Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego Lord of the Rings

Startat av Teabox, 16 December 2011 kl. 13:25

Föregående ämne - Nästa ämne

de Gothia

Åh! Om minifigsen bara hade varit i gult!! Vilka ansikten de har! Så mycket detaljer... Har väl förlikat mig med tanken på att kingdoms tar slut. Lord of the rings kommer nog bli riktigt bra... (bortsett grishuvuden då! ;))

marpe

Citat från: de Gothia skrivet 12 Januari 2012 kl. 10:00
Har väl förlikat mig med tanken på att kingdoms tar slut.

Nu börjar istället den ljuva nostalgifasen och den varar för evigt!

Ex
- Tacka vet jag på Kingdoms tid, då skulle man aldrig...

Man kan sälla sig till andra nostalgiker som skriver saker som:
- När LEGOtågen gick över till 12 v 1969 var det något inom mig som brast.

- När Exo-force släpptes 2006 visste jag som Bioniclefrälst att slutet var nära. Jag är glad att jag fick behålla Bionicle ytterligare ett par år, men tycker synd om barnen. Tänk på de barn som aldrig får uppleva Bionicle.

För egen del håller jag mycket hårt i Red Indians från 1977. Är inte ett dugg förtjust att i att mina barn leker att de är robotar. Jag minns på Red Indians tid, då skulle aldrig...
;)

AndersI

Jag minns när LEGO införde nymodigheten hjul - runda saker som snurrade! Lämnar ju ingenting över till fantasin längre...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Jesperallen

Citat från: AndersI skrivet 12 Januari 2012 kl. 12:37
Jag minns när LEGO införde nymodigheten hjul - runda saker som snurrade! Lämnar ju ingenting över till fantasin längre...

;D

Nostalgi är för härligt!

Skafte

Det var ju för jäkligt när LEGO började göra leksaker av plast. Tacka vet jag brandbilen i trä!

Carl T

Citat från: Fredrik Sörbom skrivet 12 Januari 2012 kl. 09:27
Citat från: Ras 74 skrivet 22 December 2011 kl. 11:50
Rätt svar skulle vara Darth eller Vader  ::)

Ni är så himla knäppa...
Lite sent och en smula off topic kanske, men namnet är (rätt otippat) inte så unikt ändå:
http://www.scb.se/Pages/NameSearch.aspx?id=259432
knappa in valfritt namn, det finns t ex redan 7 män med förnamnet Darth, 5 med efternamnet Vader (samt hela 12 med efternamnet Maul!)
och hela 24 män med förnamnet Skywalker - så den goda sidan leder  ;)

Maul verkar vara ett relativt vanligt efternamn i Tyskland. Jag ar träffat en Maul som nu tydligen ser ut så här (och notera avsaknaden av rödmålning och horn):

För övrigt heter min ena dotter Idril i andranamn, men det är hennes syster som är blond och blåögd. Man borde nog vänta med att namnge barnen tills de är åtminstone ett halvår gamla så man har en chans att se vad som skulle passa...
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

AndersI

Citat från: Skafte skrivet 12 Januari 2012 kl. 23:56
Det var ju för jäkligt när LEGO började göra leksaker av plast. Tacka vet jag brandbilen i trä!

OK. Du vinner. Men notera att jag faktiskt var barn när LEGO införde nymodigheten hjul - du var inte ens född då, misstänker jag  :)
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Skafte

Citat från: AndersI skrivet 13 Januari 2012 kl. 08:31

OK. Du vinner. Men notera att jag faktiskt var barn när LEGO införde nymodigheten hjul - du var inte ens född då, misstänker jag  :)

Nej, faktiskt inte ett dugg. Men jag minns när de första Classic Space-seten kom. Det var inte negativt på något sätt!

marpe

De Gothia. Vi är många som kan nostalgistötta dig om Kingdoms går hädan.  :) Jag hoppas att LotR blir en värdig efterträdare.

Därmed kan vi nog avsluta den offtopicutvikningen och återgå till LotR.  ;)
Jag längtar efter att bygga enter. Det finns så mycket i LEGOs trädestetik som går att utveckla vidare.

Stigge72

Citat från: marpe skrivet 15 Januari 2012 kl. 11:53
De Gothia. Vi är många som kan nostalgistötta dig om Kingdoms går hädan.  :) Jag hoppas att LotR blir en värdig efterträdare.

Därmed kan vi nog avsluta den offtopicutvikningen och återgå till LotR.  ;)
Jag längtar efter att bygga enter. Det finns så mycket i LEGOs trädestetik som går att utveckla vidare.
Finns ju andra som byggt enter förut...
http://radio.laml.org/lamlradio-102-the-onelug-to-rule-them-all/

;)
Gillar speciellt att en fick vara med och leka för att "he has a lot of black". :P

marpe

Skrytsson

:o

Huvudfoting

Den är så j*vla läcker den bilden. Tycker dom lyckats mycket väl med figurerna. Legolas, Aragon och Hoberna är riktigt lik skådelspelarna i filmerna. Prismässigt verkar det ju som man mäktar med första omgången iaf....
http://www.brickset.com/news/article/?ID=2396

Undrar om vi får se Tom Bombadil? Saknade honom i filmen, och just därför lär han väl inte dyka upp heller ;)

/W

ogel

Vill se bilden!!!! kan nån länka en annan? pretty please

de Gothia

Citat från: ogel skrivet 24 Januari 2012 kl. 21:01
Vill se bilden!!!! kan nån länka en annan? pretty please

gå in på länken ovan ditt inlägg! ;)

läste att det kommer en ny häst också!! hoho vad trevligt!