Byggbiten.net - nystartad blogg om Lego!

Startat av Erik, 26 Januari 2012 kl. 11:04

Föregående ämne - Nästa ämne

Erik

Nu har bloggen tuffat på utan problem i drygt en vecka! Det firar vi med en nygammal krönika signerad Stefan Holm  :)

Larry Lars

Efter att mest ha haft med recensioner har jag nu börjat ge byggtips samt även visa lite av egna byggen.

Byggtips - Vänd bitarna åt ett annat håll
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Nextuz

Citat från: Larry Lars skrivet 24 Maj 2012 kl. 18:26
Efter att mest ha haft med recensioner har jag nu börjat ge byggtips samt även visa lite av egna byggen.

Byggtips - Vänd bitarna åt ett annat håll

Jag antar att ni inte kommer ta upp ämnet "forbidden building techniques"? :P

Larry Lars

Citat från: Nextuz skrivet 24 Maj 2012 kl. 19:59

Jag förstår inte riktigt frågan. Skulle en sådan text tipsa eller varna? ...eller kanske både och.

Jag brukar inte vara så kinkig, men ibland ser jag ju andra använda varianter jag själv skulle låta bli. Men egentligen så... Är det riktigt LEGO och bitarna inte går sönder genast är det väl bara att köra på. :)

Byggbiten kommer att ha texter om alla möjliga aspekter av legohobbyn så ni får gärna tipsa här i tråden när ni kommer på något lämpligt ämne att lägga till i vår "att-skriva-lista".

/Lars.

jalex

Gillar verkligen sidan! Bra med både recensioner och byggtips. Byggtipsen på fönster var uppskattat!
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Nextuz

Citat från: Larry Lars skrivet 29 Maj 2012 kl. 12:12
Citat från: Nextuz skrivet 24 Maj 2012 kl. 19:59

Jag förstår inte riktigt frågan. Skulle en sådan text tipsa eller varna? ...eller kanske både och.

Jag brukar inte vara så kinkig, men ibland ser jag ju andra använda varianter jag själv skulle låta bli. Men egentligen så... Är det riktigt LEGO och bitarna inte går sönder genast är det väl bara att köra på. :)

Byggbiten kommer att ha texter om alla möjliga aspekter av legohobbyn så ni får gärna tipsa här i tråden när ni kommer på något lämpligt ämne att lägga till i vår "att-skriva-lista".

/Lars.

Jag försökte abra retas med dej Lars :D
Du brukar hitta på alla möjliga fantastiska och geniala sammansättningar.. :P

scholm

Nog har du också undrat, vilket Lego-set är egentligen störst? Här är svaret: http://www.byggbiten.net/?p=1788
Livet är som ett Legobygge - färggrant och fullt av möjligheter.

Larry Lars

Något av sommarstiltje på bloggen möjligen, men vi skall försöka få upp farten lite.

Kolla in Stefans genialiska idrottsbetraktelse/MOC, UEFA med knuff. och mitt senaste byggtips, Något att stå på – Del 1.

Teabox

Måste säga att jag är imponerad av hur mycket ni orka skriva. Alltid något nytt när man kikar in :)

scholm

Stigge72

MartinAberg

Gillar ökenplattan, satt och funderade på något liknande häromdagen när jag satt i sandlådan faktiskt...

scholm

Efter lite sommarstiltje har det blivit riktigt bra fart på Byggbiten igen - bara de senaste dagarna har Erik konstaterat att det var bättre förr, Lars kollat in Star Wars nya samlarserie och Stefan visat upp sin nybyggda klocka.
Välkommen in och hälsa på!!

Larry Lars

För den som följer mina byggtips kan jag berätta att jag nu lagt ut Något att stå på - Del 2

/Larry Lars.

scholm

Sugna på Legoland?!?
Kolla in vår korrespondents besök i paradiset: http://www.byggbiten.net/?p=2885