Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Castle 2013

Startat av dalle, 14 November 2012 kl. 15:59

Föregående ämne - Nästa ämne

:::::::

Har sett bilder i katalogen irl nu och tycker inte att slottet håller måttet mot det senaste :(

Huvudfoting

Finns dessa bilder lite mer högupplöst? Svårt att urskilja något alls

/W

insurrection

Inte castle men ändå castle: känns som ett sett jag vill lägga vantarna på. Ny prinsessfig + häst och lite blandade pastellbitar (inte för att jag suktar ngt speciellt efter just det, men lite trevliga är de iaf).

Magnus den store

Citat från: insurrection skrivet 20 Januari 2013 kl. 19:23
Inte castle men ändå castle: känns som ett sett jag vill lägga vantarna på. Ny prinsessfig + häst och lite blandade pastellbitar (inte för att jag suktar ngt speciellt efter just det, men lite trevliga är de iaf).

Jo, medeltida kvinno-mf och den nya hästen kan man inte ha för mycket av, så det är ett set jag suktat efter. Warehouse19 saluför den till bättre pris är amerikanska s@h.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

insurrection

Ja, jag hoppas hitta den för närmare 50 än 100 iaf, men det är ju sällan precis när sett är nya som de är som billigast.

Carl T

59 kr är ett bra pris men tyvärr har de bara ett enda ex kvar på warehouse19. Det finns nog en chans att det någon gång blir löjligt billigt på Amazon, men helt säkert är det inte.
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Magnus den store

Brickipedia har listat några priser.

70400-1: Forest Ambush, £18
70401-1: Gold Getaway, £18
70402-1: The Gatehouse Raid, £25
70403-1: Dragon Mountain, £35
70404-1: King's Castle, £80

The Gatehouse Raid låter som ett modul-set som ska byggas ihop med en mur.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Mirandir

Borgen från nya Castle-temat.

Biden är från Brickset.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Stigge72

Är det ett nytt armborst?

Tie Fighter

Varför är det med en Monstertruck?  ::)

Tekei

Ny vit häst. Sweet! (Har inte kollat efter men det kanske finns i någon av de nya Lotr eller Lone Ranger seten också)

Teabox

Gideon

Tyvärr inte så tilltalande, men kommer nog inte kunna hålla fingrarna borta...särskilt om det får ett acceptabelt partpack-pris.
Men är det Light Bluish Gray Brick, Modified Facet 4 x 4 jag ser uppe på tornen? :D
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Illuwatar

Ser ut att vara ett panelbygge... den dag det kommer en borg i denna magnitud som är "brick-built" kanske jag också ger mig på detta.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

insurrection

Visst är de torsona snygg (finns det fler bilder Teabox?) men borgen är ju verkligen tillbaka på Knights Kingdom's nivån. Jag antar det är ett medvetet drag för att vända sig till en yngre publik men gör mig iaf helt ointresserad av att köpa andra set än rena armybuilders.