Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

ingels

361-1 från 1979 som ska få husera en MOC Blues Mobile  (Bilen från Blues Brothers) där man fått laborera runt med en del SNOT teknik vilket var en rolig upplevelse som hela tiden spann vidare och man fick se hur klurig man kunde vara innan man vart någorlunda nöjd (och som givetvis blir en drös med moderna bitar från Bricklink)

Finns en hel drös med fina Blues Mobiles därute på nätet (bl.a en del som inte lyckats på Lego Ideas) som man inspirerats av men det gick över förväntan att använda sin egen fantasi för en gångs skull.
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

Jesperrydhog

Idag köpte jag denna hära Lego City BBQ Hamburgare restaurang brinner set .

Jesperrydhog

Här har vi då Friluftsliv bilen med kanot på taket. Sen har vi då speis skepp från Lego. movie 2.

o0ger

Jag har under dagen byggt Nasa Apollo Saturn V. Det var en helt underbar upplevelse från början till slut. En totalt fulländad skapelse!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Jesperrydhog

Den hära Polisbilen har jag byggt upp.

LinusLundstrom

Hej allesammans! Jag är helt ny här! 35-årig AFOL. Sedan jag återfann Lego som vuxen har jag huvudsakligen hållit mig ajour med Lego via olika youtubekanaler och liknande (med undantag för några Star Wars-set), fram till jag senaste året börjat steppa upp mitt eget byggande igen. Grymt kul att ha hittat tillbaka till en av min barndoms stora intressen! Nåja, när kidsen mina somnat igår började jag bygga denna skönhet - ! Färdigställde den efter nattningen ikväll.  :)
Glad AFOL som passar på att bygga lite när kidsen somnat.

BrickLink-butik: BricksOfTheNorth

Anders67

Välkommen och den där resturangen är riktigt fin och kul bygge.

Jesperrydhog

Här har du Hela brandstationen Lego City set .

Chicke

Halloj! Är också hyfsat ny här och precis som Linus här ovan är jag också ett nytt AFOL som bygger LEGO när barnen sover :)
Idag och igår har jag byggt .
/Daniel

ingels

Citat från: Chicke skrivet 30 December 2018 kl. 21:56
Halloj! Är också hyfsat ny här och precis som Linus här ovan är jag också ett nytt AFOL som bygger LEGO när barnen sover :)
Idag och igår har jag byggt .
/Daniel

Hej och välkommen (Linus också):)

Sjukhuset är ett riktigt roligt bygge med många roliga små detaljer!!

Anders67

Välkommen hit, det finns många här som bygger brandstationer 😉

Clarmo

Har gått utanför min comfort zone och gav mig på , som jag vann för ett tag sedan. Måste säga att, jäklar vad rolig den var att bygga. Den har gett mig lite mersmak på technic.

Skafte

Jag har ägnat stora delar av december till att bygga Ninjago City och Ninjago City Docks. Otrolig detaljrikedom, många kul små funktioner och massvis med minifigurer! Båda kan verkligen rekommenderas. Slogs som vanligt också av den enorma mängden extrabitar (bilden visar från båda seten).

ingels

Stora Torget som är ett riktigt roligt bygge och vilket jag tycker känns lättare att bygga jämfört med eller så är det bara vi som sorterat upp bitarna bättre alternativt sitter med bättre belysning. Kan vara som så att man är lite färgblind och tar fel på alla nyanser som tillkommit, det gamla sena 70 & tidiga 80 talets Lego bestod ju mest av röda, blåa, svarta och vita bitar och sen var det inte så många special bitar heller.

Nu är det dock inte bara jag som bygger utan fått min underbara fru att bli "dansk byggnadsarbetare" Hon tycker för övrigt att det är skitskoj :)

Tur att man har Swebrick att hänga på när frugan bygger :)

Jesperrydhog

Mitt Första bygge sats i år blev Från Lego The Movie 2.