Tävling: Swebrick bygger bättre limo!

Startat av mechamike, 25 Februari 2013 kl. 09:17

Föregående ämne - Nästa ämne

isola

Isolda Bricksäter hade stora förhoppningar på premiären av: Lé go Naturale.
Det är hennes och maken (den unga regissören: Teke Nics) stora livsverk om plastens inverkan på miljön.

Förhoppningarna är att vinna ett flertalet Oskar. Nominerade i kategorierna: Innovation, utseende och långvarigt arbete.
Självklart ska de åka fint till premiären, men något bränsletörstigt monster kom aldrig på tal.

Bilen som de åker med dagen till ära, är en prototyp skapad av designern Auvolpo.
Helt eldriven tack vare ett nytt sorts batteri som har högre effektivitet och livslängd än vad som finns idag.
Passagerarna har all tänkbar lyx i form av: Dator, Internet, Surroundljud, Bar för fruktdrycker, Massage i stolarna, Panoramatak med private-mode. Gott om benutrymme m.m.

Det snålas inte på teknik för föraren heller då ett ny typ av mjukvara finns lätt tillgänglig via joystick eller pekskärm.
För att slippa släppa blicken från vägen finns självklart en head-up display där den viktigaste informationen syns.
Bilen är byggd i linfiber istället för den miljökrävande kolfibern, samt en ny legering av bambufiber.

Oavsett hur det går på premiären så är det miljön som är en vinnare den här kvällen.

Nextuz

Ruskigt snyggt =)
Nästan en namne till dig denna filmstjärna ;)

Anders67

Supersnyggt, vilket panoramafönster!!! och ett helt batteri av prylar, datorer och ljudsystem, mycket bra!

Superkalle

Citat från: Anders67 skrivet 24 Mars 2013 kl. 20:08
...och det blir ju inte sämre på ett så snyggt golv!
Tänkte just säga det samma. Bilen var ju rent skräp, men golvet var snyggt.  ;D

Närå, skämt åsido Skafte - bilen var cool. Gillar särskilt den vinklade fronten och glastaket. Multo beno.

mechamike

tick tack tick tack... nu närmar vi oss deadline..

snygga skapelser..

@Minus, snygga säten i bilen!
@Skafte kom att tänka på den här raden när jag såg ditt bygge
"På stan jag drev tills jag såg dig med en grabb i en bil av senaste modell
Bilens lack den glänste, kromen blixtra i dess nos,
när jag stod där stum och tänkte: Hur enkel är min lilla ros"

?

janimakaj

Ja då ska vell jag lämna in mitt lite annorlunda limo.. ;) En Top Gear inspirerad limo som synes är lite längre än va de brukar vara. Det är en lite smått förlängt Fiat panda. Här handlar de inte om lyx utan om att vara längst och coolast ;)
Unless you try, you will not know if it works! ;)

Svartkrut

här kommer mitt lilla bidrag. Bilar är inte direkt något intresse men man måste ju prova något nytt ibland. Eftersom jag inte orkar sitta framför datorn och sätta mig in i LDD fick det bli efter devisen  "man tager vad man haver" och en viss buss gick ett ovisst öde tillmötes... ;D

Här kan ni se Pauley Perrette (mer känd som Abby i NCIS) på väg från Emmygalan och vidare mot filmpremiär. I glaset har hon självklart sin favoritdryck Caf-Pow och med sig har hon också en statyett hon erhållit.  8)

Svartkrut

...och här kommer ett bidrag från Svartkrut Jr utom tävlan. Sven fick äran att åka i den när han besökte Lillköping nyligen. :)

Nextuz

Citat från: Svartkrut skrivet 25 Mars 2013 kl. 18:10
...och här kommer ett bidrag från Svartkrut Jr utom tävlan. Sven fick äran att åka i den när han besökte Lillköping nyligen. :)

Jag gillar :D

Ser ut som kombiversionen av Fords Nucleon concept.. och som det låter på namnet så skulle det finnas en kärnreaktor i den :P

http://www.ridelust.com/the-ford-nucleon-a-miniature-nuclear-reactor-in-the-trunk/

MicroByggare

Här kommer min limo!!

