Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

MOC: USS Reliant NCC-1864

Startat av Myko, 21 januari 2012 kl. 21:47

Föregående ämne - Nästa ämne

de Gothia

Oj! Vad snygg den är! Du har verkligen fått den lik förlagan! Beundrar din talang och ditt tålamod.

O grattis till första sidan på EB med!! :)

Teabox

Cool som fan. Första sidan-material :D

Hur lätt är den att flytta? Dvs kan det finnas möjlighet att få se den live på något event någon dag?

Myko

Tack igen för alla kommentarer! Eurobricks förstasida och bloggad av Brothers Brick! Jag är på moln idag! :)

Citat från: Teabox skrivet 22 januari 2012 kl. 09:34
Hur lätt är den att flytta? Dvs kan det finnas möjlighet att få se den live på något event någon dag?

Det är många som hintat att de vill se den live, men tyvärr är den nästan omöjlig att flytta. Jag funderar på att man skulle kunna bygga nån packlår med anpassade mått, som man kan ta av sidorna på. Jag vågar inte lyfta den mer än några centimeter, men det borde gå att lyfta upp på en skiva. Det kanske vore värt att limma vissa delar för att kunna visa upp den.

oberoff

Wow! Superlativen räcker inte till. Jättevackert!

Harry Coma

Har inte ord..

Helt galet imponerande bygge!

Anders Nolberger

Supersnyggt!

Och Star Trek är ju mycket bättre än Star Wars!


Skrytsson

Grymt. Förutom att den är galet stor så är jag nog mest imponerad över att du slutförde ett så utdraget bygge :)

Citat från: Myko skrivet 22 januari 2012 kl. 09:41
Tack igen för alla kommentarer! Eurobricks förstasida och bloggad av Brothers Brick! Jag är på moln idag! :)

Congratz! Nu är vi inte mindre än 5 st svenskar (Larry Lars, Skrytsson, Etzel, deGothia, Myko) som blivit Brothers Brick-bloggade :)

RedGiant

Ja grattis till EB och BB!  :D
Om JAG var admin (gud förbjude ::) ) så skulle detta gå rakt in på Swebricks förstasida också! :D

Men det där du nämner om att limma vissa partier...  :-\
Prova med en speciallåda först, tycker jag nog.

Myko


Record

Vet ingenting om rymdskepp, men är mycket imponerad av denna skapelse, snygg och j.vligt mäktig. :o :)

Grattis till ännu ett imponerande moc, hatten av :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Huvudfoting

Den är gaaaaaleeeen - på ett så positivt sätt det bara går.

Sjukt bra jobbat! Så stooor - vad väger den?

/W

Linus Damberg

Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

dalle

Grattis Myko till ett storartat bygge och allt välförtjänt beröm du fått world wide.

Magnus den store

Som Star Wars-fan tar det emot att säga det men detta är en av de bättre rymdfarkoster jag sett i Lego. Mycket snyggt och belysningen gör verkligen det lilla extra. Jag hoppas att du har en damm- och solstrålefri plats att där den kan vara permanent uppställd i år framöver. Får man fråga hur stort bygget är? Antar att swoosh-faktorn är obefintlig.

Citat från: Skrytsson skrivet 22 januari 2012 kl. 16:51
Congratz! Nu är vi inte mindre än 5 st svenskar (Larry Lars, Skrytsson, Etzel, deGothia, Myko) som blivit Brothers Brick-bloggade :)
Om du vill föra statistik tror jag att en annan svensk blev Brothers Brick-bloggad den 7 augusti, 2011.  ;)
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Skrytsson

Citat från: Magnus den store skrivet 23 januari 2012 kl. 00:52
Får man fråga hur stort bygget är?

Citat från: Myko skrivet 16 januari 2012 kl. 23:57
Idag kom den sista BL-beställningen jag behövde, på 2 3x12 wedge plates, och 18 1x2 bricks. Nu är bygget färdigt, de slutliga måtten landade på 114 * 72 * 34 cm. Nu ska jag lista ut hur man bäst fotar den här bjässen. :D


Citat från: Magnus den store skrivet 23 januari 2012 kl. 00:52
Citat från: Skrytsson skrivet 22 januari 2012 kl. 16:51
Congratz! Nu är vi inte mindre än 5 st svenskar (Larry Lars, Skrytsson, Etzel, deGothia, Myko) som blivit Brothers Brick-bloggade :)
Om du vill föra statistik tror jag att en annan svensk blev Brothers Brick-bloggad den 7 augusti, 2011.  ;)

Vilken BB-inflation det börjar bli :P

Skämt åsido.

Nice  :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.