Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Odidomas Viggar.

Startat av Odidoma, 07 Mars 2012 kl. 17:40

Föregående ämne - Nästa ämne

Odidoma

Citat från: Gideon skrivet 23 Maj 2012 kl. 00:27
Fint bygge! Många inspirerande detaljer :)
Gillar inte minst brunnen, trädet och underjorden.
Tack!
Brunnen har jag iof totalt kopierat men jag gillar den också.

styrbjörn

Jag gillar också brunnen o.s.v! Är det tjuvar, skattesmitare eller vad som bor i huset för soldaterna verkar inte jättevänliga?

Jesperallen

Gräva ner skattmasen i trädgården ;D Verkar som det blivit en del grävande innan han blev påkommen. Snyggt och kul byggt!

Svartkrut

Verkligen härliga byggen. Jag gillar stilen och att det finns så mycket detaljer.  :)

Odidoma

Tack!

Jag har hållit på med en större MOC ett tag nu men insåg idag att jag måste riva allt och börja om annars kommer det aldrig bli bra. Jag tog några snabba kort så ljus/skärpa osv är inte bra på något sätt men jag tänkte lägga upp några bilder så ni kan få en idé om var jag är på väg och sen tar jag gärna emot tips hur jag kan göra saker bättre och kanske saker jag har missat helt. Shooooot!

shutter

Ja det är ju ett rejält projekt du gett dig på...

en konstruktiv tanke är att det blir väldigt instängt av bergmuren. känsla av stor kontrast mellan just kulissen och baseplate-yta. du har ett fint vatten som rinner igenom berget och tvärs baseplaten. fortsätt att på olika sätt bygga på just marken, att göra den till mer än just bara baseplate.

Jag har själv börjat som du med minifigs mot kuliss och fått detta tips. Nu passar jag vidar ;)

Skafte

En grotta i hörnet kanske vore kul? Det är alltid risk att det blir en uppenbar 90 graders vinkel när man är på basplattor. Bryt av hörnet med lite mer grått och en grottöppning!

mechamike

Lite grön växtlighet kanske som trots allt lyckats få fotfäste i nån bergsskreva, lite grässtrån i grönt (blomsterstjälkar) som sticker upp vid åkanten där ån möter bergväggen eller  nått skuggigt hörn? Löven du använder nu passar inte så bra som marktäckare just där du använt dom.. Sen vet jag inte om trollen har en badboll med jordgloben på eller om den hamnat där av misstag?
?

Odidoma

Citat från: shutter skrivet 26 Juni 2012 kl. 18:30
Ja det är ju ett rejält projekt du gett dig på...

en konstruktiv tanke är att det blir väldigt instängt av bergmuren. känsla av stor kontrast mellan just kulissen och baseplate-yta. du har ett fint vatten som rinner igenom berget och tvärs baseplaten. fortsätt att på olika sätt bygga på just marken, att göra den till mer än just bara baseplate.

Jag har själv börjat som du med minifigs mot kuliss och fått detta tips. Nu passar jag vidar ;)
Japp, du har helt rätt, lite därför jag börjar om, har testbyggt lite idag och märker skillnad direkt. Tack! fler bilder kommer.

Odidoma

Citat från: Skafte skrivet 26 Juni 2012 kl. 18:45
En grotta i hörnet kanske vore kul? Det är alltid risk att det blir en uppenbar 90 graders vinkel när man är på basplattor. Bryt av hörnet med lite mer grått och en grottöppning!
Väldigt ful vinkel där, har testbyggt hörn som inte ser ut som hörn idag, känns redan bättre. Tack!

Odidoma

Citat från: mechamike skrivet 27 Juni 2012 kl. 09:08
Lite grön växtlighet kanske som trots allt lyckats få fotfäste i nån bergsskreva, lite grässtrån i grönt (blomsterstjälkar) som sticker upp vid åkanten där ån möter bergväggen eller  nått skuggigt hörn? Löven du använder nu passar inte så bra som marktäckare just där du använt dom.. Sen vet jag inte om trollen har en badboll med jordgloben på eller om den hamnat där av misstag?

Haha, "badbollen" är där av misstag, har inte byggt på länge och pga platsbrist så ramlar saker ner. Jag tog fasta på det du sa om att dekorer med lite grönt på berg, med mycket bra resultat. Tack!

Btw, kan man svara på flera kommentarer samtidigt?

Myko

Citat från: Odidoma skrivet 28 Juni 2012 kl. 03:17
Btw, kan man svara på flera kommentarer samtidigt?

När du skriver ditt svar visas en lista på andra inlägg i tråden, i varje inlägg finns ett alternativ för "Infoga citat".

Odidoma

Här kommer min första nya kreation efter att jag rev XL-bygget, försökte bygga två stycken berg som inte var "vikta" utan mer naturligt tog hörnen och med två olika tekniker. Jag har fortfarande inte lärt mig fotografera på ett tillfredsställande sätt men antar att det kommer under resans gång. 

Odidoma

Det blev en till, jag fortsätter med tan i brist på gröna bitar annars tror jag att det hade blivit bättre med grönt här. Försöker iaf skildra den "vanliga" orcen, dem som inte plundrar eller krigar. Hissa/dissa gärna!

Odidoma

Jag har tydligen hittat fler idéer och bitar som passar ihop, här kommer ett till alster, jag kallar den "the royal walk".