Teenage Mutant Ninja Turtles - Turtle Party Wagon

Startat av jalex, 07 Oktober 2012 kl. 10:29

Föregående ämne - Nästa ämne

jalex

När jag var liten så var jag helt sålt på Turtles! Tycker fortfarande dem är väldigt coola (önskar det kom ett "Lego theme" med Turtles) så därför fick jag lust att bygga deras "Turtle party wagon" (från 1988). Från början byggde jag den 8 pluppar bred, men tyckte 6 pluppar blev mer minifig-anpassat.

Teenage Mutant Nina Turtles - Turtle Party Wagon by LegoJalex, on Flickr

Comparision with the real Turtle Party Wagon toy. by LegoJalex, on Flickr
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Stigge72

Snyggt.
Du har ju fått till den riktigt lik.

Har du gjort dekalerna själv?

jalex

Tack! Ja dekalerna har jag skrivit ut själv, men de är ursprungligen från fotografier.

Myko

jalex

janimakaj

riktigt snygg och kul bygge. turtles är ju bara så grymmt bra.
Unless you try, you will not know if it works! ;)

o0ger

Fantastiskt snyggt! Helt rätt färger och känsla.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Mikael Sol

Mega bloks hade Turtles-temat. Köpte deras motsvarighet (tror jag den var tänkt som i alla fall...) för ett gäng år sen. Den var inte så mycket party dock... Gav bort setet till mina syskondöttrar.

Din version var mycket snyggare!

Myko

I Megabloks försvar (!) så baseras deras licens på serien från 2003 (http://tmnt.wikia.com/wiki/Battle_Shell), medan jalex bygge är från serien från 87.

Ras 74

Riktigt coolt! Cowabonga indeed! Du har verkligen fått till det riktigt bra med detaljer och allt.

Jag var mest såld på filmerna, och då speciellt den första.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

darfen

Är det bara rykten om att det ska komma ett licens tema med turles till Lego?

Mirandir

Citat från: darfen skrivet 08 Oktober 2012 kl. 11:21
Är det bara rykten om att det ska komma ett licens tema med turles till Lego?

Med tanke på den mängd snack som pågår om temat och antalet "bekräftningar" så tror jag att det är mer än bara rykten. Men det återstår ju att se om, och isåfall när, det kommer till Sverige.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Selander

Kul idé och bra genomförd.... men turtle-temat som sådant har jag aldrig begripit mig på.....

Myko

Citat från: Mirandir skrivet 08 Oktober 2012 kl. 12:01
Med tanke på den mängd snack som pågår om temat och antalet "bekräftningar" så tror jag att det är mer än bara rykten. Men det återstår ju att se om, och isåfall när, det kommer till Sverige.

Det skulle nog i så fall baseras på den nya TV-serien på Nickelodeon: http://tmnt.wikia.com/wiki/Teenage_Mutant_Ninja_Turtles_(2012_TV_series)

jalex

Tack för kommentarerna!

Coolt att Mega blocks gjort Turtles tema, men måste nog hålla med om att bilen inte var så väldigt snyggt byggd.

Jag tycker ett Turtlestema vore perfekt! Där finns ju så många karaktärer som alla har sina egna fordon och tillhåll, för att inte tala om Teknodromen. Det skulle kunna skapas många set. Själva turtlarna skulle ju också kunna ha olika utseenden och uttryck beroende på vilka set man köper.