Lego på köpet - Ihop med tidning eller liknande "Cross promotion"

Startat av Nextuz, 13 Januari 2011 kl. 12:16

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Med Kalle Anka & C:o nr 33 (kommer till butikerna 11 augusti) följer Chima Iceclaw . Bland bitarna kan nämnas 48729b, 11090, 15064, 99207, 98313, 15208 och 15209, två av varje.

Nikki

Tack för tipset! Skriver upp för att minnas. Finns det något sätt att i förväg veta när det kommer lego med Kalle? Eller förlitar du dig på synska förmågor?

lindyhep

Prenumeranter har redan fått tidningen om det var angående chimapåsen du menade. Menade du rent allmänt om det är värt att ha en prenumeration, dvs om man kan veta att det kommer lego ofta nog så vet jag inte om det finns nåt sätt. Men jag tycker det iaf för närvarande känns som det ganska ofta kommer lego.

andreaseldh

Och om man redan prenumererar ska man definitivt ändra till "med leksak". När jag för några år sedan valde "utan leksak" var det leksak varje vecka och kvaliteten var därefter. Nu för tiden är det leksaker mer sällan men i gengäld är det oftast Lego. Senaste adventskalendern hade vinster varje dag, 22 av 24 var Lego så jag tror man med säkerhet kan gissa att de har ett samarbetsavtal...

MartinAberg

Citat från: andreaseldh skrivet 06 Augusti 2015 kl. 09:36
Med Kalle Anka & C:o nr 33 (kommer till butikerna 11 augusti) följer Chima Iceclaw . Bland bitarna kan nämnas 48729b, 11090, 15064, 99207, 98313, 15208 och 15209, två av varje.
Tack flr tipset!
Finns i butik redan nu :)

andreaseldh

Kalle Anka & C:o nr 41 kom till prenumeranterna idag och finns troligen i affärerna på måndag. Medföljande polybag är månbilen .

MartinAberg

Citat från: andreaseldh skrivet 02 Oktober 2015 kl. 22:17
Kalle Anka & C:o nr 41 kom till prenumeranterna idag och finns troligen i affärerna på måndag. Medföljande polybag är månbilen .
Tack för tipset!
Fanns på Ica Maxi idag :D

JokerQuinn

Rolig dag idag.
Gick in på ICA för att kolla runt, kom fram till leksakerna, så hänger 30315 där. Kommer till kassan, såklart inget pris. Hon i kassan ringde efter någon som kunde hjälpa.
"Den här har vi inte i vårt sortiment". Vi går till tidningarna för att hon tror att det kan tillhöra någon sådan, ingen tidning hittas med LEGO påsen i. Vi går till leksakerna, visar vart den hängde. Finns inget LEGO där, förutom Utupao-troopers från Star Wars, inget pris på dem med.
"Ja, vill du ha den så.. vi kan väl ta 19:90 för den?"
"Ja, tack, det blir bra."

Hade ingen aning förrän nu att att den tillhörde en Kalle Anka-tidning. Får hålla koll på denna tråd. :)
20 kr är det värt, slipper man Kalle Anka också.

JohanW

Prenumerera på tidningen
Kalle Anka & C:o http://www.tidningskungen.se/serier-och-humor/kalle-anka-och-co
Med erbjudandet 10 nr 198 kr får du även: 
3 st LEGO-figurer Värde 117 kr

MartinAberg

Citat från: JohanW skrivet 16 Oktober 2015 kl. 10:26
Prenumerera på tidningen
Kalle Anka & C:o http://www.tidningskungen.se/serier-och-humor/kalle-anka-och-co
Med erbjudandet 10 nr 198 kr får du även: 
3 st LEGO-figurer Värde 117 kr

Missa inte att man måste välja att få med premierna som kommer med varje tidning.

andreaseldh

Kalle Anka & C:o dubbelnummer 51-52 kommer till butikerna på tisdag 15 december. Då medföljer Star Wars AT-DP

shiftaltcmd

Poes x-wing, minivarianten, , följer med Kalle Anka.
Ute nu, påsknumret nr 11-12.

Silence101

Citat från: shiftaltcmd skrivet 17 Mars 2016 kl. 17:30
Poes x-wing, minivarianten, , följer med Kalle Anka.
Ute nu, påsknumret nr 11-12.

Suck. Nu gick man på det igen. 2 st ligger hemma, 1 ihopbyggd.  ::)
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Peter S

Var lite sugen först, men tror nog jag skulle kunna bygga ihop en med bitar jag har hemma... ;D