Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

MOC: USS Reliant NCC-1864

Startat av Myko, 21 Januari 2012 kl. 21:47

Föregående ämne - Nästa ämne

NIN777

Otroligt grymt bygge!
Hatten av!!!

2000gxl

Jösses anamma, du har verkligen gjort den "ända in i kaklet".

Hatten av, som sagt!

eiffelben

Ett helt makalöst projekt! Fantastiskt snyggt genomfört!
Själv skulle jag troligen inte ro iland ett dylikt!  :P
Många blandar ihop LEGO med leksaker. En del ger det till och med till sina barn...

Ras 74

Är helt klart imponerad! Det här är ett bygge i världsklass helt klart. Är ju ingen Trekki fan (har fortfarande inte kommit mig
för att börja kolla in mig på ST, men det kommer). Grattis till de olika bloggningarna på diverse stora sidor!!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Myko

Tack igenom för alla kommentarer! Det har varit riktigt häftigt att hamna på alla möjliga bloggar. Googlar man på "lego reliant" hittar man ett tjugo-tal. En del är kopior av varandra men det finns flera unika. Det är lite roligt hur siffrorna jag gått ut med blivit lite förvrängda. En blogg säger 15000 bitar i över 2 år, vilket inte riktigt stämmer. :)

Funderar nu på förändringar jag skulle kunna göra så att den skulle bli mer modulär, så att det skulle gå att flytta lättare. Vore kul att ställa ut nånstans nån gång.

shutter

Ja detta fantastiska bygge vill jag gärna se IRL ;)

Myko

Har nu byggt om så att motorerna lätt kan tas av, och de är lätta att flytta i alla fall.

Tyvärr sitter ställningen under inte i skeppets tyngdpunkt så resten tippar...

Myko

Jag håller på att bli galen, detta bygge tar så mycket plats och jag har så rörigt att försöka bygga runt det. Får man riva snart?   :(

Silence101

Citat från: Myko skrivet 14 Mars 2012 kl. 14:35
Jag håller på att bli galen, detta bygge tar så mycket plats och jag har så rörigt att försöka bygga runt det. Får man riva snart?   :(

NEJ  >:(    ;)
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Tommy_la

Citat från: Myko skrivet 14 Mars 2012 kl. 14:35

Du får bygga ett romulanskt skepp som skjuter det i småbitar! :)
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

styrbjörn

Jag är inte särskilt intresserad av rymdbyggen men just nu har jag lite svårt att fatta att du har byggt det där, det är ju sjukt bra!!! Det går inte ens att beskriva!

Jesperallen

Inte riva! Vill se live vid tillfälle!

janimakaj

och jag som de övriga vill ja säga: fy faan vilket bygge, imtonerande :) går de inte att lägga en träskiva under. så den går och flytta lättare. den där ska du inte riva för guds skull.. den ska du ha och visa dina barnbarn i framtiden och säga: "toppa de om ni kan!" ;)
Unless you try, you will not know if it works! ;)

Myko

Om ni är i Stockholmstrakten och vill se detta finns den från och med i morgon utställd i Skrapan. Utställningen varar till den 6:e Januari, och det finns en stor butik av Klossbutiken att kika in i också. Det finns också ett antal modulhus att beskåda.

Anders67

Ett underverk, helt i världsklass! Nu måste jag ta med till Stockholm och kolla in det live, det får man ju inte missa!