Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Castle 2013

Startat av dalle, 14 November 2012 kl. 15:59

Föregående ämne - Nästa ämne

styrbjörn

Enligt rykten så skulle kandke det minsta setet ha 4 figurer, det vore nice :)

Carl T

Citat från: insurrection skrivet 31 Januari 2013 kl. 14:41
Visst är de torsona snygg (finns det fler bilder Teabox?) men borgen är ju verkligen tillbaka på Knights Kingdom's nivån. Jag antar det är ett medvetet drag för att vända sig till en yngre publik men gör mig iaf helt ointresserad av att köpa andra set än rena armybuilders.

Jag kan bara instämma.

En bättre minifigbild är denna:
.
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Tekei

Citat från: insurrection skrivet 31 Januari 2013 kl. 14:41
Visst är de torsona snygg (finns det fler bilder Teabox?) men borgen är ju verkligen tillbaka på Knights Kingdom's nivån. Jag antar det är ett medvetet drag för att vända sig till en yngre publik men gör mig iaf helt ointresserad av att köpa andra set än rena armybuilders.

Skulle även anta att de inte vill konkurrera för kraftigt med Lotr-seten.

Gray

Vad jag har hört/läst är dessa just menat som ett komplement till LOTR/Hobbit för de allra yngsta. Det förklarar absolut den mer barnsliga stilen/färgerna än i t.ex. Kingdoms. Katapulterna ser speciellt orealistiska ut, rätt stor skillnad mot den i från Kingdoms.

Finns några fler bilder här, på bland annat draken (som ser rätt usel ut).

Det till trots tycker jag ändå vissa delar ser rätt lovande ut. Slottet ser åtminstone annorlunda ut, och jag skulle kunna tänka mig köpa den och byta ut färgerna från blått till mörkgrönt och göra den till slott för drakriddarna från Kingdoms. Gillar även "Gatehouse Raid" som man kan se i bakgrunden på några bilderna.. Tror nog det är det enda settet jag absolut lär köpa, får väl se hur det blir med resten.

Mirandir

Ser ut att vara samma drake (bitmässigt) som i förra(?) castle.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Etzel

Måttligt intresserad av detta, ser precis ut som Kingdoms. Men några av de mindre setten lär väl köpas ändå, man vill ju ha några av minifigsen även om inte heller de var särskilt speciella, med undantag för prinsessan.

robban

Finns nog en del gött å plocka ut från detta tema oxå, fast det hadde ju kunnat vart lite snyggare färger än blått och rött :-\

Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Record

Ser väl ut så där tycker jag, känns väl inte direkt 2013, men det är väl inte meningen heller, kanske.
Blir nog köp trots allt, gubbarna är snygga, och sen slapp vi ju gudbevars troll och skelett :P
Friskt satsat, hälften vunnet..

martin_p

Det här är ju onekligen ett steg i fel riktning tyvärr. Det känns mer Knights Kingdom tyvärr vilket inte är ett positivt betyg. Men som sagt, det är säkert avsiktligt av Lego för att attrahera en annan kundkrets än LoTR. Tråkigt bara eftersom jag verkligen gillade Kingdoms-serien :(

Stigge72

Citat från: Record skrivet 31 Januari 2013 kl. 18:10
Ser väl ut så där tycker jag, känns väl inte direkt 2013, men det är väl inte meningen heller, kanske.
Blir nog köp trots allt, gubbarna är snygga, och sen slapp vi ju gudbevars troll och skelett :P
Mer 1320, va? ;)

Record

Citat från: stigge72 skrivet 31 Januari 2013 kl. 18:18
Citat från: Record skrivet 31 Januari 2013 kl. 18:10
Mer 1320, va? ;)

Jo, nått åt det hållet borde det vara :D :P
Friskt satsat, hälften vunnet..

Magnus den store

Kan inte påstå att jag hoppar av lycka. Samma gamla lejonhuvud och krona som man sett så många gånger förr. Det finns fler heraldiska symboler att välja. Gillar dock figurerna så jag lär kunna bygga ett par arméer av detta. Alltid finns det några russin.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

eldh

Hej, vet ni om Lego Kingdoms kommer komma tillbaka? Har inte sett att det har kommit ut något nytt där på något år nu.

Mirandir

Det beror på hur man ser på saken. Kingdoms är avslutat p.g.a. LotR/The Hobbit. Dock så kommer det enklare borgtema till hösten under namnet Castle.

Tråd om nya castle hittar du här: http://www.swebrick.se/index.php?topic=4248.0
Bilder finns mot slutet av tråden. (Om de ligger kvar.)
Legobloggen: http://legobloggen.com

eldh

Tack för snabbt svar. Tråkigt att dom lagt ner kingdoms, castle såg inte alls lika kul ut.

Annan snabb fråga bara, vart någonstans kan man se vilka set som kommer och när dom kommer komma ut?