MOC Tävling: AFOL VS AFOL Ninja's och Mech's

Startat av mechamike, 11 Juni 2012 kl. 10:24

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Citat från: Teabox skrivet 30 Juli 2012 kl. 13:39
Ser gärna att omröstningen är dold till den är färdig. Mer spännande då :)

Jo, det är nog faktiskt bättre så. Gillar också att bidragen är avidentifierade.

Att varje battle håller på i 5 dagar låter lagom.

Om en ny match startas var tredje dag kommer de sju åttondelsfinalerna hålla på i 23 dagar. Kvartsfinalerna i 14, semifinalerna 8 och finalen 5 dagar. Troligtvis lär det bli ett glapp på 1-3 dagar mellan varje omgång. Totalt hamnar hela turneringen på 56 dagar - dvs ca två månader. Känns väl ändå lite väl långt?

Om man istället låter alla matcher i samma omgång löpa samtidigt hamnar totala tävlingstiden på ca en månad. Känns väl lite mer rimligt.

Tycker jag.

marpe

Citat från: Skrytsson skrivet 30 Juli 2012 kl. 14:51
Om man istället låter alla matcher i samma omgång löpa samtidigt hamnar totala tävlingstiden på ca en månad. Känns väl lite mer rimligt.
Tycker jag.
Tycker jag med.
Citat från: mechamike skrivet 11 Juni 2012 kl. 10:24
6. Varje runda ligger ute 5 dagar för röstning.
I reglerna används uttrycket runda. Antog att begreppet runda betyder omgång med matcher för att kvalificera sig till nästa nivå.

Om den långa varianten som gäller, så är inte tävlingen avgjord förrän det är dags att plocka fram vinterkläderna ur garderoben.

lindyhep

Ännu en som instämmer med föregående skrivare. Jag tolkade också det som att alla i samma runda skulle ligga ute för omröstning samtidigt. Jag har svårt att se vilken fördel det är med en omröstning (eller ens 2 eller 3) i taget.

I övrigt tycker jag det är en bra form med slutna omröstningar och anonyma bidrag.

Stigge72

Jag håller också med.
Anonyma bidrag och slutna omröstningar definitift.
Att tävlingen skulle dra ut fasligt länge hade jag inte reflekterat över tidigare, men det känns som att man vill veta hur det går... ;)

tellblom

Efter stort övervägande har jag beslutat att vi tar en BATTLE om dagen, så att varje BATTLE får sin 15 minutes of fame
Nästa BATTLE presenteras imorgon lunch
/Martin

marpe

Roger Brickjet

Kom att tänka på en sak (men det behöver inte betyda att mitt bidrag redan visats :) ).
Eftersom det inte finns någon koppling mellan bidrag/användare i röstningen så borde jag teoretiskt sett kunna rösta på mitt eget bidrag, hur ställer sig tävlingsledningen till detta? :)

Stigge72

Citat från: Roger Brickjet skrivet 02 Augusti 2012 kl. 14:02
Kom att tänka på en sak (men det behöver inte betyda att mitt bidrag redan visats :) ).
Eftersom det inte finns någon koppling mellan bidrag/användare i röstningen så borde jag teoretiskt sett kunna rösta på mitt eget bidrag, hur ställer sig tävlingsledningen till detta? :)
Den tanken slog mig också.

mechamike

Om man röstar på sitt bidrag så kommer ens dåliga samvete att vara straff nog.. och om (mot förmodan) alla röstar på sitt eget bidrag så påverkar det ju inte ställningen, om man inte röstar på sitt egna bidrag men motståndaren röstar på sitt bidrag så kommer "karma" att göra att fler röstar på den som inte rösta på sig själv...

?

lindyhep

Citat från: mechamike skrivet 02 Augusti 2012 kl. 15:10
Om man röstar på sitt bidrag så kommer ens dåliga samvete att vara straff nog.. och om (mot förmodan) alla röstar på sitt eget bidrag så påverkar det ju inte ställningen, om man inte röstar på sitt egna bidrag men motståndaren röstar på sitt bidrag så kommer "karma" att göra att fler röstar på den som inte rösta på sig själv...

Okej, så när möjligheten finns så skall jag alltså rösta på mig själv.

När (inte om, jag har ju röstat på mig själv och får karmastraff enligt ovan) jag sen åker ut kan jag skylla på att jag råkade rösta på mig själv och att det är därför jag förlorar. Bygget i sig har inget med det hela att göra. Strålande ;) ;D

Stigge72

Citat från: lindyhep skrivet 02 Augusti 2012 kl. 18:05
Citat från: mechamike skrivet 02 Augusti 2012 kl. 15:10

Okej, så när möjligheten finns så skall jag alltså rösta på mig själv.

När (inte om, jag har ju röstat på mig själv och får karmastraff enligt ovan) jag sen åker ut kan jag skylla på att jag råkade rösta på mig själv och att det är därför jag förlorar. Bygget i sig har inget med det hela att göra. Strålande ;) ;D
Strålande! ;)

marpe

Citat från: Roger Brickjet skrivet 02 Augusti 2012 kl. 14:02
Jag tror att deltagarna är för ridderliga för att göra så. Det skulle ge en besk bismak i munnen.

Myko

Lite märkligt att vi med nåt sorts kollektivt medvetande valt att göra alla(?) bidrag med kvinnliga figurer.

marpe

Citat från: Myko skrivet 10 Augusti 2012 kl. 12:23
Lite märkligt att vi med nåt sorts kollektivt medvetande valt att göra alla(?) bidrag med kvinnliga figurer.
Intressant iakttagelse!
Det ska vara en kvinnlig ninja i år!  ;)

Teabox

Citat från: Myko skrivet 10 Augusti 2012 kl. 12:23

Gick igenom bidragen.

Kvinnlig ninja: 4
Manlig ninja: 1 (Skulle kunna vara kvinna också, svårt att se :P )

Kvinnlig Mechförare: 3
Manlig Mechförare: 4
Robot Mechförare: 1

Skulle gissa på att de kvinnliga ninjorna är en motreaktions på TGL aktuella Ninja-tema som är rätt mansdominerade :)