Hjälp mig identifiera min bit (Samlingstråd)

Startat av tellblom, 01 Januari 2010 kl. 19:12

Föregående ämne - Nästa ämne

lindyhep

Citat från: Roger Brickjet skrivet 20 Maj 2013 kl. 19:43
Det ser inte riktigt ut att vara abs heller. Ser mjukare ut, som något från Kenner på 80-talet :)

Fast det mesta av Bionicle är väl lite mjukare plast.
Hur årtalsstämplar Lego sina delar? Är årtalet tillverkningsår, designår eller första släpp-år eller vad är det?

stegu

Årtalsstämpeln brukade vara gjutformens tillverkningsår. Hur det är numera vet jag inte.

Jaxne

Såg några intressanta bitar på Tradera som jag vill veta vad det är. Lyckades ej buda hem de så får leta på de på BL för de ser ut att passa till ett framtida bygge jag planerar :) Men jag har aldrig sett de innan så vet inte vad de är.

Illuwatar

Ser ut som en 30518 (den högst upp) och tre 58827. Finns under sektionen "Support" på BL.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Majkel

de nedre finns i flera varianter, du hittar dom under "support", 95347, den övre finns i samma kategori 30518

Jaxne

Citat från: Illuwatar skrivet 23 Maj 2013 kl. 08:18
Ser ut som en 30518 (den högst upp) och tre 58827. Finns under sektionen "Support" på BL.
Citat från: Majkel skrivet 23 Maj 2013 kl. 08:19
de nedre finns i flera varianter, du hittar dom under "support", 95347, den övre finns i samma kategori 30518
Tack! :) Intressant kategori, där fanns endel spännande :)

MicroByggare

stegu

Från början, ja (omkring år 2000), men de dök upp igen 2006 i ett Ferrari-set. Kolla på länken till Bricklinks databas.

cesaer

finner biten....men klistermärket, vilket set ngn?

p

Record

Citat från: cesaer skrivet 30 Juni 2013 kl. 21:43
finner biten....men klistermärket, vilket set ngn?

p

i bla Ninjago
Friskt satsat, hälften vunnet..

Aza

Hallå, ny här på forumet. Jag var nere och hämtade min gamla legosamling hos mamma för ett par månader sedan och blev så sugen på att försöka bygga ihop mina modeller. Utan bruksanvisningar och ca 25-30 år gamla modeller senare (tack gud för peeron):

Nu har jag en del bitar som jag inte minns vilka modeller de tillhör. Så nu är det dags att be om experthjälp trots att det vore roligare att klura ut det själv. Här kommer de:

Om ni känner igen bitarna så hade jag varit tacksam om ni kunnat berätta vilken modell/modeller de tillhör. Tack på förhand!

Jesperallen

Jesperallen

Autokorrektproblem......

Raket ska det vara ju  ;D

Jesperallen