Byggbiten.net - nystartad blogg om Lego!

Startat av Erik, 26 Januari 2012 kl. 11:04

Föregående ämne - Nästa ämne

Larry Lars

Byggbiten önskar "Gott nytt" med lite sköna nyårstips.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Joge

Citat från: Larry Lars skrivet 31 December 2012 kl. 17:24
Byggbiten önskar "Gott nytt" med lite sköna nyårstips.

Riktigt bra tips...synd att jag läste dom för sent :p  Gott Nytt År, byggbiten!!

mechamike

72 bitar – oändliga möjligheter!

Scholm har skrivit en bra liten post väl värd att läsa, -> http://www.byggbiten.net/?p=4599
som adresserar några"sanningar" som man ofta stöter på när man pratar Lego med icke frälsta.

"Lego var mycket bättre förr när det bara fanns basbitar som man kunde bygga vad man ville med."
"Lego idag är bara en massa stora specialbitar som man kan bara bygga det som är i kartongen med."

"När jag var barn fanns bara fyrkantiga bitar" fick jag själv  höra för ett tag sedan, "jaså?" sa jag bad om födelseåret , gick in på bricklink och kollade vilka set/bitar som fanns tillgängliga.. " jo öhh  ehhh men dom där hade inte jag i min låda  , eller jo, men dom kändes fyrkantigare"   ridå.. :)

?

Stigge72

Citat från: mechamike skrivet 17 April 2013 kl. 15:45
72 bitar – oändliga möjligheter!

Scholm har skrivit en bra liten post väl värd att läsa, -> http://www.byggbiten.net/?p=4599
som adresserar några"sanningar" som man ofta stöter på när man pratar Lego med icke frälsta.

"Lego var mycket bättre förr när det bara fanns basbitar som man kunde bygga vad man ville med."
"Lego idag är bara en massa stora specialbitar som man kan bara bygga det som är i kartongen med."

"När jag var barn fanns bara fyrkantiga bitar" fick jag själv  höra för ett tag sedan, "jaså?" sa jag bad om födelseåret , gick in på bricklink och kollade vilka set/bitar som fanns tillgängliga.. " jo öhh  ehhh men dom där hade inte jag i min låda  , eller jo, men dom kändes fyrkantigare"   ridå.. :)
Ett trevligt stycke text, väl värt att sprida till folk som inte vet bättre. ;)

scholm

Hur mycket måste man modda någon annans MOC för att kalla den sin egen...
http://www.byggbiten.net/?p=4710
Livet är som ett Legobygge - färggrant och fullt av möjligheter.

Larry Lars

Byggbiten har vaknat till liv igen efter sommardvalan. Min senaste post är ju inte direkt några nyheter för er som redan följer Swebrick.se, men snart kommer det rassla till med nya recensioner, byggtips och roligt lego-filosoferande.

Jonsson

Tycker denna tråden bör lyftas så bloggen inte faller i glömska! :)

mechamike

Det var precis det Larry Lars gjorde? ;)
?

Jonsson

Nu kanske vi har olika definition på precis men det var åtminstone 11 månader sedan...;)

Odidoma

Citat från: Jonsson skrivet 18 Juli 2014 kl. 14:12
Nu kanske vi har olika definition på precis men det var åtminstone 11 månader sedan...;)
Haha, i "bortom Sol" så är det iaf nyss, här på jorden oklart.

mechamike

Skämt o sido..Vi har en länk på framsidan permanent till bloggen.
Så om bloggen ev "faller i glömska" så beror det nog inte på att den här tråden inte klistrats utan av andra orsaker.
?

humlan

Vet inte var bästa vägen att nå Byggbitens folk är, men droppar en kommentar här iallafall.

Det ser ut som om någon lyckas haxxa in ett script som lägger in länkar till viaga-reklam på siten, så det kan vara ide att uppdatera WP till senaste version, kolla igenom plug-ins och även justera bloggens säkerhetsinställningar, ned på fil-nivå...  8)
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

andli

Jag kan bekräfta att det är siten som är hackad och inte någons lokala maskin då jag får upp exakt samma länkar...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Larry Lars

Ojdå! Då får vi tacka för hjälpen med att upptäcka detta. Skall se om jag lyckas bli av med otyget.

Får väl säga som man gör i media:

-"Det här är absolut inte okej, men vi ska se över våra rutiner så att det inte händer igen!"

;)