Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Palace Cinema 10232 modular

Startat av Mattias, 27 december 2012 kl. 17:57

Föregående ämne - Nästa ämne

Lilldaniel

Riktigt schysst modulhus!
Ett måste för mig som både film och legoentusiast  ;)
Kul med ett hörnhus till också!!

SuperMario

Helt ok, det blir nog köp och sedan partspack eller mod.

Coolt med röd basplatta 32x32!

Kwagge

vips

Snygg exteriör och kul med ett hörnhus, men jag tycker interiören ser lite andefattig ut, nog kunde man exempelvis ha kostat på lite fler stolar i salongen? Trist att det bara är två våningar också, även om fasaden och taket får det att se högre ut, som Fire Brigade liksom...  :)

/magnus

Illuwatar

Maskinisten borde dessutom ha fått ett eget rum, med fösterglugg för projektorn. Orealistiskt att ha maskineriet i samma rum som publiken.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

AndersI

Citat från: Illuwatar skrivet 11 januari 2013 kl. 13:09Orealistiskt att ha maskineriet i samma rum som publiken.

Gick du inte på Barnfilmsklubben på Folkets Hus som liten?
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Illuwatar

Faktiskt inte, men ändå - detta bygge ska väl mer motsvara Biopalatset vid Sergels Torg än något lokalt Folkets Hus? Att modda till ett maskinrum borde dock gå ganska enkelt. Ser skapligt rymligt ut i salongen.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Pekblom

Citat från: marpe skrivet 05 januari 2013 kl. 12:01
"Brick separator" också kul.
Såg det inte innan du skrev det. Hihi det va kul.

Kwagge

TLG officially announced the latest Modular Building 10232 Palace Cinema. It will be available in March at a price of US$149.99 / CA$199.99 / €139.99 / £119.99 / 1,099.00 DKK.

Gray

1099 DKK skulle vara 1279 SEK i dagens växlingskurs, men man kan väl knappast tro att detta set kommer kosta 1299 i Sverige. Om danska priset står sig lär bli billigare att ta ett tåg till Köpenhamn och köpa settet och åka hem igen, vilket ju är helt idiotiskt egentligen.

J. Israelsson

Snälla, när ni citerar någon källa så försök att även bifoga en länk till källan. Internet är ju som gjort för källhänvisningar.

Mvh

Johan I
LEGO Ideas: My Neighbour Totoro

Svartkrut

Gillar den samtidigt som det genast kliar i fingrarna att modifiera den. Den hamnar definitivt högt på min önskelista.  :P

Kwagge

Citat från: Gray skrivet 22 januari 2013 kl. 15:01
1099 DKK skulle vara 1279 SEK i dagens växlingskurs, men man kan väl knappast tro att detta set kommer kosta 1299 i Sverige. Om danska priset står sig lär bli billigare att ta ett tåg till Köpenhamn och köpa settet och åka hem igen, vilket ju är helt idiotiskt egentligen.

Jag tittade på ett annat set som kostade 1099 i Danmark, den gick för 1399 på den svenska sidan..

Tittar man på forex växelkurs så blir det 1332kr om man vill handla 1099 danska..

Anders67

Citat från: Svartkrut skrivet 22 januari 2013 kl. 15:53
Gillar den samtidigt som det genast kliar i fingrarna att modifiera den. Den hamnar definitivt högt på min önskelista.  :P

Håller med, kli och mod!