Julkalendrarna 2012 (SPOILER ALERT)

Startat av Skafte, 01 December 2012 kl. 08:16

Föregående ämne - Nästa ämne

lindyhep

Citat från: Skafte skrivet 02 December 2012 kl. 13:33
Jag ser stora möjligheter att kombinera dagens innehåll i City med det i SW- luckan...

Och nu är det väl så här att när det DELS står spoiler alert och dels att tråden har funnits i en dag så kan man redan på morgonen börja prata om innehållet i resp kalender? Jag blir t ex nyfiken på vad det nu är sweMezza schwooschar omkring med i Stockholms södra förorter...

City var alltså en motorsåg (för alla vet ju att det är gårdagens brandmans viktigaste arbetsredskap) och i SW var det en Gungan, utan någonting alls.

Friends-kombinationen som swooshas är en Olivia samt en liten rosa snöskoter. Dock görs det ej i denna södra stockholmsförort då dottern redan tappat bort Olivia....

sweMezza

Jag skulle snarare kalla det en lite rosa släde/kälke (bara för att jag får en annan bild när man säger skoter). Jag misstänker att det kommer tillbehör till släden eftersom den har en krok (gul 4623).

Sitter själv och pose:ar Olivia istället för att LDD:a mitt cc-hus just nu... ::)

Och såg just att vi ska vara på adventsfika hos syrran om en kvart :o (tillägg: sitter oduschad i mjukisar).

Carl T

Citat från: sweMezza skrivet 02 December 2012 kl. 13:44
Jag skulle snarare kalla det en lite rosa släde/kälke (bara för att jag får en annan bild när man säger skoter). Jag misstänker att det kommer tillbehör till släden eftersom den har en krok (gul 4623).

I min var det den nya kortarmade krokbiten, 88072.

Citat från: sweMezza skrivet 02 December 2012 kl. 13:44
Och såg just att vi ska vara på adventsfika hos syrran om en kvart :o (tillägg: sitter oduschad i mjukisar).

Tvätta dig, människa! ;D
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Mirandir

Citat från: Carl T skrivet 01 December 2012 kl. 12:09

Något jag inte noterat innann är att man tydligt kan läsa "© 2009 LEGO" på ryggen - Friends-figurernas form är alltså flera år gammal trots att inget släpptes förrän i år.

Ja, Friends är ju nått de jobbat med under en längre tid och så vitt jag vet var ursprungsplanen att temat skulle ha lanserats redan förra året men sköts upp av okänd anledning.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Stigge72

Jag hade lite bråttom igår morse, men idag på eftermiddagen har jag öppnat 6 luckor.

Ska det verkligen vara nödvändigt att lägga gungan-huvudet i en separat påse i den stora? Det går så tungt att sätta huvudet på kroppen då. :P

Citat från: lindyhep skrivet 01 December 2012 kl. 10:48
Vi har öppnat alla tre idag. Äldste sonen med citykalendern hade lyssnat på Ras och Stigge och körde BiB.
Lillebror med SW-kalender blev sur för att han missade att göra samma sak men han har ju några dagar till på sig. 3 små extrabitar kom med.
Citat från: sweMezza skrivet 02 December 2012 kl. 13:17
Akki var lite som lillebror i Lindyheps inlägg när hon missade att bygga i påse igår, något hon korrigerade idag.
Det känns bra att folk lyssnar på vad man säger iaf. :)

sweMezza

Citat från: Carl T skrivet 02 December 2012 kl. 14:29
I min var det den nya kortarmade krokbiten, 88072.
Såklart! Har redan glömt att det finns två varianter (det var nytt för mig i samband med Superkalles dragning i Gbg).

Citat från: stigge72 skrivet 02 December 2012 kl. 17:30
Ska det verkligen vara nödvändigt att lägga gungan-huvudet i en separat påse i den stora? Det går så tungt att sätta huvudet på kroppen då. :P
Ja, det var tröttsamt. Jag pillade hål på påsen med huvudet men gav upp till slut. Ville inte trycka på huvudet med påsen runtomkring.

Akki

Fick en Lego City kalender av maken igår.
Idag:
- Annika, vad fick du i kalendern idag?
- Ett vapen eller nå't...och tunnor.
- Va?
Visar vad det var.
- Ett vapen? Om jag säger att det du kallar tunnor är en stock?
- Ah, är det en motorsåg?
Duktig idiot! :)

Stigge72

Vissa dagar är det lurigare att trycka ihop bitarna i påsarna.  :P

Record

Citat från: stigge72 skrivet 03 December 2012 kl. 09:10

För att höja svårighetsgraden, kan man ju köra blindbygge ;)

Och röcker inte det, kan man även köra blind öppning, 1 på 24, inga superodds precis :P
Friskt satsat, hälften vunnet..

lindyhep

Citat från: Record skrivet 03 December 2012 kl. 17:12

Och röcker inte det, kan man även köra blind öppning, 1 på 24, inga superodds precis :P

Minns man var luckan var förra året hävdar sonen att de ligger lika i år. Jag har inte kollat men noterade att lucka 1 låg på samma ställe åtminstone på City2012 och SW2012.

Skafte

Jag misstänker att det finns en adventskalenderpåsesorteringsmaskin i Billund som lägger rätt påsar i rätt fack. Onödigt att behöva programmera om den.  8)

Stigge72

Citat från: lindyhep skrivet 03 December 2012 kl. 18:32
Citat från: Record skrivet 03 December 2012 kl. 17:12

Minns man var luckan var förra året hävdar sonen att de ligger lika i år. Jag har inte kollat men noterade att lucka 1 låg på samma ställe åtminstone på City2012 och SW2012.
I år ligger alla luckor lika, och förra året låg de också samma, men minns inte om jag jämfört åren.
För några år sedan (första året med två olika kalendrar?) tror jag däremot att de låg olika. Ska försöka undersöka det.

Idag var för övrigt friends lurig att sätta ihop i påsen, men av andra anledningar än igår... ;)

Skafte

Oj, det här har vi glömt i en vecka!

Söt AT-AT i SW idag!

Och fyra hjul med pirra i City? Kommer resten av brandbilen i morgon eller? Är det hjulen som står för dörren?  :P

Stigge72

Citat från: Skafte skrivet 10 December 2012 kl. 20:23
Och fyra hjul med pirra i City? Kommer resten av brandbilen i morgon eller? Är det hjulen som står för dörren?  :P
:-D

prah

Idag i SW-kalendern var det något slag av en laserskjutare eller nåt :o
Prah