Imponerande Star Wars Lego-bygge.

Startat av Tusken, 09 November 2009 kl. 20:57

Föregående ämne - Nästa ämne

AntonYmer

Citat från: mechamike skrivet 31 Augusti 2011 kl. 12:15
Jo det är ju stort.. visst det är MYCKET vita bitar.. (och en massa custom ljus)

Men jag är inte så imponerad av själva bygget.

Som smolk så:
Det blandas gula och flesh
Det finns skyltar på engelska
Det är custombyggda, målade minifigs.
Man blandar olika perioder och Imperials med Rebels.
(Visst kan det vara roligt med nått påskägg)

Men det här känns typsikt Amerikanskt -Stort och vräkigt men utan tanke/röd tråd.

Gula och flesh: Jag är inte ABS-rasist. Nu råkar det här vara ett mastodontbygge och då skulle man kanske förvänta sig att de även samlat på sig minifiggar så det räcker, men jag tycker nog att man ska få blanda. Det är LEGO. Det finns gula och färgade. Använd dem.

Skyltar på engelska: What? På vilket sätt är det dåligt?

Custombygge och målat: JA, nån ordning får det ju vara. Hädelse! :)

Blanda och skoja: Mja, jag kan nog inte själv hålla mig seriös i en sån här situation. Kolla bara på GeKås-bygget. :)

Det här är ett bygge som någon har lagt enorma mängder tid och pengar på. Hur noga de än varit så kommer det alltid att finnas nån nittpick som hittar något att anmärka på. Slacka lite vettja!

Förutom på att modda då.

Skafte

Citat från: AntonYmer skrivet 05 September 2011 kl. 12:54
Skyltar på engelska: What? På vilket sätt är det dåligt?

Det finns ingen engelska i A Galaxy Far Away. De kör med Aurabesh...

mechamike

Gul/flesh.. tja det är som att säja "det finns Lego det finns Megablöcks.. använd dem.." ;D

Skafte har koll! Iofs så översätter babelfisken allt vi hör till engelska i Sw filmerna , men det var inte det språket som pratades kan vi nog utgå ifrån..(om vi läser skyltarna) Sen (sidospår)är jag grovt imponerad av alla som kan förstå "astrodroidiska" som tex R2 D2 pratar. Jag lärde mig bara att höra om mitt 2400 baud modem kopplade upp sig mot BBS'en men jag hände aldrig med på vad den snackade om sen.

Angånde blanda och skoja.. Gekås innehöll väl en del påskägg men de var väl utförda..
Nu har jag inte tillgång till lego eller LDD men tänk dig följande två uppställningar trupper i två identiska dioramor av säg en en Imperial Hangar.

Humor...

Inte humor..

Varför?

"Less is more"

Visst är det imponerade att vissa har mycket pengar eller lyckas fixa sponsring och orkar sitta och beställa på Lugbulk eller Bricklink och att man lyckats få sambon att gå med på att man bygger gigantiska dioramor i tvrummet är ju bara att applådera . Men jag tycker nog att våra egna Hothbyggare Micke och Robban lyckas minst lika bra även om deras byggen är mindre.. (än så länge)

Neh nu ska jag nittpicka vidare... och kanske flytta en tråd eller två   ;)
?

Larry Lars

Citat från: Skafte skrivet 05 September 2011 kl. 13:03

..och ändå är många farkoster döpta efter just likheten till bokstäver i vårt alfabet!! ???  ;)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

studbringer

Citat från: Larry Lars skrivet 05 September 2011 kl. 18:13
Citat från: Skafte skrivet 05 September 2011 kl. 13:03

..och ändå är många farkoster döpta efter just likheten till bokstäver i vårt alfabet!! ???  ;)

Om en Jedi vill att du ska döpa deras skepp efter bokstäver från vårt alfabet så döper du skeppen efter bokstäver i vårt alfabet ;D simple Jedi mindtricks ;)

Tobbe Arnesson

Citat från: mechamike skrivet 05 September 2011 kl. 15:02Iofs så översätter babelfisken allt vi hör till engelska i Sw filmerna

Är det den som gör att Luke utropar "Carrie" när han kliver ur det lilla skeppet efter att ha tagit sönder dödsstjärnan och kramar om Leia?
Blogg: Robotkampen

Skafte

Nej, det är små saker som man stoppar i cigarettpapper och röker som gör...

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

shutter

Snacka om att vi kommit in på ett sidospår...
Jag har själv tagit åt mig av kritiken att bygga mindre men mer genomtänkt.

Angående att blanda gula och fleshies är detta diorama bara början på "problemet". I takt med att fleshisarna ökar med alla licenspaket står vi inför en kulturkrock.
Jag tycker det är snyggast att hålla en konsekvent linje men förstår att man inte kan dissa en hel uppsättning minifigs bara för det. :D