Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Samla minifigs 2010

Startat av Mikael Sol, 29 November 2009 kl. 14:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Stevex

Hur kommer man kunna köpa alla minifigsen? Bara på speciella butiker som inte finns där jag bor eller på internet? ^^

SuperMario

@Stevex:
Ja du, det där var en bra fråga... ??? ::)

Men jag är väldigt sugen på sjuksköterskan ( :o hihi ;) ;D).
Måste bara ha några sprutor till det kommande sjukhuset. 8)

Mirandir

Citat från: Stevex skrivet 02 December 2009 kl. 21:47
Hur kommer man kunna köpa alla minifigsen? Bara på speciella butiker som inte finns där jag bor eller på internet? ^^

De lär förhoppningsvis säljas i leksaksbutiker. Dock är det möjligt att de kommer att säljas "över disk". DVS. Man får fråga efter dem i kassan.

Om inte annat så är det väl stor chans att de kommer att finnas hos HB Adventure. De brukar ju kunna ha sånt som inte finns nån annanstans Schtaaaan.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Stevex

Citat från: Mirandir skrivet 02 December 2009 kl. 23:15
Citat från: Stevex skrivet 02 December 2009 kl. 21:47
Hur kommer man kunna köpa alla minifigsen? Bara på speciella butiker som inte finns där jag bor eller på internet? ^^

De lär förhoppningsvis säljas i leksaksbutiker. Dock är det möjligt att de kommer att säljas "över disk". DVS. Man får fråga efter dem i kassan.

Om inte annat så är det väl stor chans att de kommer att finnas hos HB Adventure. De brukar ju kunna ha sånt som inte finns nån annanstans Schtaaaan.
Tänkte faktiskt inte på HB Adventure, men han borde ju köpa in såna där minifigs undra vad dom kommer att kosta, man vill ju ha alla :D

Mikael Sol

Lite mer bilder på göbbarna








(Jag ska förresten till Skellefteå över jul, så jag hoppas HB Adventure har öppet i mellandagarna)

Stevex

Du kan ju alltid ringa och fråga

Mirandir

De (HB Adventure) brukar ju ha "extraöppet" när det är skollov. Så det är ganska troligt att de har öppet i mellandagarna.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Stevex

Ser att benen på vissa av dom står lite snett, är det då att dom ska vara så eller är dom man lossade lite från där dom vanligt vis brukar sitta fast. Annars verkar det som dom kommer bli svåra att sätta fast på studs :(

Etzel

Citat från: Stevex skrivet 04 December 2009 kl. 00:46
Ser att benen på vissa av dom står lite snett, är det då att dom ska vara så eller är dom man lossade lite från där dom vanligt vis brukar sitta fast. Annars verkar det som dom kommer bli svåra att sätta fast på studs :(
Bilderna är datorgenererade så det du ser är inte de "äkta" minifigsen utan en lite tillfixad bild. Inget att oroa sig över, de riktiga minifigsen kommer med all sannolikhet att vara som alla andra.  ;)

robban

tycker dom ser rättså cola ut även om dom skulle komma med böjda ben..
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk


Tobbe Arnesson

#2 och #10 är kvinnor, resten är uppenbart män eller asexuella.
Blogg: Robotkampen

Rustan

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 09 December 2009 kl. 06:43
#2 och #10 är kvinnor,
Titta på #7 igen...
Citatresten är uppenbart män eller asexuella.
Jag ser 4 med ansiktshår och en med dräkt som inte passar sig för en legokvinna.

Crash test dummies kanske finns i könsvarianter, men om vi räknar den blir det bara 3 asexuella, för även om #16 har slips är det varken en man eller kvinna. Resterande är inte asexuella utan obestämda.

Tobbe Arnesson

Oj, missade sjuan.

18,75% kvinnor.
31,25% män (wrestlingsnubben har inte kvinnobröst precis).
50% könsneutrala (som är ett bättre ord).
Blogg: Robotkampen

Etzel

Jag tycker då inte att sjuan är en kvinna, men det  man kanske kan tolka det som det om man vill :P
Enligt mig är det 2 kvinnor, 2 könsneutrala och 12 män (vilket verkar vara ungefär samma fördelning som i resten av LEGOs teman. ;)