Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

TMNT bekräftat till 2013

Startat av Mirandir, 11 Oktober 2012 kl. 15:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Setnamn:

79100 Kraang Lab Escape
79101 Shredder's Dragon Bike
79102 Stealth Shell in Pursuit
79103 Turtle Lair Attack
79104 The Shellraiser Street Chase

Magnus den store

Citat från: Myko skrivet 11 Oktober 2012 kl. 19:25
Du verkar kunna mycket mer om Japansk kultur och kampsport än jag, allt jag kan har jag lärt mig från TMNT (det kan alltså vara käpprätt fel!). Jag har sen barnsben i alla fall lärt mig att Leonardo har katanas, Raphael har sai-svärd, Michaelangelo har nunchakas och Donatello har en bo-stav.

TMNTpedia säger följande om "Katana":

CitatThe katana (刀) initially was a word describing any sort of a single-edged sword, Japanese or otherwise. However, in modern day, it is used to refer to a specific curved sword carried by samurai in a set known as the daisho.

Most of the swords deemed "katana" within TMNT media are not curved, and more closely resemble the ninjatou, a straight sword of ambiguous origin said to be the sword of choice for ninja.

http://tmnt.wikia.com/wiki/Katana

Svärden till minifiguren verkar passa bra skalmässigt om man jämför med bilder man hittar på Leo.

Om jag kan vet jag inte. Har bara läst lite på Wikipedia när jag byggde en falang samurajer/ninjor. Resten är mest tycke och smak. Om jag har rätt eller fel kan egentligen bara Kevin Eastman och Peter Laird svara på.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

mordatre

Jag köper nog 2 Ninjato av Brickforge till Leo, de smälter bra in med Lego´s egen design.

http://www.brickforge.com/store/home.php?cat=498
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Megabluck

Själva setet är inget att hänga i granen, men de flesta av minifigurerna ser ganska snygga ut.

marpe

Kul att många är entusiastiska :)
Jag har ingen barndomsrelation till sköldpaddorna, men tycker det ska bli kul att prova nyansen Olive Green förstås.

Olive green är det nya svarta.  ;)

Det är nog en god idé att använda en udda nyans i licensbyggsatser. Hoppas att det blir många vanliga bitar i den nyansen på BL snabbt.

Nextuz

Citat från: Teabox skrivet 11 Oktober 2012 kl. 16:50
Ser jag fel eller ser det ut som "staven" i bilden under är bygg med 2 stycke 2 L bars? Eller överskattar jag hur lång en 3 L bar är?

Jag misstänker att de är rigid Hose som är 2 långa.. 75c02 Kanterna är på tok för skarpa för att vara L bar...

Skrytsson

Olive green ftw!  :D

Figurerna ser hemska ut...

ogel

^^ Tycker färgen på turtlarna känns fel? eller kommer jag ihåg fel? enligt mitt tycke, minne och smak ska de vara lite mer olivgröna?

Myko

Citat från: ogel skrivet 12 Oktober 2012 kl. 15:10
^^ Tycker färgen på turtlarna känns fel? eller kommer jag ihåg fel? enligt mitt tycke, minne och smak ska de vara lite mer olivgröna?

Det... varierar.

Ska man vara riktigt petig ska de vara svart-vita. :)

De första leksakerna som kom ut hade Turtlarna fått olika färger, Leo var olivgrön, Raph ljusgrön, Mikey "vanlig" grön och Donatello var brun.

Generellt har de väl varit lite mer olivgröna/ljusgröna än LEGOs vanliga grön, så det kan jag hålla med dig om.

ogel

ah cool tack för infon. Det är ingen dealbreaker för jag är helt ointresserad av de men tyckte det kändes slarvigt av lego o inte få färgen mer rätt.. fast de kanske stämmer skitbra med kommande filmen?

Myko

Tarmvred

Riktigt häftigt med Lego turtles, hoppas de blir några old-school set sen också =)
Sen är det väl bara He-Man Lego kvar he he
Se mina foton på  Flickr

Roger Brickjet

Citat från: Tarmvred skrivet 14 Oktober 2012 kl. 23:13
Riktigt häftigt med Lego turtles, hoppas de blir några old-school set sen också =)
Sen är det väl bara He-Man Lego kvar he he
He-man skulle jag troligtvis också köpa! Men listan kan bli hur lång som helst om man tittade mycket på kabel-tv under 80-talet :)

Olsson

Roger Brickjet

Citat från: Olsson skrivet 15 Oktober 2012 kl. 11:10
The Flying Nun?
;)
Ok, jag måste medge att den kanske inte är så inspirerande men man vet aldrig :)