Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Legends of Chima 2013

Startat av mordatre, 19 Oktober 2012 kl. 00:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Teknodromen

Okej! Sa han vilken tid på dagen?

Jag bor i Halmstad ja. :)

Teabox

Citat från: Teknodromen skrivet 14 Januari 2013 kl. 13:34
Okej! Sa han vilken tid på dagen?

Nej. Antar att det håller på hela dagen. Man kan ringa och fråga dagen innan.

Citat från: Teknodromen skrivet 14 Januari 2013 kl. 13:34
Jag bor i Halmstad ja. :)

Trevligt. Då är vi tre bekräftade Halmstadbor på forumet :)

marpe

COOP FORUM Linköping har tjuvsläppt Chima. Står uppställt mitt i gången så att ingen missar det.(15 jan) Det blir inte mycket releaseparty om bara releasebutikerna håller sig till rätt datum.

Vibora

Citat från: marpe skrivet 16 Januari 2013 kl. 15:43
COOP FORUM Linköping har tjuvsläppt Chima. Står uppställt mitt i gången så att ingen missar det.(15 jan) Det blir inte mycket releaseparty om bara releasebutikerna håller sig till rätt datum.
Även toysrus på samma ort hade ställt upp det i hyllan förra veckan.

TheFritz

Toys r us vid Marieberg Örebro hade Chima uppställt i helgen när jag var där. Har sett på något mer ställe i samma krokar, men minns ej vart det var?

Gray

Kollade Kalle Anka & Co idag och det kom inte med någon polybag. Det var endast en fullsida reklam, inget mer.

Vaddå tjuvsläppt? Releasedatum var 9:e januari.

Mirandir

Det märks på barnens reaktion när de ser Chima-setten i hyllan att marknadsföringsapparaten för temat har dragit igång nu...
Legobloggen: http://legobloggen.com

marpe

Citat från: Gray skrivet 16 Januari 2013 kl. 17:57
Jag kanske är lite mossig som utgick från att den svenska butiksreleasen är samma dag som " LEGO® Chima Release Party", (26 jan)  :-[
http://www.swebrick.se/index.php?topic=4096.msg78719#msg78719

Stigge72

Citat från: marpe skrivet 16 Januari 2013 kl. 21:11
Jag kanske är lite mossig som utgick från att den svenska butiksreleasen är samma dag som " LEGO® Chima Release Party", (26 jan)  :-[
http://www.swebrick.se/index.php?topic=4096.msg78719#msg78719
[/quote]
Jag är lika mossig, men det var precis lika med Friends...
Själv såg jag en del på City Gross idag, men jag köpte bara en domare.

dinskugga

Min lokala leksaksbutik har haft alla set ur Chima förutom ett tag nu.

Fredde

Vissa set ser faktiskt lite fräcka ut men det återstår att se om Chima blir en hit eller ej?

mechamike

Vi får väl se.. jag har en tråd ute för att se om vi inte kan få lite Chima sets till Swebrick att köra nån kul tävling, kan det vara intressant?
?

Record

Med huvudet på stupstocken, måste jag säga att detta verkar vara ett riktigt skittema, men smaken är som......
Friskt satsat, hälften vunnet..

Anders67

Citat från: mechamike skrivet 17 Januari 2013 kl. 16:43
Vi får väl se.. jag har en tråd ute för att se om vi inte kan få lite Chima sets till Swebrick att köra nån kul tävling, kan det vara intressant?

Alltid kul med tävlingar, även utan priser.
Tävlingsförslag "Skapa en egen MOC i Chima tema, fordon eller flygmojäng, riktigt lego eller LDD"
(LDD för de som inte har lust att köpa Chima set för pengarna)

mordatre

Citat från: Anders67 skrivet 17 Januari 2013 kl. 19:44
Citat från: mechamike skrivet 17 Januari 2013 kl. 16:43

Alltid kul med tävlingar, även utan priser.
Tävlingsförslag "Skapa en egen MOC i Chima tema, fordon eller flygmojäng, riktigt lego eller LDD"
(LDD för de som inte har lust att köpa Chima set för pengarna)

Det går ju utmärkt att bygga Chima-mocs utan att äga några set också. Bara att använda fantasin.  ;)
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.