Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Minifig Serie 8

Startat av micke, 17 Juni 2012 kl. 21:07

Föregående ämne - Nästa ämne

de Gothia

Ja rosa tomte var ju sådär. Tur man bara ville ha huvud och säcken! ;) Shakespeares torso var en höjdare!! Passar grymt bra in i mina medetidsmocs!

Bizzy78

Citat från: Erik skrivet 17 Juli 2012 kl. 23:18
Citat från: Swe_mckvack skrivet 17 Juli 2012 kl. 10:35
Va på boolsson idag och då fanns det bara 1 serie 8 kvar :-(

Jag kommer att ha vägen förbi på fredag. Serie 8 i all ära men finns det några prisvärda set som gör det värt att stanna till (ursäkta off-topic)?

Jag tror i stort sett alla Pirates of the Caribean seten var nersatta och även en hel del Ninjago.
Starwars har lite rabatter på och City Police stationen säljer dom ut, tror det var denna http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=7498-1 för 699 kr.
Där var även bra priser på några set som jag inte känner till men som var i något skogs tema. någon handelsplats och någon stuga med en vatten kvarn tror jag.

Magnus den store

Citat från: de Gothia skrivet 18 Juli 2012 kl. 00:05
Ja rosa tomte var ju sådär. Tur man bara ville ha huvud och säcken! ;) Shakespeares torso var en höjdare!! Passar grymt bra in i mina medetidsmocs!
Jo, det är ju säcken, luvan och huvudet som jag vill åt, men jag får nog rikta in mig på lösa delar, alternativt att jag köper set och dumpar torson. Intressant att veta vilket djur som har rosa päls.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Gray

Citat från: Magnus den store skrivet 18 Juli 2012 kl. 18:19
Jo, det är ju säcken, luvan och huvudet som jag vill åt, men jag får nog rikta in mig på lösa delar, alternativt att jag köper set och dumpar torson. Intressant att veta vilket djur som har rosa päls.

Gnomens torso från serie 4 funkar nog fint som tomte-substitut.

Magnus den store

Citat från: Gray skrivet 18 Juli 2012 kl. 18:30
Jo, det är en perfekt kombination, men jag blir lite besviken på Lego för deras undermåliga tryck. Bra design men dåligt genomfört.

Odidoma

Ska bli roligt att se vad du trollar till med Shakespeares torso och krage framförallt!

Roger Brickjet

Citat från: Magnus den store skrivet 18 Juli 2012 kl. 18:50
Citat från: Gray skrivet 18 Juli 2012 kl. 18:30
Jo, det är en perfekt kombination, men jag blir lite besviken på Lego för deras undermåliga tryck. Bra design men dåligt genomfört.
Edit: Kanske har nämnts redan men den här kanske funkar (dock lite grön i halsen)

Ok, sorry den är också lite rosa :)

de Gothia

Citat från: Odidoma skrivet 22 Juli 2012 kl. 17:53
Ska bli roligt att se vad du trollar till med Shakespeares torso och krage framförallt!

Kragen vet jag inte vad man ska göra med. kansek pryda ett hus..? här har jag iaf kombinerat shakespeares kropp med conqistadorens huvud samt bayrarens hatt.  (tror jag kan ha stavat fel på alla inblandade gubbar där :o)

Magnus den store

Jaså, Shakespeare-figurens torso är mörkgrön. Då har jag äntligen en herre värdig mina drakriddare.

styrbjörn

Vad snyggt! Synd att de inte har kommit ut än. Kragen är perfekt till 1500 talssnubbar. Måste göra de Gothias gubbe den är supersnygg!!!!

mordatre

Skulle kolla på Citygross om de hade någon rea när jag ändå (via en omväg) var och handlade.  Fanns ingen rea, men iallafall några svarta påsar.  :)  Fanns inte så många dock, så jag vet inte om de bara inte ställt fram dem alla eller om någon norpat en massa (fanns inga conquisadorer t.ex.)   De hängde i en sådandär remsa så det fanns ingen kartong att fusktitta på då jag glömt av vilka figurer som fanns med. Får kanske åka förbi imorgon också.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Skafte

En kompis till mig köpte ett par serie 8 på Gotlandsbåten igår, de har visst läckt lite här och där. Inte båtarna, alltså.

darfen

Citat från: Skafte skrivet 31 Juli 2012 kl. 21:17
En kompis till mig köpte ett par serie 8 på Gotlandsbåten igår, de har visst läckt lite här och där. Inte båtarna, alltså.

Hmm. Föräldrarna skall till ön till helgen. Kanske borde be dem att köpa hem några stycken. Alltid kul med lite nya gubbar.

MinifigureCollector

Citat från: mordatre skrivet 31 Juli 2012 kl. 21:08
Skulle kolla på Citygross om de hade någon rea när jag ändå (via en omväg) var och handlade.  Fanns ingen rea, men iallafall några svarta påsar.  :)  Fanns inte så många dock, så jag vet inte om de bara inte ställt fram dem alla eller om någon norpat en massa (fanns inga conquisadorer t.ex.)   De hängde i en sådandär remsa så det fanns ingen kartong att fusktitta på då jag glömt av vilka figurer som fanns med. Får kanske åka förbi imorgon också.
Vilken CityGross var det?
Kolla gärna vilka minifigurer jag har att byta! (Nu uppdaterad med serie 9 figurer!)
http://www.swebrick.se/index.php?topic=2228.msg56214#msg56214

shutter

Finns några guldkorn i serien men annars en svag omgång tycker jag. hur länge skall det hålla på?