Skrytsson & Myko presenterar: Skrapan!

Startat av Skrytsson, 19 December 2011 kl. 00:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Fantastiskt snyggt, såg den live idag! Tyvärr har den vält igen...  :-\

Skrytsson

Citat från: Skafte skrivet 26 December 2011 kl. 23:15
Fantastiskt snyggt, såg den live idag! Tyvärr har den vält igen...  :-\

Fattar inte hur byggnaden kunde rasa efter min förra lagning. Husen kommer förstärkas ytterligare i början av januari.

Gissa-bitar-tävlingen är avslutad, skapelsen består av 7953 st delar.

Citat från: Skrapans facebooksidaVinnaren i vår tävling om att gissa antal legobitar i Skrapan-modellen är nu avgjord.
Rätta svaret är 7 953 bitar och närmast var Nicolas som gissade på 8 000 bitar.
Grattis Nicolas! Du har vunnit ett presentkort värde 3 000 kr från valfri butik i Skrapan.@/quote]

Carl T

Citat från: Skrytsson skrivet 28 December 2011 kl. 14:36
Gissa-bitar-tävlingen är avslutad, skapelsen består av 7953 st delar.

Oj, det var inte många. ;)
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Linus Damberg

Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.


Skrytsson

#20
Citat från: Myko skrivet 10 Januari 2012 kl. 22:29
http://gardenfors.blogspot.com/2012/01/lego-skrapan-kopcentrum-rasism.html
http://gardenfors.blogspot.com/2012/01/det-fanns-en-overnaturlig-forklaring.html

Man får ju för sjutton titta ordentligt innan man börjar gorma! :P

Å andra sidan kanske det vare lite ogenomtänkt att placera just den figuren i profil. För de som inte har koll på Lego och inte tar en riktigt ordentlig titt kanske det uppfattas så som det uppfattades av den upprörde bloggaren.  :-\

Vad tror ni?

Myko

Det hade aldrig hänt med gula ansikten! :P

Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Skrytsson

Citat från: Myko skrivet 10 Januari 2012 kl. 23:02
Det hade aldrig hänt med gula ansikten! :P

:P
Med gula figurer och en brun Varulv hade precis samma sak inträffat. Fast du kanske syftar på att Varulven också skulle varit gul..?

Var det du som skrev den anonyma kommentaren förresten?

Myko

Nej det var inte jag, nån annan hann före.

mordatre

Det är väl ändå rasistiskt av bloggaren att se mörkhyade som folk med stora öron, slitna kläder och huggtänder?  ;)
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

swestar

Citat från: mordatre skrivet 10 Januari 2012 kl. 23:27
Det är väl ändå rasistiskt av bloggaren att se mörkhyade som folk med stora öron, slitna kläder och huggtänder?  ;)

hahaha!!!
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

sweMezza

Citat från: Myko skrivet 10 Januari 2012 kl. 22:29
http://gardenfors.blogspot.com/2012/01/lego-skrapan-kopcentrum-rasism.html
http://gardenfors.blogspot.com/2012/01/det-fanns-en-overnaturlig-forklaring.html
Vilken idi*t. Vad var nu innebörden av "jump to conclusions"... Jag tycker det är mer graverande för skribenten.

Att skribenten inte länkat till rättningen eller korrigerat sitt fel är anmärkningsvärt.

Citat från: Skrytsson skrivet 10 Januari 2012 kl. 22:52
Å andra sidan kanske det vare lite ogenomtänkt att placera just den figuren i profil. För de som inte har koll på Lego och inte tar en riktigt ordentlig titt kanske det uppfattas så som det uppfattades av den upprörde bloggaren.  :-\

Vad tror ni?
Visst kan man tänka på sånt när man ställer ut modeller men om man själv inte ser spöken överallt skulle man antagligen inte reagera över scenen eller något liknande. Vi tittar även på modellen med LEGO-ögon och är nog körda redan där ;).

Jag tycker inte att ni ska känna att ni har gjort något fel iaf.

Myko

Det var lite roligt, för Issar skämtade om just det när vi byggde ihop modellen, att vår enda mörkhyade skrämde upp en kvinna. Han såg inte heller att det var en varulv först. Varulven är ju dessutom inte ute efter kvinnan, utan det ben som ligger bakom, fast det är ju inte övertydligt heller!  ;D

lindyhep

Men jag måste bara undra.....visste han när han skrev hur det låg till eller ej? Han har ju själv i kommentarerna (innan länkningen till minifigen) skrivit att det finns en förklaring och att han tänker ge den dagen efter......