Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Samla minifigs 2010

Startat av Mikael Sol, 29 November 2009 kl. 14:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Mikael Sol

I juni nästa år kommer ju det 16 nya minifigs för samlare (något Legobloggen skrivit om redan http://blogg.aftonbladet.se/legobloggen/2009/11/lego-lanserar-samlarfigurer-nasta-ar )

Det verkar röra sig om dessa enligt Eurobricks forum (bilden är från legoland.co.uk):



Tycker de är najsa. Ninjan kan jag nog leva utan, för den verkar ju se ut som ninjorna brukar se ut.
Eftersom man de kommer säljas i ogenomskinliga likadana påsar (tänk samlarkort) så lär man säkert åka på den där ninjan hela tiden...

Etzel

Jag kan ta dina ninjor, inga problem!  ;D

Detta är något jag (men inte min plånbok) ser mycket fram emot nästa år.
Mina favoriter är Grottmannen och Robin Hood, men jag tänker försöka skaffa nr. 2,3,4,7,8,9,10,13 och 16 också  :D Tycker nr.6 Dykaren är den jag minst ser fram emot men alla har något bra  :)

Det kommer nog bli stor aktivietet i Köp/Sälj/Byt-sektionen när dessa kommer ut.

KimT

Nogen som ved præcis dato for "release"?
How can this possibly go wrong?
- Famous last words

Anders Nolberger

Riktigt kul, men som sagt kan det ju bli dyrt också. Vi måste organisera byten är på sajten tycker jag.

Det finns flera figurer som jag verkligen vill ha men grottmannen är nog överst på listan tror jag.

Shompis

Är 15 en fribrottare? Vad är 16 för något? Zombie??? En hel arme av sådana vore häftigt  :-X

Mikael Sol

Nr 15 är en luchador! http://en.wikipedia.org/wiki/Lucha_libre
Min tjej var i Mexiko i våras och köpte med sig en sån där klassisk mask till mig. Sjukt obekväm historia.

Själv gillar jag astronautens hjälm. Trollkarlens kostym är intressant också. Och så tycker jag att nr 13s frisyr är intressant, men vad föreställer han? En slyngel??

Etzel

#6
13 är nog någon slags punk-kille, det kanske medföljer en microfon så att han är en artist?

EDIT: Det är en kille på EB som säger att minifigs-delarna kommer att vara blandade i påsarna. Dvs. att i en påse kan det vara ett clownhår, ett zombie-huvud, en Robin Hood-kropp och ett par Spaceman-ben. Lite svårare att samla ihop dem då kan tänkas  :-\

Har du någon information som kan bekräfta/dementera detta Mirandir? (eller någon annan)

AndersI

Citat från: Mikael Sol skrivet 29 November 2009 kl. 14:03
de kommer säljas i ogenomskinliga likadana påsar (tänk samlarkort) så lär man säkert åka på den där ninjan hela tiden...
Med tanke på de ganska olika huvudbonaderna/håren borde det inte vara omöjligt att känna vad som finns i påsen - om det är klämbara påsar de kommer att säljas i, alltså.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Mikael Sol

Aaah, klämmetoden!

Om det är blandade delar blir det hela mycket svårare... Känns ju som att vi ändå kommer komma på smarta system att komma runt det här. Nån slags stark röntgenficklampa kanske?

(för mig är det här större än OS nästa år...)

flossfloss

åååh.. kommer bli såå fattig ;-)

Sirre

Oj jäklar, det här var ju ett väldigt välkommet tillskott. Påminner mig starkt om samlarbollarna i Japan (http://en.wikipedia.org/wiki/Gachapon) som jag var besatt av förut. :D

Och ja, det vore ju underbart om det kunde arrangeras byten här på sidan när dessa kommer ut.

Mums! ;D

Nextuz

Citat från: AndersNolberger skrivet 29 November 2009 kl. 18:28
Riktigt kul, men som sagt kan det ju bli dyrt också. Vi måste organisera byten är på sajten tycker jag.


Exakt de var min tanke oxå... =)   Kanske under betalande medlemmar :P



I övrigt... jaa rejält coola minifigs... hmm.. men ändå är de lite lågt...  Just detta samlande bland barn gillar jag inte... problemet är ju de mörka förpackaningarna.. man vet itne vad man får.. går åt mycket kosing till de..

Tobbe Arnesson

Oj, 12,5% kvinnor...

Det kanske skiljer vikt på påsarna? Kräver väl en rätt noggrann våg för att kunna avgöra dock. Klämmetoden är nog enklast, speciellt om man vill slippa förklara för personalen varför man står och väger deras produkter. "Samlarkort" brukar väl dessutom vara vid kassan?

Crash Test Dummies måste man väl ha till framtida ULV-tävlingar, annars är grottmänniskan den jag relaterar till mest. Skulle varit rödhårig och med begynnande flint bara. ;)
Blogg: Robotkampen

Mirandir

Eftersom jag är Space fan (Inte för att det märkts så mycket på mina MOCs hittills men ändå... ;D ) så är #12 och #14 givna favoriter.

Enligt uppgift så skall #13 visst vara Clutch Powers från den kommande DVD-filmen.

Han har åtminstone samma hår...
Legobloggen: http://legobloggen.com

robban

Tycker 3ans hår ser ut som någon gigantisk murkla, passar nog bra ute i skogen..
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk