Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Odidomas Viggar.

Startat av Odidoma, 07 Mars 2012 kl. 17:40

Föregående ämne - Nästa ämne

Odidoma

Känner att det börjar bli dags att visa mina MOC:s så jag kan få tips och lära mig att bli bättre så hissa/dissa gärna. De flesta av mina viggar så här långt är väldigt inspirerade av de gothia här på Swebrick och Derfel Cadarn på Flickr (läs kopierade). Men eftersom jag måste börja någonstans och jag blev väldigt imponerade av deras byggen så började jag där. jag kommer försöka lägga upp Moc:s så fort de är klara men eftersom det oftast tar tid med kamera/ljus/efterarbete så kommer det vara lite glapp.

Odidoma

Här är en liten Moc som jag byggde av restbitar. Under bygget växte en tanke fram om vad som sker, men fyll gärna i.

Jesperallen

"Neeej inte morötter jag ska tala!"

Snyggt bygge! Gillar mönstret och färgvalet på golvet. Hur fick du på kedjan på handklovarna?

Odidoma

Citat från: Jesperallen skrivet 07 Mars 2012 kl. 18:03
"Neeej inte morötter jag ska tala!"

Snyggt bygge! Gillar mönstret och färgvalet på golvet. Hur fick du på kedjan på handklovarna?

Tack! angående handklovarna så trädde/drog/slet jag den igenom hålet på kedjan, den är inte sig själv längre men fungerar iaf.

Linus Damberg

Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

de Gothia

Oj, vad kul att du blivit så inspirerad av mig!  :)

Bygget är riktigt bra! Antar att det är en tortyrkammare där trollkarlen får göra lite som han vill med sina "gäster"? ;) Många små detaljer som jag gillar, som bordet med alla drycker samt kedjan till handbojorna! Minifigsen posering är också riktigt läcker!

Ser fram emot flera av dina mocs! :)

edit: just ja! har du något flickr konto? annars tycker jag du borde skaffa nåt sånt så du når ut med dina mocs till den världen med! :) man får mycket kritik och beröm där med! :)

inte sugen på att vara med i eurobricks guilds? ;)

Odidoma

Citat från: de Gothia skrivet 07 Mars 2012 kl. 19:22
Oj, vad kul att du blivit så inspirerad av mig!  :)

Bygget är riktigt bra! Antar att det är en tortyrkammare där trollkarlen får göra lite som han vill med sina "gäster"? ;) Många små detaljer som jag gillar, som bordet med alla drycker samt kedjan till handbojorna! Minifigsen posering är också riktigt läcker!

Ser fram emot flera av dina mocs! :)

edit: just ja! har du något flickr konto? annars tycker jag du borde skaffa nåt sånt så du når ut med dina mocs till den världen med! :) man får mycket kritik och beröm där med! :)

inte sugen på att vara med i eurobricks guilds? ;)

Tack! det kommer fler bilder så fort de är klara, roligt med feedback!
Har inget flickrkonto men borde jag tänka på något om jag skapar ett?
Vad är eurobricks guilds?

micke

Riktigt snygg MOC, mkt trevliga detaljer som jag gillar
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

de Gothia

ang flickr kontot: inget du ska tänka på vad jag vet, kanske inte fattar frågan bara... :)

eurobricks historia forum har skapat en värld där det finns fyra delar (guilds) Avalonia (som jag tillhör), Mitgardia (som Etzel och klaraklara tillhör), Nocturnus (som Myko tillhör om jag minns rätt) och sen Kaliphin...

Avalonia är grönt och lummigt med typ engelska medeltidbyggnader, Mitgardia är snöigt och mer åt skandinavien, Nocturnus är ondska och svart, träsk och sånt och Kaliphin är öken och mer arabiska influenser...

man väljer en av guilden som man sen tilhör och bygger upp mocs åt den guilden. man får även utmaningar då man ska försöka tänka utanför boxen! gå dit o kolla vettja! :)
http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showforum=145

Odidoma

Citat från: de Gothia skrivet 07 Mars 2012 kl. 21:16
ang flickr kontot: inget du ska tänka på vad jag vet, kanske inte fattar frågan bara... :)

eurobricks historia forum har skapat en värld där det finns fyra delar (guilds) Avalonia (som jag tillhör), Mitgardia (som Etzel och klaraklara tillhör), Nocturnus (som Myko tillhör om jag minns rätt) och sen Kaliphin...

Avalonia är grönt och lummigt med typ engelska medeltidbyggnader, Mitgardia är snöigt och mer åt skandinavien, Nocturnus är ondska och svart, träsk och sånt och Kaliphin är öken och mer arabiska influenser...

man väljer en av guilden som man sen tilhör och bygger upp mocs åt den guilden. man får även utmaningar då man ska försöka tänka utanför boxen! gå dit o kolla vettja! :)
http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showforum=145

Jag ska styra upp Flickr och EB kan Avalonia vara något sånt här? nu är det iof inspirerat (kopierat) av dig så det borde stämma bra.

Record

Gillar! detaljer som är snygga är, bla kedjan, + döingen på bänken iklädd rustning.
Friskt satsat, hälften vunnet..

de Gothia

vilken snygg moc! ja den skulle absolut passa in i Avalonia! Avalonia är den populäraste guilden så den har varit stängd ett tag men just nu står dörren lite på glänt så fråga i Avalonias huvudtråd om du får vara med! :)

för mig har Guilds of Historica som det heter varit ett lyft för mina mocs! man får kommentarer av byggare som Derfel Cardarn, Sirens of Titan, SI mocs, Z cebercus o många fler grymma byggare vilket är superkul! så det är något som du borde överväga! :)

Odidoma

Citat från: Record skrivet 07 Mars 2012 kl. 22:14
Gillar! detaljer som är snygga är, bla kedjan, + döingen på bänken iklädd rustning.
Verkligen tack!

Odidoma

Här kommer resten av bilderna på den sista MOC:en, förstår inte varför allt tar tid.

Gideon

Fint bygge! Många inspirerande detaljer :)
Gillar inte minst brunnen, trädet och underjorden.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram