Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Samla minifigs 2010

Startat av Mikael Sol, 29 November 2009 kl. 14:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Stevex

Någon som vet vad dom kommer kosta?

Anders Nolberger

Jag har för mig att det är 25:-

Dennimator

Nästan som ett impuls-set då. Jag hade hoppats på 20:-. Det kanske inte verkar vara en stor skillnad, men det blir det om man köper ca 20 st. :-\

Mirandir

Kan bara bekräfta att priset kommer att ligga på 25 kronor. Antar att det beror både på att det är unika figurer med, i vissa fall, unika tillbehör/hår samt att de bara kommer att säljas under en begränsad tid. Skulle även tippa att man kommer att kunna sälja, åtminstone vissa, dubletter för betydligt mer än 25 kronor på Bricklink.
Legobloggen: http://legobloggen.com

segambit

När släpps det?

Blir en dyr historia detta... De är verkligen perfekta att ha på ett skrivbord/hylla.

Mirandir

Serie 1 som syns på bilderna släpps i juni. Sen i augusti/september kommer serie 2 med ytterligare 16 figurer.

Tyvärr så kommer serie 2, vad jag förstått, att ersätta serie 1 så det gäller att tokhandla när tillfälle ges... För priserna på figurerna lär "åka rymdraket" på Bricklink.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Tobbe Arnesson

Är 3 x 4-plattan de står på ny? Har inte sett den tidigare men har å andra sidan levt under en sten på sistone...
Blogg: Robotkampen

Dennimator

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 25 Januari 2010 kl. 09:55
Är 3 x 4-plattan de står på ny? Har inte sett den tidigare men har å andra sidan levt under en sten på sistone...
Ja, jag tror att den är ny.  ;)

Shompis

Citat från: Mirandir skrivet 25 Januari 2010 kl. 08:45
Serie 1 som syns på bilderna släpps i juni. Sen i augusti/september kommer serie 2 med ytterligare 16 figurer.

Tyvärr så kommer serie 2, vad jag förstått, att ersätta serie 1 så det gäller att tokhandla när tillfälle ges... För priserna på figurerna lär "åka rymdraket" på Bricklink.

Då får vi ha en tradetråd här på swebrick för dubletter och dylikt. Men visst, det lär bli svettigt!

Nextuz

Citat från: Shompis skrivet 25 Januari 2010 kl. 10:08
Citat från: Mirandir skrivet 25 Januari 2010 kl. 08:45

Då får vi ha en tradetråd här på swebrick för dubletter och dylikt. Men visst, det lär bli svettigt!

Precis min tanke där :P enbart för figurerna =)

Dennimator

Men det kommer säkert finnas vissa "nitlotter".. som dykaren t ex. De kommer förmodligen att vara olika svåra att få tag på, och ingen vill ju ha dykaren lika mycket som ens en dublett av zombien t.ex. Bara för det kommer den säkert att vara den vanligaste figuren... :P

42Hz

Appropå cheer leaders och annat, det gäller att börja i tid! =)
Fast det var inte såp mycket minifig över denna:
http://www.dpreview.com/challenges/Entry.aspx?ID=150202&View=Results&Rows=25
//Harri

Stigge72

Skulle det kunna gå att fixa lite SweBrick-rabatt på de där? Vi är ju iaf 140 registrerade medlemmar nu... säg att iaf 40 av oss vill köpa 20 var (vi kan ju byta våra dubbletter här, som diskuterats, men det lär ju inte bli exakt 40 av varje ändå).
Och som redan påpekats, så är 20x25 ganska många pengar...

Dennimator

Ja, jag har ändå planerat at köpa åtminstone 40 av dom, så lite rabatt vore välkommet.  ;)

Record

Vart kommer dessa vara enklast att köpa? (vart brukar man köpa)

har lite dålig koll.

Record
Friskt satsat, hälften vunnet..