Hjälp mig identifiera min bit (Samlingstråd)

Startat av tellblom, 01 Januari 2010 kl. 19:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Stigge72

Citat från: CameraMan skrivet 10 April 2019 kl. 21:19
Citat från: Etzel skrivet 10 April 2019 kl. 18:05
Citat från: Skafte skrivet 10 April 2019 kl. 11:10
Dörrarna verkar ha fått klistermärken från
Klistermärket i det setet är lite för stort (nästan 4 studs brett) för att passa på de dörrarna. Jag tror snarare att det är det här klistermärkesarket: B250stk01 från en idébok från 1987. Det förklarar också varför klistermärkena har hamnat på random bitar.

haha, bra jobbat!

En annan fråga: Jag har inte sett den här typen av klistermärke på rymdfigurer. Och då menar jag formen (kvadratisk). Däremot har jag sett rymdklistermärken som har samma form som överkroppen.

Så vilka set kan denna figur komma ifrån? Eller är det ett annat klistermärkesark?
Till exempel SPACEstk03;)

CameraMan

Tack! Vet inte varför jag inte kunde hitta dom.
Är en minifigur med ett sådant klistermärke värd mer än vanliga om de är i bra skick?
Vintage Brickworks: Bricklink - Brick Owl - TraderaInstagram

Magnus den store

Personligen har jag ratat torsos med stickers.

1. Gå till den här sidan:
https://www.bricklink.com/catalogList.asp?catType=M&catString=34.314&itemBrand=1000

2. Klicka på respektive figur.

3. Klicka på ingående delar:
Item Consists Of
n Parts

4. Välj torson.

5. Klicka på prisguiden:
$ Price Guide
View Price Guide
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Emma

Region Mitten

janhansson

Hej!
Mitt första inlägg - och en fråga som jag inte lyckas besvara själv: 

Finns det en (klocktorns-) klocka som LEGObit?
1:09 in i filmen LEGO Pirate Sea Battle - LEGO Police Chase Part 3 ringer soldaterna i en klocka, men är det LEGO?
Jag har försökt leta på både Google och Bricklink utan något vettigt resultat (men jag vet inte riktigt vad jag ska leta efter, så det är inte så konstigt).
Själva klockan skulle kunna iofs vara flera klossar ihopbyggda, men i så fall i någon metallisk färg.
(eller så är det delar från något helt annat som byggts in i LEGO?)

pareriksson

Citat från: janhansson skrivet 23 April 2019 kl. 19:41
Hej!
Mitt första inlägg - och en fråga som jag inte lyckas besvara själv: 

Finns det en (klocktorns-) klocka som LEGObit?
1:09 in i filmen LEGO Pirate Sea Battle - LEGO Police Chase Part 3 ringer soldaterna i en klocka, men är det LEGO?
Jag har försökt leta på både Google och Bricklink utan något vettigt resultat (men jag vet inte riktigt vad jag ska leta efter, så det är inte så konstigt).
Själva klockan skulle kunna iofs vara flera klossar ihopbyggda, men i så fall i någon metallisk färg.
(eller så är det delar från något helt annat som byggts in i LEGO?)

Det är en bitbyggd klocka. Samma design finns i Fire Brigade .

janhansson

Skafte

Gamla Belleville-hinken 48245 kan också funka, beroende på skala.

DanielEss

Går igenom en bunt random minifigsdelar jag köpt och har lyckats identifiera alla utom en - var sjutton kommer den här torson från? Hittade en bild online, men givetvis under ett väldigt generiskt namn...

Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

avve

Hej!
Min sexårige son Anton har sett denna figur i Guinness rekordbok från 2017 och han vill absolut ha den. Någon som vet vad det är för figur? Alltså den till höger i bild med Guinness world records på "tavlan"...

Tack på förhand säger Anton  :)

/Arvid

Skafte

Citat från: avve skrivet 25 Maj 2019 kl. 22:12
Hej!
Min sexårige son Anton har sett denna figur i Guinness rekordbok från 2017 och han vill absolut ha den. Någon som vet vad det är för figur? Alltså den till höger i bild med Guinness world records på "tavlan"...

/Arvid

Hittar tyvärr inget på Bricklink. Det ser ut att vara GWR-loggan på kavajen, så det är stor risk att det är ett custom-tryck och att överkroppen (och hela gubben) inte funnits att köpa. Men jag kan ha fel.

Classus

Du kanske kan erbjuda honom den här istället: 973pb0041c01

avve

Citat från: Skafte skrivet 26 Maj 2019 kl. 01:20
Citat från: avve skrivet 25 Maj 2019 kl. 22:12
Hej!

/Arvid

Hittar tyvärr inget på Bricklink. Det ser ut att vara GWR-loggan på kavajen, så det är stor risk att det är ett custom-tryck och att överkroppen (och hela gubben) inte funnits att köpa. Men jag kan ha fel.

Hej!
Tack för informationen och det låter ju som ett rimligt konstaterande.

/Arvid

avve

Citat från: Classus skrivet 26 Maj 2019 kl. 01:33
Du kanske kan erbjuda honom den här istället: 973pb0041c01

Tack, inget dåligt substitut men han verkar kanske mest vara ute efter "tavlan". Men man vet ju aldrig. Tack!  :)