Skrytsson & Myko presenterar: Skrapan!

Startat av Skrytsson, 19 December 2011 kl. 00:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson


(Foto: Awesomeproject)


Det blev ju aldrig några detaljerade bilder på mitt och Mykos Skrapan-bygge.

Ni som var på träffen förra helgen lyckades förhoppningsvis ta en ordentlig titt på det stora bygget. Här kommer lite nytagna bilder för er som inte var där.

Utställningen pågår fortfarande. Detta är vyn då man kommit in genom dörrarna i Skrapan.




Nej, jag tänker inte avslöja antalet bitar :P







Lägg märke till dräkterna i skyltfönstret :)


Alla hockeytacklingar på montern har resulterat i att bitarna i det högra a:et har åkt ifrån varandra lite.



Skrapan når högt... (1,07 m hög, röda lådan den står på är ca 1 m)




Efter att ha byggt en en hög grå repetitiv framsida bestämde vi oss för att öppna upp delar av baksidan och skapa små komiska scener. Nått litet händer på varje våningsplan...

Caféet längst ner är ett försök till en direkt avbildning, resten av scenerna är byggda ur fantasin.













Djurtestning pågår...



"Aaaah!"



"Jävla dåre!"







Tjejer gillar också lego!



Julafton.



Lite för tung vikt på skrivstången, kanske?



Det kallas ju ibland Studentskrapan.



Fest!



På allra översta våningen är det, liksom i verkligheten, en bar. Nådde inte riktigt upp för att ta en bra bild på den...


Vad tycker ni?  :)

Referensbilder:







Ras 74

Kul att få se detaljerade bilder för oss som inte kunde komma.
Ett riktigt bra bygge helt klart!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

RedGiant

Mycket väl genomfört bygge och mycket "porträttlikt"!
Den här måste dom väl köpa och visa permanent...?

mechamike

#3
Citat från: SkrytssonAlla hockeytacklingar på montern har resulterat i att bitarna i det högra a:et har åkt ifrån varandra lite.

Jovars, den fick en rejäl knuff av nån liten 8-9 åring när jag kikade förbi.


För övrigt hade den vunnit på att ha en liten lägre montersockel att stå på så barnen skulle kunnat kika in (och så att du skulle kunna fotat baren)
?

shiftaltcmd

Gillar alla små scener som man kan kika på från baksidan. Har inte en aning om hur Skrapan ser ut i verkligheten, passerat några gånger men aldrig lagt på minnet.
Jag hoppas jag kan passera Stockholm i mellandagarna så att jag får en titt i verkliga livet.

swestar

Snyggt, är i Stockholm nu så det blir en visit dit så man får se den live.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Skrytsson

Citat från: mechamike skrivet 19 December 2011 kl. 08:59
För övrigt hade den vunnit på att ha en liten lägre montersockel att stå på så barnen skulle kunnat kika in (och så att du skulle kunna fotat baren)

Jag är av samma åsikt själv och framförde det resonemanget för Awesomeproject. De tyckte istället det var viktigare att Skrapan skulle upplevas stor och mäktig vid ett första ögonkast och att den höga sockeln under förstärkte den känslan.

Erik

Wow, jättebra bygge! Mycket fina detaljer men framför allt gillar jag alla "påskägg" ni har byggt in. Härlig humor  :) Och rulltrappan är fantastisk!

Hur lång tid tog det att bygga?

Record

#8
Jag är superimponerad, av våra legokonstnärer, kan bara njuta av er skapelse här i kvällsmörkret ;D
Friskt satsat, hälften vunnet..

Skrytsson

Citat från: Erik skrivet 19 December 2011 kl. 14:02
Wow, jättebra bygge! Mycket fina detaljer men framför allt gillar jag alla "påskägg" ni har byggt in. Härlig humor  :) Och rulltrappan är fantastisk!

Rulltrappe-designen är (tyvärr) snodd rakta av från Grand Emporium  ;)

Citat från: Erik skrivet 19 December 2011 kl. 14:02
Hur lång tid tog det att bygga?

LDD-andet började vi med redan i September - och höll på med en liten bit in i November. Byggandet irl pågick under ca 16 timmar  :)

Ferdik

Enastående snygg modell av en ful förlaga!

Ras 74

Citat från: Ferdik skrivet 20 December 2011 kl. 02:35Enastående snygg modell av en ful förlaga!

Haha! Kan bara hålla med. Byggnaden är verkligen inte snygg, men modellen klockren och får den verkliga
byggnaden att skämas.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

AndersI

Riktigt snyggt byggt! Och tittskåpen är lysande. Det är en modell man gärna skulle ha stående i vardagsrummet.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

de Gothia

oj vad snygg den är! man ser ju direkt på huset vad det ska efterlikna. gillar skrapan bokstäverna mest! de står ut med sina klara färger! cafeet har ni också fått till bra tycker jag!

Teabox