Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

ColA

Byggde ihop igår.

Rekommenderas varmt!

Jesperrydhog

Här har vi då safari jeepen och Lejon honan eller Lejon nja.  Lego city set .

Silence101

När barnbarnen har varit här och pappan plockar undan efter dom.
-Jag fick inte plats med ambulansen. Det hände en liten olycka därinne.
-Jaha, inga problem , svarade jag.
När jag kom in:
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Jesperrydhog

Här har vi då den nya Lego City brandstationen .

andreaseldh

Äntligen fick jag bygga kassaskåpet ! Det var ett riktigt roligt set med många överraskningar. Också första gången som jag bygger med instruktionen i mobilen. Det har sina fördelar att man kan zooma in och vrida för att se bättre, men jag saknar verkligen förklarande bilder i skala 1:1. Som exempelvis när man ska använda en ljusgrå Technic-axel. Det fanns tre i setet, en L7 och två L9. Enda lösningen jag kunde finna, var att hoppa fram några steg för att se den på plats och på så vis räkna ut vilken längd det var. Liknande senare med bar L3 resp L4, men där råkade jag ha tur och valde rätt från början.

När jag var klar med påse 3 orkade jag inte hoppa fram i instruktionen för att se hur man programmerade sin egen kod, utan jag listade ut det själv istället. Senare visade det sig tyvärr att sådana instruktioner saknades helt. Ett tips till er som ska bygga den själva: Se upp så att ni inte råkar ställa in låset så att det räcker att vrida till en siffra för att öppna. När jag följde instruktionerna var det precis vad som hände, vänstervarv till siffran 2! Det kan även vara nödvändigt att sära lite på hållaren, så att det bakre låshjulet verkligen stannar när man börjar vrida åt andra hållet.

Tillägg!
Upptäckte ytterligare en intressant egenhet: Jag ställde in min kod så att man vrider åt vänster till första siffran. Om man istället börjar med att vrida åt höger till två siffror högre och sedan vänster till andra siffran (fortfarande samma) så öppnas låset nu också. Det finns alltså två koder för att öppna.

MrUzagi

Citat från: andreaseldh skrivet 18 Juli 2022 kl. 22:32
Tillägg!
Upptäckte ytterligare en intressant egenhet: Jag ställde in min kod så att man vrider åt vänster till första siffran. Om man istället börjar med att vrida åt höger till två siffror högre och sedan vänster till andra siffran (fortfarande samma) så öppnas låset nu också. Det finns alltså två koder för att öppna.

Oj då, då är det säkrast att jag ändrar mina planer och lägger kronjuvelerna någon annanstans.  ;D

Men allvarligt talat; Bra recention och tack för bra tips, bra att ha i bakhuvudet då jag ska bygga min så småningom.  :)
Jag gillar recentioner med tips på hur man kan förbättra bygget.

janhansson

För ett tag sedan fick jag hem ett gäng Fabuland-set. Nu är de ihopbyggda, men det blev lite trångt,,,

heddacarolina

Spontanköpte Star Wars Trench Run-dioramat i den lokala leksaksaffären igår för att jag aldrig byggt något med greebling innan och ville testa. Byggde klart hälften igår och sparade resten till idag. Såhär långt ett mycket trevligt bygge. :)

Jesperrydhog

Lego city set

Magnus den store

Byggde ett alternativbygge till Galaxy Explorer. Det som är inspirerat av Space Cruiser.

10497 - Space Cruiser.jpg
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Rickard

Härlig fredagskväll 😁

CopMike

Nostalgiuppladdning inför Skærbæk och Castletemat - klossade ihop LEGOs första slott - Weetabix Castle. Svår byggbeskrivning att följa men skön retrokänsla att bläddra fram & tillbaka för att försöka förstå hur de tänkt ;D !

darthemil83

Jag hittade dessa lustiga på jobbet idag 😊

Pertan71

Sitter med   Ett av de trevligare set jag byggt på länge.
Det är aldrig för sent att ge upp.

darthemil83

Sen på bollen men jag tycker de torsors som är med till 31132 är mycket fina. Jag ber om ursäkt att rasisten i mig bytt hudfärg på figurerna 😊🗡👌.