Imponerande Star Wars Lego-bygge.

Startat av Tusken, 09 November 2009 kl. 20:57

Föregående ämne - Nästa ämne

Tusken

Ganska så nice... >>click!

Grymt att även insidan av Hoth basen är dekorerad, riktigt snygg ljussättning också.

Tommy_la

Gaah!

Vissa personer verkar vara gjorda av tid och pengar. Wow!  :o
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

Stevex

Det är bara för imponerade :O
Man blir ju lite sugen att bygga ihop en sån bas själv, dock är det lite brist på bitar och så där mycket bitar lär ju kosta en hel del ^^

Illuwatar

En UCS MF är parkerad i hangaren - säger något om storleken på bygget... imponerande minst sagt.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

mechamike

Jo det är ju stort.. visst det är MYCKET vita bitar.. (och en massa custom ljus)

Men jag är inte så imponerad av själva bygget.

Som smolk så:
Det blandas gula och flesh
Det finns skyltar på engelska
Det är custombyggda, målade minifigs.
Man blandar olika perioder och Imperials med Rebels.
(Visst kan det vara roligt med nått påskägg)

Men det här känns typsikt Amerikanskt -Stort och vräkigt men utan tanke/röd tråd.
?

Larry Lars

Citat från: mechamike skrivet 31 Augusti 2011 kl. 12:15
Jo det är ju stort.. visst det är MYCKET vita bitar..

Så inte mechamike skall behöva stå ensam faller jag in och delar en del av hans åsikter här. ;)

Detta är något jag funderat mycket över och det känns alltid lite skevt att jag INTE bli imponerad när jag stöter på dessa massiva Hoth-byggen. (Jag har sett många och trots att det ju är samma bas borde de kunna erbjuda lite mer variation.)

Jag har själv inte byggt något liknande. Har inte pengarna, tiden eller tålamodet. Kanske är det "surt sa räven.." och att min rektion bygger på avundsjuka, men i mina ögon blir det inte mycket mer än en uppvisning i envishet och tålamod.

Arbetsinsatsen kan jag vara imponerad över, men jag blir samtidigt lite fundersam över hur man kan lägga ner all denna tid och sedan inte ge det den sista touch som jag ofta tycker fattas.

Jag skulle hellre se en mindre bas i ett mer genomtänkt utförande med ett par mer i ögonen fallande egna idéer.

Sorry! :-[
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

swestar

Citat från: Larry Lars skrivet 31 Augusti 2011 kl. 15:14
Jag skulle hellre se en mindre bas i ett mer genomtänkt utförande med ett par mer i ögonen fallande egna idéer.

Håller med i detta fall
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

El Dingo

Nu är det sent på kvällen men det verkar som MF är moddad med inredningen. Är hela "teknikskelettet" omgjort?

Illuwatar

Ja, den är ordentligt moddad med helt omgjord inre struktur. Hade gärna sett mer av dessa ändringar "under skalet"...

När det gäller själva Hoth-basen så kan jag tycka att den känns lite tom på något sätt även om själva strukturen är imponerande, ungefär som de precis har flyttat in. Och jag håller med om dessa målade figurer - de ignorerades per automatik i mitt interna filter.... :P
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

shutter

håller också med i kritiken. Det "enda" som är speciellt med bygget är just storleken...

Känns som att denna tråd bör ligga under Hittat på nätet.(samlingstråd) « 1 2 ... 13 14 »

robban

Jag måste säga att jag gillar stora grejer det ska va maffigt gärna så man måste ta några kliv för att uppleva allt.
Gillar hans AT-AT också som ingår i dioramat, utsidan på basen är fantastisk snygg. Blir inponerad av hela projektet allt från hans masiva bitbeställningar, fixa utryme att bygga på samt tiden han laggt ner på bygget, tycker själv d e svårt att få plats med uppbyggda set och knappt tid till att bygga upp dom häller.. det ligger så mycke mer bakom ett sådant här bygge än finurliga tekniker.

Det är sådana här feta grejer jag drömer om att kunna bygga för eventuella utställningar.
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Nextuz

Citat från: robban skrivet 04 September 2011 kl. 00:34
Jag måste säga att jag gillar stora grejer det ska va maffigt gärna så man måste ta några kliv för att uppleva allt.
Gillar hans AT-AT också som ingår i dioramat, utsidan på basen är fantastisk sygg. Blir inponerad av hela projektet allt från hans masiva bitbeställningar, fixa utryme att bygga på samt tiden han laggt ned på bygget, tycker själv d e svårt att få plats med uppbyggda set och knapt tid till att bygga dom häller.. det ligger så mycke mer bakom ett sådant här bygge än finurliga tekniker.

Det är sådana här feta grejer jag drömer om att kunna bygga för eventuella utställningar.

Vadå drömmer om robban?.. det är ju sånt där du gör :P haha

Superkalle

Ah, vad skönt att se att det är andra än jag som är uppe sent och sitter och läser Swebrick  ;D

swestar

Citat från: robban skrivet 04 September 2011 kl. 00:34
Gillar hans AT-AT också som ingår i dioramat, utsidan på basen är fantastisk sygg. Blir inponerad av hela projektet allt från hans masiva bitbeställningar, fixa utryme att bygga på samt tiden han laggt ned på bygget, tycker själv d e svårt att få plats med uppbyggda set och knappt tid till att bygga upp dom häller.. det ligger så mycke mer bakom ett sådant här bygge än finurliga tekniker.

Var tvungen att studera den igen, och påminna mig själv om att allt lego som byggs är bra lego. Allt från att 2 klossar sätts ihop till att tusentals bitar sätts ihop.  ;D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram