Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Spårvagnar

Startat av AndersI, 19 November 2012 kl. 17:20

Föregående ämne - Nästa ämne

Ras 74

Det gjorde jag, men det var inte det jag menade. Jag menade bara att den kändes igen.
Jag har en som står på mitt skrivbord här på jobbet t.ex.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

mechamike

Du skulle behöva investera i några DK blusish gray inverted 2x2 tile.. sen är den perfekt!
?

Sollan

Fina! Jag är inte så fordonsintresserad men de här tycker jag om!

AndersI

Citat från: mechamike skrivet 20 November 2012 kl. 13:20
Du skulle behöva investera i några DK blusish gray inverted 2x2 tile.. sen är den perfekt!

Var då? Ah, du menar på 'botten'-sidan av gatan? Det borde man väl kunna fixa med någon stud-omvändning på mitten...

Här är en referensbild, förresten (länk eftersom den är stor, och inte min bild)

http://jarnling.se/Vykort%20Norrk%C3%B6ping,%20gamla%20sp%C3%A5rvagnen,%20f%C3%B6rlag%20Kontorab%2082%204,%201982.jpg

Jag börjar bli sugen på att bygga den i större skala...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Stigge72

Citat från: Ras 74 skrivet 20 November 2012 kl. 12:29
Den större varianten är väl liknande de gamla vi har i GBG med (Lisebergslinjen) fast i ljusblått då?
Du menar Ringlinjen? ;) :P  8)

janimakaj

mycket snygga tåg. många fina detaljer på den stora.. :) de ja undrar när man kollar på referensbilden är om inte markfrigången är lite hög? på den större modellen..
Unless you try, you will not know if it works! ;)

AndersI

Citat från: janimakaj skrivet 20 November 2012 kl. 21:08
de ja undrar när man kollar på referensbilden är om inte markfrigången är lite hög? på den större modellen..

Jo, definitivt. Det borde sitta en mörkgrå plate under ändarna, men jag kom inte på något som passade.

AndersI

En studie i större spårvagn, får väl duga över jul...
Någon som har ett bra tips på strömavtagare?
Och finns det fönster som är tre studs breda?

bileam

Finns en liten diskussion på EB om pantografer att titta på nu. http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=76494

AndersI

Hmm, Steinkopf-varianten ser ju snygg ut. Men ett tjugotal krokar är inte något som ligger i mina Legolådor...

mechamike

Snyggt, men får jag komma med ett förslag (som även gäller ditt stationområde) byt ut din blå räls till grå.. den förtar mycket av upplevelsen då färgen stör ögat och sinnet.
?

Selander

Citat från: AndersI skrivet 28 November 2012 kl. 16:14
Hmm, Steinkopf-varianten ser ju snygg ut. Men ett tjugotal krokar är inte något som ligger i mina Legolådor...
Jag använde Steinkopfs design till DA loket isin senaste skepnad. Så jag har piratkrokar !!

AndersI

Citat från: mechamike skrivet 28 November 2012 kl. 16:16
Snyggt, men får jag komma med ett förslag (som även gäller ditt stationområde) byt ut din blå räls till grå.. den förtar mycket av upplevelsen då färgen stör ögat och sinnet.

Visst! Vem vill ge mig grå räls för min gamla blå?
(Man tager vad man haver)

Citat från: SelanderJag använde Steinkopfs design till DA loket isin senaste skepnad. Så jag har piratkrokar !!

Ska det tolkas som att du är villig att sälja/byta/låna ut 12 stycken (om jag har räknat rätt på en strömavtagare)?

prah

Dessa fönstren är tre studs 31b samt utan glas 31a
Prah

AndersI

Men de är bara två brick höga :(