Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Minifig Serie 8

Startat av micke, 17 Juni 2012 kl. 21:07

Föregående ämne - Nästa ämne

Mirandir

Citat från: shutter skrivet 02 Augusti 2012 kl. 22:47
hur länge skall det hålla på?

Har fått lite olika signaler. Ett rykte jag hört säger att försäljningen går sämre än förväntat i åtminstone Sverige medans de tycks sälja riktigt bra på vissa håll i världen.
Legobloggen: http://legobloggen.com

mordatre

Citat från: MinifigureCollector skrivet 02 Augusti 2012 kl. 22:26
Vilken CityGross var det?

Borås.

25:- för en figur du inte kan välja själv är lite dyrt tycker nog de flesta. Om du inte är en bra klämmare så kanske du måste köpa 25 påsar innan du får en serie vilket blir 625:-. Känns inte så prisvärt.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Roger Brickjet

Citat från: mordatre skrivet 03 Augusti 2012 kl. 07:43
25:- för en figur du inte kan välja själv är lite dyrt tycker nog de flesta. Om du inte är en bra klämmare så kanske du måste köpa 25 påsar innan du får en serie vilket blir 625:-. Känns inte så prisvärt.
Vissa "finare" (läs dyrare) affärer håller dem dessutom vid kassan eller t.o.m bakom kassan (t.ex Lekia i Sickla).
Dessutom är de seminya "remsorna", som hänger lite här och var nu, ganska värdelösa för de som inte redan samlar och har koll på serien, när man bara ser ca halva serien på påsen.

Teabox

Cyklade runt lite i Halmstad igår men hittade inga svarta påsar :(

shiftaltcmd

Förstår affärerna som har dom vid kassorna. Många som inte lärt sig klämma och istället öppnar för att se.
Håller med om remsorna.
En del butiker (eller om lego) tvingade dom köpte in alldeles för många av vissa serier, vilket sen gjorde dom för försiktiga med senare serier.
Själv hoppas jag på fler serier. Vissa är bättre än andra men smaken är som baken.

Stigge72

Citat från: shutter skrivet 02 Augusti 2012 kl. 22:47
Finns några guldkorn i serien men annars en svag omgång tycker jag. hur länge skall det hålla på?
42...? ;)

insurrection

Citat från: Magnus den store skrivet 17 Juli 2012 kl. 16:32
Fick några CMF 8 idag, bl.a en tomte och en Boy in Bavarian costume. Det första som jag noterar är att den bayerska pojken inte är en pojke utan en man med tangorabatt.

Den stora behållningen är alla nya delar (säcken, pretzeln och tomteluvan) men också det faktum att man får en mörkgrön forestmen hatt och två vita små plymfjädrar. Passar utmärkt som penna.
Kan inte låta bli att viktigpettra mig: det är faktiskt den här hatten vi fått i ny färg:
88489
;)

Magnus den store

Citat från: insurrection skrivet 14 Augusti 2012 kl. 16:47
Citat från: Magnus den store skrivet 17 Juli 2012 kl. 16:32
Fick några CMF 8 idag, bl.a en tomte och en Boy in Bavarian costume. Det första som jag noterar är att den bayerska pojken inte är en pojke utan en man med tangorabatt.

Den stora behållningen är alla nya delar (säcken, pretzeln och tomteluvan) men också det faktum att man får en mörkgrön forestmen hatt och två vita små plymfjädrar. Passar utmärkt som penna.
Kan inte låta bli att viktigpettra mig: det är faktiskt den här hatten vi fått i ny färg:
88489
;)

Se där. Rätt ska vara rätt. Jag tar på mig dumstruten.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Magnus den store

Nu har cmf 8 släppts på riktigt i USA och så här verkar fördelningen vara.

de Gothia

F-n, mina favoriter är alltid minst av! >:( Ville ju ha några shakespeares och bayrare till! Bra att tomten är många dock, den säcken är så snygg!

Magnus den store

Ja, den fördelningen är antagligen inte den bästa ur ett kundperspektiv. Med tanke på hur populär den första cheerleadern var borde den nya ha 5 stycken i varje låda. Conquistadoren lär också bli lite mer eftertraktad hos armébyggare så även där är det snålt med 4 stycken per låda.

TheFritz

Jag trodde det alltid var 3 kompletta set och 12st "random". Så har man alltså enorm otur kan man få 15st av samma figur?
Jag har säkert fel, det brukar jag ha säger frugan ;)

Magnus den store

Fördelningen är alltid på det här sättet. 3 mf finns i 5 exemplar/låda, 6 mf finns i 4 exemplar/låda och 7 mf finns i 3 exemplar/låda.

marpe

Citat från: de Gothia skrivet 18 Augusti 2012 kl. 12:24
F-n, mina favoriter är alltid minst av! >:( Ville ju ha några shakespeares och bayrare till!
Om jag vore en åttaårig pojke så hade proportionerna varit bra. Men för den förtvivlade föräldern som desperat jagar
Alien Villainess är det lite jobbigt. 4,3 % av förpackningarna är inte så mycket.

Är det inte så att andelen förpackningar som köps av/till AFOL är försvinnande små? Och att Lego högprioriterar sin huvudmålgrupp?

Magnus den store

Citat från: marpe skrivet 18 Augusti 2012 kl. 13:20
Är det inte så att andelen förpackningar som köps av/till AFOL är försvinnande små? Och att Lego högprioriterar sin huvudmålgrupp?

I sak har du rätt men Lego har också motiverat det med att cmf ger möjlighet att få ut mf som inte är starka nog att sälja set på egen hand. Sen kommer man inte ifrån att även knattar vill ha ett gäng spartaner och romare att leka krig med. Jag tror dock inte att det blir något stort problem med den här omgången. Det är egentligen bara conquistadoren som riktar sig till armébyggare, men med viss risk att den hör till fel epok.