiska kläder.

Skulle tro det är antingen några tidiga prototyper från LEGO som kommit ut, eller någon som limmat på huvuden från någon annan Simpsons leksak.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Huvudfoting

Tycker huvudena ser lite glansiga ut och även att färgläggningen ser lite billig ut. Vet ju att LEGO kan göra extremt fina tryck (har ju sett en del SW-hjälmar).

Första spontana tanke var att Ned hade "Mr-Plow" jackan på sig ;-)

Håller fö med, hur svårt hade det vart att hitta vit torso och blåa byxor till Homer?

/W

Tobbe Arnesson

Citat från: Huvudfoting skrivet 14 Oktober 2013 kl. 10:38
Tycker huvudena ser lite glansiga ut och även att färgläggningen ser lite billig ut.

Med kompaktkamera och blixt rakt på ser det mesta skit ut...  ;)
Blogg: Robotkampen

Huvudfoting

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 14 Oktober 2013 kl. 10:58
Citat från: Huvudfoting skrivet 14 Oktober 2013 kl. 10:38
Tycker huvudena ser lite glansiga ut och även att färgläggningen ser lite billig ut.

Med kompaktkamera och blixt rakt på ser det mesta skit ut...  ;)

Agree ;)

Men tittar man på torso, armar och ben så ser man en svag textur - vilket helt saknas på huvudet. Men det kanske bara är mitt huvud som fått för sig något (även det kan ibland vara lite väl glansigt)

insurrection

Min spontana känsla är också att dessa är fejkade men vet inte riktigt vad jag ska motivera det med.
Tycker inte skulpteringen går i samma stil som toy story?
Sen är det ju konstigt att de kommit över dessa huvuden och sätter på dem på de där kropparna när de ska visa sitt fynd.

marpe

Huvuden och deras respektive tryck är helt symetriska längs y-axeln. Jag gissar att någon har använt en 3D-skrivare, snarare än en legoprototyp.

Roger Brickjet

Citat från: marpe skrivet 14 Oktober 2013 kl. 15:36
Huvuden och deras respektive tryck är helt symetriska längs y-axeln. Jag gissar att någon har använt en 3D-skrivare, snarare än en legoprototyp.

Du menar att det inte finns märken efter gjutformen? Det verkar ju ganska sannolikt i så fall.
Om man tittar på glansigheten, som Huvudfoting nämnde, så känns det lite som att de skulle vara av en mjukare plast.

Etzel

Lite större än jag hade förväntat mig, men förmodligen äkta skulle jag säga. Väldigt få av alla nya fynd av Lego som görs är ju fejk och jag tror ju att om någon hade velat försöka fejka detta så hade de gjort mycket annorlunda.