Friends lanseringsparty 25:e feb i Kista/Stockholm

Startat av eiffelben, 12 Februari 2012 kl. 14:25

Föregående ämne - Nästa ämne

eiffelben

Lekplaneten i Kista kommer ha lanseringsparty för Friends-temat lördagen den 25:e februari.
Jag har en flyer men exakt vad det innebär står det inte och det visste inte killen i kassan heller.
Många blandar ihop LEGO med leksaker. En del ger det till och med till sina barn...

Sirre

Samma sak gäller på Leklust (Gränby) i Uppsala. :)

Gissar på att det gäller på rätt många ställen, så undrar om det kommer vara nåt speciellt?

eiffelben

Min förhoppning är att dom har lite rabatter och/eller giveaways. :)
Många blandar ihop LEGO med leksaker. En del ger det till och med till sina barn...

Sirre

Citat från: eiffelben skrivet 12 Februari 2012 kl. 16:51
Min förhoppning är att dom har lite rabatter och/eller giveaways. :)

Det vore inte dåligt! Ska jag helt klart kolla efter. :)

Förresten, fick du också en sån här samtidigt som flyern? :)

Hade velat ha fler exemplar, men personen i kassan ville knappt ge mig en enda och syftade på att "det är ju för tjejer"...

Myko

Hur länge har lekplaneten funnits i kista? Har aldrig sett det.

eiffelben

Citat från: Sirre skrivet 12 Februari 2012 kl. 16:56
Förresten, fick du också en sån här samtidigt som flyern? :)
Nä, ingen sån... jag försökte påpeka att jag gillade temat men killen visste nog ingenting. (Extrapersonal på söndagar?)

Citat från: Sirre skrivet 12 Februari 2012 kl. 16:56
Hade velat ha fler exemplar, men personen i kassan ville knappt ge mig en enda och syftade på att "det är ju för tjejer"...
Herre mein gott! Kan nog vara bra om vi undviker begreppet "tjej-LEGO" helt här på forumet för att föregå med gott exempel.

eiffelben

Citat från: Myko skrivet 12 Februari 2012 kl. 17:08
Hur länge har lekplaneten funnits i kista? Har aldrig sett det.
Ganska länge tror jag. Ligger i det som kallas "Kids Court" borta vid/ovanför Cafe Leaf. Jag är inte så bevandrad i Kista Galleria så jag har svårt att förklara...  :P

b0D3N

Som jag skrev förra lördagen så har de även detta i Piteå...  :)

Citat från: b0D3N skrivet 04 Februari 2012 kl. 17:22
Efter en sväng förbi Lekia idag med äldsta dottern kom jag hem med en Promo pollybag för det nya Friends   :D

Vi gick bara in för att titta och på väg ut frågade han i kassan om jag var intresserad av en fastän de egentligen inte ska dela ut dem än...
Jag måste vara (ö)känd i butiken för allt LEGO jag köper ;D

Duchessa

Det är jag som fotat exemplaret av promotionsetet som finns på Brickset. Jag fick ett på World of Boardgames här i Umeå i onsdags. Ska dit igen under veckan och kolla om jag kan få ett eller två till. Det ska nog gå bra, jag är stammis...  :)

Mirandir

Hörninini! De där påsarna är Speciellt avsedda för flickor jue, inte för att länsas av Swebrickare! :p  Och de är ju inte såååå spännande ändå bortsett från ett gäng runda 1x1 plattor i transparant rosa och ljusblå. (ja vi har också den där kampanjen). Och jag är inte förvånad att kassapersonalen inte vet vad som kommer vara den 25:e för det vet inte ens Legos säljare...
Legobloggen: http://legobloggen.com

Nextuz

Citat från: Mirandir skrivet 13 Februari 2012 kl. 12:26
Hörninini! De där påsarna är Speciellt avsedda för flickor jue, inte för att länsas av Swebrickare! :p  Och de är ju inte såååå spännande ändå bortsett från ett gäng runda 1x1 plattor i transparant rosa och ljusblå. (ja vi har också den där kampanjen). Och jag är inte förvånad att kassapersonalen inte vet vad som kommer vara den 25:e för det vet inte ens Legos säljare...

Lustigt att de inte vet det... byggde förövrigt 4st friendsset igår.. :P

Duchessa

Meh, jag är ju.. kanske inte flicka, men tant?  :D

McBuddha

Fattar inte hur viss plast är för tjejer och annan plast är för killar... Och en Swebrickare kan väl både vara kille eller tjej va! ;)
-dB

eiffelben

Jag fick en sån där polybag på Lekplaneten i Solna så nu är jag också med i Friends-gänget. De ska för övrigt också kommer köra den 25:e.

Mirandir

Citat från: Duchessa skrivet 13 Februari 2012 kl. 18:59

Meh, jag är ju.. kanske inte flicka, men tant?  :D

Woops!  :-[ ;D
Legobloggen: http://legobloggen.com