Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

TMNT bekräftat till 2013

Startat av Mirandir, 11 Oktober 2012 kl. 15:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Mirandir

Första officiella bilderna på TMNT 2013 som baseras på den nya serien som börjar (börjat?)  visas på Nickelodeon nu under hösten. Även om minifigsen är fina så tycker jag väl inte att setet imponerar sådär jättemycket... :/
Legobloggen: http://legobloggen.com

Larry Lars

Det var roligt att se turtles som minifigurer. Passar ovanligt bra för att vara licensierat tema. Det är lite som att de faktiskt har minifig-proportionerna redan från början. Lämpligt också med TMNT nu när hela ninja-arsenalen redan blivit legobitar iom Ninjago. Förutom just sköldpaddorna och deras vapen så känns kartong, skurkar och resten av hela upplägget väldigt mycket "clone-brand", eller är det bara jag?
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Skafte

Inte min påse skridskor direkt, men är det en ohemul mängd bitar i olivgrönt på den stora bilen? Mums i så fall.

På den här bilden såg det väldigt mycket ut som dk tan ser jag nu. Men inte på den andra.

Min sköldpadda Gunnar kanske vill ha lite dekorationer i sitt akvarium.  8)

Illuwatar

Om inte vitbalansen på bilden ovan är helt off så ser det ut som Oliv. Och det är i så fall en positiv sak, att det kommer fler bitar i denna färg. Annars så är detta inget som får mig att gå igång i alla fall.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

mechamike

TMNT är för mig samma sak som att hitta en Mjölk med datum 1987-12-10  i kylskåpet en varm dag i Februari 2003 när man är törstig..

Ointressant, utgånget, inte särskilt kul och med en trist bismak om man trots allt skulle smaka..

Jag är förvånad att de överlevt till dags dato. Men re-runs är ju omåttligt populärt, Jag väntar spänt på när vi får se Power Rangers Lego, eller Lego He-Man ::)
Men men, de små skölpaddorna ser ju väldigt lika ut sina serieförlagor och vi verkar få minst ett nytt fleshhuvud och en del kul tryckta bitar. och lite mer Oliv bitar

Jag undrar om det här inte blir en serie Lego set som går samma väg som Lego Avatar?
Fast jag är väl fel målgrupp för att utala mig, Kowabunga!! eller va de nu brukade skrika...

?

AndersI

Får mig att tänka på Time Cruisers, som väl inte var så långlivat...

Edit: Och sköldpaddorna är väl OK, men resten!?
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

jalex

Turtlarna är snygga, men inte så imponerad av själv fordonen. Är det så de ser ut i 2003-serien? Men verkligen kul med figurerna!
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Teabox

Ser jag fel eller ser det ut som "staven" i bilden under är bygg med 2 stycke 2 L bars? Eller överskattar jag hur lång en 3 L bar är?

Mirandir

Tror det är vinkeln på staven som luras lite. Skullet tippa på att det är 3L bars.
Legobloggen: http://legobloggen.com

mordatre

Blev överraskad att figurerna såg så bra ut (törtlarna och Shredder). Kommer nog köpa dem löst eller på rea då setdesignen är allt annat än intressant. Kunde inte Shredder varit lila/blå istället som i de gamla filmerna?
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Myko

Problemet är ju att vi gamla rävar vill ha Turtles från när vi var små, samtidigt som det kommer nya generationer av både serie, leksaker och barn hela tiden.

Jag gillar Turtlarna, och Shredder var också snygg. Settet är inte intressant, men en del bra bitar.

Sen tror jag att LEGO inte har nåt emot att köra en våg från nåt licensierad källa och nöja sig med det, även om vi fans verkar se det som ett misslyckande om det inte blir flera år med nya set. (Avatar, PoP.)

Citat från: mechamike skrivet 11 Oktober 2012 kl. 16:06Lego He-Man ::)

Det är en otecknad långfilm på gång... kanske.

Magnus den store

Det här glädjer mig även om 2013 kommer gå hårt åt på plånboken. Ett flertal vapen måste bytas ut. Michelangelos nunchaku är ett skämt, Donatellos bo likaså och Leonardos ninjatô är på tok för långt.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Myko

Faktum är att Mikey har nån sorts anterhake i den här versionen.

Donatellos stav borde få en ny mold (hur svårt kan det vara med en 6L bar?), men Leonardos svärd (är de inte katana?) ser bra ut tycker jag.

Magnus den store

Citat från: Myko skrivet 11 Oktober 2012 kl. 18:54
Faktum är att Mikey har nån sorts anterhake i den här versionen.

Donatellos stav borde få en ny mold (hur svårt kan det vara med en 6L bar?), men Leonardos svärd (är de inte katana?) ser bra ut tycker jag.

Michelangelo verkar ha en kama kombinerat med nunchaku. Vapnet på din bild är en kusarigama, vilket är en kama med en kedja och vikt. Jag gör hellre en egen stav och nunchaku till Donatello respektive Michelangelo.

Katana känns inte rätt. Det är väl vad samurajer har? Turtles är ju ninjor och då verkar det rimligare med en ninjatô, som är ganska korta. Legos varianter gillar jag inte alls men smaken är som baken.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Myko

Citat från: Magnus den store skrivet 11 Oktober 2012 kl. 19:11
Michelangelo verkar ha en kama kombinerat med nunchaku. Vapnet på din bild är en kusarigama, vilket är en kama med en kedja och vikt. Jag gör hellre en egen stav och nunchaku till Donatello respektive Michelangelo.

Katana känns inte rätt. Det är väl vad samurajer har? Turtles är ju ninjor och då verkar det rimligare med en ninjatô, som är ganska korta. Legos varianter gillar jag inte alls men smaken är som baken.

Du verkar kunna mycket mer om Japansk kultur och kampsport än jag, allt jag kan har jag lärt mig från TMNT (det kan alltså vara käpprätt fel!). Jag har sen barnsben i alla fall lärt mig att Leonardo har katanas, Raphael har sai-svärd, Michaelangelo har nunchakas och Donatello har en bo-stav.

TMNTpedia säger följande om "Katana":

CitatThe katana (刀) initially was a word describing any sort of a single-edged sword, Japanese or otherwise. However, in modern day, it is used to refer to a specific curved sword carried by samurai in a set known as the daisho.

Most of the swords deemed "katana" within TMNT media are not curved, and more closely resemble the ninjatou, a straight sword of ambiguous origin said to be the sword of choice for ninja.

http://tmnt.wikia.com/wiki/Katana

Svärden till minifiguren verkar passa bra skalmässigt om man jämför med bilder man hittar på Leo.