MOC Tävling: AFOL VS AFOL Ninja's och Mech's

Startat av mechamike, 11 Juni 2012 kl. 10:24

Föregående ämne - Nästa ämne

tellblom

Anmälningstiden är slut och inga mer deltagare kan anmäla sig.

Alla deltagare skall ha fått ett PM, om ni inte fått det meddela mig snarast

Eftersom det är 16 anmälda kommer det bli jämna fighter

Let the fun begin.....

/Martin

Johan J

Dags att tweaka de sista bitarna och ta snygga foton då.
LEGO är skoj.

tellblom

Fyra timmar kvar tills bidragen skall vara inlämnade, det är ett par som inte gjort det ännu....
Dags att skynda på

/Martin

Johan J

LEGO är skoj.

Roger Brickjet

Håller på att göra sista fix med bilderna. Skyller på att familjen motarbetade mig in i det sista :)

Roger Brickjet

Skickat! Jag kunde dragit ut på det någon minut till men tänkte att det var lika bra att inte vänta för länge :)
Ska bli spännande att se alla bidrag! Lycka till allihop!

marpe

Även min kom fram innan deadline. Det ska bli kul att tävla med er!

Skrytsson

Jag noterar att tävlingsbidragen presenteras avidentifierade. Betyder det att ni helst inte vill att man inte postar sitt bygge på t ex Flickr och Eurobricks?

Vore det inte roligare med en omröstning där det är möjligt att se ställningen under omröstningens gång?
Ännu roligare vore om omröstningen skedde 'öppet' - genom att man skriver ett inlägg i Battle-tråden - med ett sånt arrangemang har man också möjlighet att skriva en kort motivering.  :)

AndersI

Citat från: Skrytsson skrivet 30 Juli 2012 kl. 13:14Vore det inte roligare med en omröstning där det är möjligt att se ställningen under omröstningens gång?
Det tycker inte jag. I en öppen omröstning får du fler "jag röstar på den som leder" eller "jag röstar på den som ligger under" (Speciellt om det är fler än två val att rösta på). Vitsen är ju att rösta på "den som är snyggast (enligt mina egna kriterier)".
Citat
Ännu roligare vore om omröstningen skedde 'öppet' - genom att man skriver ett inlägg i Battle-tråden - med ett sånt arrangemang har man också möjlighet att skriva en kort motivering.  :)
I analogi med ovanstående, dessutom blir det mer politik och lobbyverksamhet, i stället för bedömning av modellerna.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Skrytsson

Citat från: AndersI skrivet 30 Juli 2012 kl. 13:25
Citat från: Skrytsson skrivet 30 Juli 2012 kl. 13:14Vore det inte roligare med en omröstning där det är möjligt att se ställningen under omröstningens gång?
Det tycker inte jag. I en öppen omröstning får du fler "jag röstar på den som leder" eller "jag röstar på den som ligger under" (Speciellt om det är fler än två val att rösta på). Vitsen är ju att rösta på "den som är snyggast (enligt mina egna kriterier)".

Kan man inte ställa in så det går att se ställningen efter att man själv lagt sin röst?

När startar de övriga åttondelsfinalerna?

Teabox

Citat från: Skrytsson skrivet 30 Juli 2012 kl. 13:14
Jag noterar att tävlingsbidragen presenteras avidentifierade. Betyder det att ni helst inte vill att man inte postar sitt bygge på t ex Flickr och Eurobricks?

Vore det inte roligare med en omröstning där det är möjligt att se ställningen under omröstningens gång?

Ser gärna att omröstningen är dold till den är färdig. Mer spännande då :)

Att inte avslöja vem som byggt vad känns som en rolig idé. Dock har man själv redan hunnit posta sin MOC på Flickr :-\

mordatre

Tycker det är helt ok att inte se  vem som gjort bidraget. Blir mer fokus på bygget då.  Sedan tycker jag det kanske blir lite väl utdraget att ha en match var 5:e dag. Folk kanske hinner tappa intresset?
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Skrytsson

Citat från: mordatre skrivet 30 Juli 2012 kl. 13:53
Tycker det är helt ok att inte se  vem som gjort bidraget. Blir mer fokus på bygget då.  Sedan tycker jag det kanske blir lite väl utdraget att ha en match var 5:e dag. Folk kanske hinner tappa intresset?

Jag trodde att alla matcher i samma omgång skulle löpa parallellt? Om bara en fight körs  åt gången kommer det ju bli väldigt utdraget...

tellblom

Ifrån början trodde vi inte att det skulle bli så många anmälningar därav var 5:e dag.
I dagsläget kommer det nog bli var annan eller var tredje dag, lite beroende på hur många som röstar (DOCK pågår varje BATTLE i 5 dagar)

Vi från tävlingsledningens sida tyckte det var skoj att man dels inte vet vem som byggt och inte heller hur ställningen ser ut, utan man röstar verkligen på bidraget. Vi får utvärdera detta efter denna tävlingen och se vad det tycktes om det
/Martin

bjomark77

Röstningsförfarandet är bra som det är.

Men som tidigare skrivits så känns det som om det blir väldigt utdragen. Det är ju 14 matcher totalt.