Hjälp mig identifiera min bit (Samlingstråd)

Startat av tellblom, 01 Januari 2010 kl. 19:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Peter S skrivet 19 Mars 2018 kl. 21:34

Tittade på fotot i boken och tänkte först att den är vit, men den visade sig vara Chrome Silver. 71183

"Espressobryggare-biten".
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

DaRePo

Peter S

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 20 Mars 2018 kl. 07:13

Tittade på fotot i boken och tänkte först att den är vit, men den visade sig vara Chrome Silver. 71183

Jag trodde det var 32828 som var espressobryggaren...

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Peter S skrivet 20 Mars 2018 kl. 14:22
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 20 Mars 2018 kl. 07:13

Jag trodde det var 32828 som var espressobryggaren...

Jo, nuförtin', men när jag var ung fanns det inte en massa specialbitar.   :o
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

BerraBZ

Allvarligt. Det är nog ganska så sällan att jag inte själv lyckas identifiera en bit och därför behöver jag ödmjukast be Forumet om hjälp. jag hittade denne motor i en övergiven flyttkartong med LEGO. Fanns en hel del Bionicle i lådan också. Verkar gå till en typ av RC-bil. En motordriven axel bak och styre fram. En fast "kofångare" fram. En receiver on top som sitter fast med en kabel.  Vad har ni för idéer?

andreaseldh

Jag gissar att den kommer från set Nitro Flash.

BerraBZ

Citat från: andreaseldh skrivet 17 April 2018 kl. 17:51
Ja, den kan mycket väl komma därifrån. Men varför hittar jag den inte via bricklink? Provade med motor, RC, electric och dyikt. Men jag ser en massa grejer från den bilen samt fjärrstyrningen. Få se om jag kan använda motorn till en GBC. För mina klossar från Schweiz har ännu inte kommit.

Stigge72

Citat från: BerraBZ skrivet 17 April 2018 kl. 19:12
Citat från: andreaseldh skrivet 17 April 2018 kl. 17:51
Ja, den kan mycket väl komma därifrån. Men varför hittar jag den inte via bricklink? Provade med motor, RC, electric och dyikt. Men jag ser en massa grejer från den bilen samt fjärrstyrningen. Få se om jag kan använda motorn till en GBC. För mina klossar från Schweiz har ännu inte kommit.
Bricklinks namn på bitar är inte helt enkla att lista ut alla gånger. Den här gången heter t ex biten 3162c01 ingenting om motor, utan "Electric, RC Racer Car Base 8 x 23 x 5 2/3 Complete Assembly (Black Bottom)".

andreaseldh

Citat från: BerraBZ skrivet 17 April 2018 kl. 19:12
Ja, den kan mycket väl komma därifrån. Men varför hittar jag den inte via bricklink?

Så här gjorde jag:

• Tyckte den var lite lik enheten till den radiostyrda bil som jag hade
  • Visste inte vad det hade för nummer
  • Sökte "radio control"
  • Hittade mitt set
  • Klickade på kategorin Catalog: Sets: Racers: Radio Control:
  • Tyckte antennen på set verkade stämma

Teabox

Magnus den store

Två 30925?

Bakom trädet ser du bättre.

LEGO Creator Roller Coaster (10261) by Allen Tran, on Flickr
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

andreaseldh

Lite OT: Hjälp mig identifiera mitt set

Jag har byggt ett system för korglutning på järnvägsvagnar (film kommer vilket år som helst) och funderar på att låta mig inspireras av ett officiellt set med dubbeldäckarvagnar. Är vagnen / till setet / den enda officiella dubbeldäckarvagn som finns?

Pekblom

Citat från: andreaseldh skrivet 05 Augusti 2018 kl. 15:10
Lite OT: Hjälp mig identifiera mitt set

Jag har byggt ett system för korglutning på järnvägsvagnar (film kommer vilket år som helst) och funderar på att låta mig inspireras av ett officiellt set med dubbeldäckarvagnar. Är vagnen / till setet / den enda officiella dubbeldäckarvagn som finns?

Jag tror det. Även om den kom ut två gånger. Början på 90 talet och ca tio år senare igen.

shiftaltcmd

Peter S

Citat från: shiftaltcmd skrivet 06 Augusti 2018 kl. 13:57
Har Lego gjort såna här svanar?
Hoppas inte det, med tanke på gjutskarven i huvudet... ;)