Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Ledwinka

Byggde just ihop som var ett ganska roligt litet set. Hyfsat lekbart med
många rörliga kroppsdelar: ben, huvud, öron och knorr!

En mod jag tänker göra är dock att byta ut turntables till armarna mot friction pins så
armarna går att ställa i andra positioner än hänga rakt ner eller ligga på bakklövarna.

DanielEss

Efter att äntligen fått en chans att gå på bio och se Aquaman byggde jag ihop som visade sig vara ett snabbt och roligt set med bara en liten, liten handfull lättplacerade dekaler. Relativt filmtrogen look dessutom och treåringen (ja, jag är lite wild and crazy och lät honom ta den - bra ursäkt att slippa montera stud shooter-skotten) älskar den. EN enda nitpick är att Mera har ett vanligt ljusbrunt hår. Jag råkade ha samma frisyr i rött liggande och bytte in den - hej hopp så har man en mycket större likhet.
Kanske inte ett set man kommer ha framme i hyllan, men definitivt en jättefin leksak! STOR bonus för att Black Manta får ett fack bakom sig i cockpiten där hans svärd kan ligga medan han kör ubåten - alltid frusterande med accessories man inte vet vad man ska göra av... :)

LinusLundstrom

Byggde det här lilla men ack så vackra setet! Men igår, och inte idag. :P Hittade det på mellandagsrean vilket kändes bra då det ligger väl högt i pris.
Glad AFOL som passar på att bygga lite när kidsen somnat.

BrickLink-butik: BricksOfTheNorth

canuckwannabe

Halva priset på ICA Maxi så det blev ett . Jag antar att det är obligatoriskt att ha minst en Darth Vader så jag passade på.

LinusLundstrom

Fint att fylla år! Fick SW-nörden i mig tillgodosedd av min partner! Kul bygge! Fint resultat. Den är lite mindre än vad den ser ut att vara på boxen, men är redigt kompakt. Betydligt tyngre än många andra Legokonstruktioner i liknande storlek.  :) Min fyraåring är väldigt nöjd (jag har svårt att få ha färdiga byggen "i fred"). "Det är en magisk Legopingvin, med en liten liten Legopingvinbebis!"

mortil

Unikitty polybag.

Jag gillar fan Unikitty.  Min idol i  legovärlden :P
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Norrhyttan

Efter en tvåårig självpåtagen modulhusavgiftning byggde jag de två senaste och placerade i slutet av min lilla modulhusgata på kontoret.
Försökte bifoga bilder, men det gick inte så ni får föreställa er mentalt...

Jesperrydhog

Här har jag strand Livräddare nya vattenscooter och leksaks grävmaskin med Emmet från Lego movie 2.  :) ??? ;)

Gefle1970

Citat från: LinusLundstrom skrivet 08 Januari 2019 kl. 13:13
Byggde det här lilla men ack så vackra setet! Men igår, och inte idag. :P Hittade det på mellandagsrean vilket kändes bra då det ligger väl högt i pris.

Har du tänkt bygga vers 2 någon gång?

Jesperrydhog

Nu idag har jag byggt upp både Lego City Åkeri och Lego City grävskopa . :)

Jesperrydhog

Här har  winter Village fire station Moc Lego Creator set .

LinusLundstrom

Citat från: Gefle1970 skrivet 22 Januari 2019 kl. 21:38
Citat från: LinusLundstrom skrivet 08 Januari 2019 kl. 13:13

Har du tänkt bygga vers 2 någon gång?
Vers 2? Nu hänger jag inte med...

Jesperrydhog

Här har vi då det brinner vid en brygga i Lego City set

Jesperrydhog

Här har jag kommit en liten bit av Lego City brandkårs setet . Bara halva är klar. Men resten kommer snart också att bygga upp. Men jag vet inte riktigt när det gäller.

Jesperrydhog

Citat från: Jesperrydhog skrivet 03 Februari 2019 kl. 00:08
Här har jag kommit en liten bit av Lego City brandkårs setet . Bara halva är klar. Men resten kommer snart också att bygga upp. Men jag vet inte riktigt när det gäller.
Här har vi båda långtradare brandbilar också med .