Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

TMNT bekräftat till 2013

Startat av Mirandir, 11 Oktober 2012 kl. 15:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Record

Detta var en överaskning, trodde turtles var stendött  sen början av 90-talet, hade en del turtles då dom kom, men vet inte om man skall skratta eller grina, första settet är helt fruktansvärt, vad föreställer det? nått på hjul iallafall.

nåja, den där pizzaslicenkartongen skulle man kunna tänka sig att ha. den är grym.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Mirandir

Citat från: Record skrivet 16 Oktober 2012 kl. 20:15
Detta var en överaskning, trodde turtles var stendött  sen början av 90-talet, hade en del turtles då dom kom, men vet inte om man skall skratta eller grina, första settet är helt fruktansvärt, vad föreställer det? nått på hjul iallafall.

nåja, den där pizzaslicenkartongen skulle man kunna tänka sig att ha. den är grym.

Det har gjorts ett och annat försök att blåsa liv i Turtles-hypen igen även om inget direkt hittat till Sverige. Vet inte om den senaste, mörkare, animerade serien visades i Sverige ö.h.t. eller om den bara fanns på dvd. Tydligen är sköldpaddorna någorlunda populära i vissa länder och det finns en nördkultur kring dem.

Och enligt uppgift så ska det avslöjade setet föreställa en bepansrad tunnelbanevagn. Så här ser actionfigurs varianten av fordonet ut.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Larry Lars

Citat från: Record skrivet 16 Oktober 2012 kl. 20:15
Detta var en överaskning, trodde turtles var stendött  sen början av 90-talet,

Har hört rykten om nya spelfilmsplaner. Dock skall fansen ha blivit uppretade av friheter tagna på manusstadiet. Mutant-storyn sägs ha slopats till förmån för en "origin story" där de kommer från yttre rymden.  :-\

Kan nog bli som med några av de andra licenserna att LEGO håller sig lite löst kring figurer som aktualiseras via film och TV.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Mirandir

Brixit har bilder på två TMNT set till och nej det är inte så mycket bättre än det set vi redan sett...
Legobloggen: http://legobloggen.com

Megabluck

Tycker ändå det andra av de två ser rätt så bra ut.

Roger Brickjet

Ja, den där tunnelbanebussen var inget vidare som förlaga, var verkligen inte vacker i actionfigurvarianten heller :o

Myko

Bilder från New York Comic-Con visar att i alla fall Leo och Mikey har olika nyanser. (Grön och ljusgrön.)

TMNT Shellraiser Street Chase 2 by fbtb, on Flickr

swestar

Citat från: Myko skrivet 24 Oktober 2012 kl. 12:22
Bilder från New York Comic-Con visar att i alla fall Leo och Mikey har olika nyanser. (Grön och ljusgrön.)

TMNT Shellraiser Street Chase 2 by fbtb, on Flickr
Är det inte belysningen som speler en ett spratt?
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Etzel

Citat från: swestar skrivet 25 Oktober 2012 kl. 17:23
Är det inte belysningen som speler en ett spratt?
Det har jag svårt att tro. De står ju precis bredvid varandra och ljuset verkar ju inte skifta någon annanstans i bilden. Dessutom stämmer färgerna mkt bra överens med de som Myko nämnde.

Teabox

Med risk för att bli tjatig så skulle jag faktiskt vilja säga att jag tror mig se en 2 L bar igen.
Michelangelo nunchucks på sidan av buren: http://www.flickr.com/photos/fbtbnet/8167277938/sizes/l/

Annars skulle jag vilja säga att 79100 Kraang Lab Escape och 79101 Shredder's Dragon Bike ser små roliga ut. Får se vad det kommer att kosta.

Odidoma

Citat från: Teabox skrivet 08 November 2012 kl. 21:37
Med risk för att bli tjatig så skulle jag faktiskt vilja säga att jag tror mig se en 2 L bar igen.
Michelangelo nunchucks på sidan av buren: http://www.flickr.com/photos/fbtbnet/8167277938/sizes/l/

Annars skulle jag vilja säga att 79100 Kraang Lab Escape och 79101 Shredder's Dragon Bike ser små roliga ut. Får se vad det kommer att kosta.
Så ser det verkligen ut, underbart!

Myko

79100 Kraang Lab Escape - 1 by fbtb, on Flickr

Det är hål i, så det är en 2L flex tube.

Larry Lars

Citat från: Myko skrivet 08 November 2012 kl. 21:46

Ser så ut. Det är iofs sådant som skulle kunna ändras och att det vi ser på bilden är ngn slags prel design. Har svårt att tro att de skulle köra på kapad slang som minifig-tillbehör i en licensierad produkt-linje.

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Roger Brickjet

Citat från: Larry Lars skrivet 08 November 2012 kl. 22:58
Citat från: Myko skrivet 08 November 2012 kl. 21:46

Ser så ut. Det är iofs sådant som skulle kunna ändras och att det vi ser på bilden är ngn slags prel design. Har svårt att tro att de skulle köra på kapad slang som minifig-tillbehör i en licensierad produkt-linje.

Skulle verkligen vara snyggast med en riktig bit. Men jag trodde att det var en "hose, rigid 3mm", typ 75c14, eller?