Mr. och Mrs. Stoneley är på väg till stora premiären av Metalbrick som utspelar sig i en fantasi värld på 1800 talet.
Limousinen är ett efter bygge ur filmen och körs av den hedrade men inte den bästa chauffören: George Longley.
Georges lillebror Fred Longley är servitören och han serverar lite av allt när han inte håller på med att skratta ihjäl sig när han gjort ett dåligt skämt det är alla passagerare ombord på Steamliner en farkost med en ångdriven Brick motor, stort bagage utrymme (som ännu är tomt men om det går som alltid är det proppfullt efter premiären).
Eftersom det skulle vara en limo behövde Mr. Stoneley skruva av Silverladyn på deras gamla limousine och sätta fast den i den nya annars skulle det nog inte räknats som limo  ;D

Tufs

Citat från: Nextuz skrivet 25 Mars 2013 kl. 19:59
Citat från: Svartkrut skrivet 25 Mars 2013 kl. 18:10

Ser ut som kombiversionen av Fords Nucleon concept.. och som det låter på namnet så skulle det finnas en kärnreaktor i den :P

http://www.ridelust.com/the-ford-nucleon-a-miniature-nuclear-reactor-in-the-trunk/

Det var det som var tanken med den:

" The design did not include an internal-combustion engine, rather, the vehicle was to be powered by a small nuclear reactor in the rear of the vehicle, based on the assumption that this would one day be possible by reducing sizes."

:D

Nextuz

Citat från: Tufs skrivet 25 Mars 2013 kl. 21:31
Citat från: Nextuz skrivet 25 Mars 2013 kl. 19:59

Det var det som var tanken med den:

" The design did not include an internal-combustion engine, rather, the vehicle was to be powered by a small nuclear reactor in the rear of the vehicle, based on the assumption that this would one day be possible by reducing sizes."

:D

haha.. vad roligt :D 

Tobbe Arnesson

Ett nyrikt svin har låtit bygga om en Tatra T815-7 till limo, bakom ratten sitter en galen djävel. Som synes fullständigt krossar detta åttahjulsdrivna* monster med lätthet TLG:s variant.

*Alla åtta hjulen är motoriserade och limon fjärrstyrs med IR-remote och Power Functions men det är ju lite svårt att illustrera med stillbild. Jag skippade dock styrning för att istället fokusera på T815-7:s exceptionella fjädring/terrängegenskaper; i denna modell är det gummisnoddar som strävar efter att hålla de individuellt upphängda axlarna vågrätt.

Utifall någon undrar så får svinet inte plats i kupén, men det finns utrymme i den inglasade skolådan. ;)
Blogg: Robotkampen

SWE

Äntligen är den färdig. Efter några timmars byggande har jag fort ihop farbror Joakims limosin från Kalle Anka poketerna. Limon rymmer två gubbar. Kalle som kör och farbror Joakim som sitter där bak. Hoppas ni gillar den :D

Nextuz

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 25 Mars 2013 kl. 21:49
Ett nyrikt svin har låtit bygga om en Tatra T815-7 till limo, bakom ratten sitter en galen djävel. Som synes fullständigt krossar detta åttahjulsdrivna* monster med lätthet TLG:s variant.

*Alla åtta hjulen är motoriserade och limon fjärrstyrs med IR-remote och Power Functions men det är ju lite svårt att illustrera med stillbild. Jag skippade dock styrning för att istället fokusera på T815-7:s exceptionella fjädring/terrängegenskaper; i denna modell är det gummisnoddar som strävar efter att hålla de individuellt upphängda axlarna vågrätt.

Utifall någon undrar så får svinet inte plats i kupén, men det finns utrymme i den inglasade skolådan. ;)

HAHA... vad sjuk du är :P